مراسم قرعه کشی جوایز مسابقه اریج الصلاة

مراسم قرعه کشی جوایز مسابقه اریج الصلاة

دیروز مراسم قرعه کشی مسابقه اریج الصلاة در ضاحیه در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد.

این مسابقه از طرف کانون معراج برای اقامه ی نماز برگزار شده بود. قبلا دفترچه ی سوالات در مساجد و دانشگاه های سراسر لبنان پخش شده بود و دوازده هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده و پاسخنامه را در صندوقهای مخصوص انداخته بودند. 5000 نفر تمام سوالها را درست جواب داده بودند که قرعه کشی از میان آنها انجام شد و به 20 نفر اول جوایز ارزنده ای تقدیم شد. سفر به عتبات مقدسه عراق، سفر زیارتی به ایران، دو دستگاه لپتاپ و مجموعه کتابهای مفید جمعیت معارف از جمله جوایزی بود که به برندگان اعطا شد.

مراسم با اجرای زنده سرود و موزیک توسط فرقة الولایة همراه بود و پس از آن شیخ نعیم قاسم در مورد نماز و اهمیت و معنای آن سخنرانی کرد. یکی از قسمتهای جالب سخن او چنین بود:

فکر کنید به پنج نفر از شما جایزه ی دیدار با مقام معظم رهبری در ایران اعطا شود، البته این جزو جوایز امروز نیست، (هیجان و شادی و صلوات حاضران) چقدر در قلب خود احساس شادی و علاقه و انتظار می کنید، لباسهای برازنده و مرتب می پوشید، قبلش دوش می گیرید، عطر می زنید، خانمها حجابشان را درست می کنند، وقتی آنجا رفتید اگر بگویند با پنج ساعت تاخیر می توانید رهبر امت اسلامی را ببینید، می گویید شش ساعت هم که بشود همینجا می نشینیم تا ایشان را ببینیم، این هیجان و اشتیاق و علاقه را نسبت به رهبر امت اسلامی دارید، آنوقت در برابر خدای بزرگ چقدر انسان باید اشتیاق داشته باشد و مواظب باشد و مرتب باشد؟ برای همین است که پیامبر فرمود نور دیدگان من در نماز است. هروقت در مسجد نزدیک اذان می شد پیامبر گویی از صحبتها و نشستن خسته شده باشد می فرمود أرحنا یا بلال، بلال ما را راحت کن.

قرعه کشی و تقدیم جوایز با حضور شیخ ناجی حمادی مدیر کانون معراج برای اقامه ی نماز و شیخ نعیم قاسم انجام شد. زیبا ترین صحنه مربوط به نفر چهارم مسابقه به نام هادی بود، در کمال ناباوری یک پسربچه ی شش ساله با خوشحالی و عجله روی سن رفت و موجب خنده و شادی و تشویق ممتد حضار شد. شیخ نعیم قاسم هم با خنده جایزه ی وی را به او داد. مجری برنامه از او پرسید مسابقه را چه کسی برایت حل کرد؟ (خنده حضار و سکوت و لبخند هادی) هادی اسمت چیه؟ (بازهم خنده حضار و سکوت هادی)

اتفاق جالب دیگر مربوط به یکی از برندگان  بود که خانمی با حجاب با پوشیه به طرف سن آمد. از آنجا که در لبنان عموما سلفی ها پوشیه می زنند و شیعیان چادر لبنانی معمولی به سر می کنند، و به خاطر تشنج اوضاع در شهرهای سلفی نشین و خطر اقدامات تروریستی آنان، تمام محافظان از لحظه ی بالا آمدن این خانم تا وقتی جایزه اش را گرفت و رفت چشم به سن دوخته بودند و نگران به نظر می رسیدند.

به حضار در ابتدای ورود شماره ای داده بودند که قرار بود به 100 نفر از حاضران هم به قید قرعه جایزه ای اهدا شود.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۰۳۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها