محرم در لبنان

محرم در لبنان

از اول محرم بیشتر تابلوهای تبلیغاتی با طرح های عاشورایی پر می شود و پرچم های سیاه بر سر در منازل و مغازه ها آویخته می شود. مغازه های لباس فروشی لباسهای مشکی در ویترین میگذارند و حتی سی دی فروش ها آلبوم های خوانندگان را جمع کرده و به جای آن آلبوم های نوحه و عزاداری می فروشند. بیشتر شیعیان لباس مشکی برتن می کنند و در مراسم و مجالس عزا که در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود شرکت می کنند. در طول روز با برنامه ی قبلی، در هر ساختمان بطور چرخشی هر روز در یک طبقه مجلس روضه زنانه برگزار می شود. شب هم مجلس اصلی در مجمع سید الشهدا برگزار می شود که امسال مداح آن نزار القطری است. در روستاها و جنوب لبنان هم به همین شکل در حسینیه ها و مساجد و مدارس و منازل، مجالس عزای امام حسین برگزار می شود. روز عاشورا در لبنان تعطیل رسمی است و در مسیر اتوبان سید هادی نصرالله تا ملعب الرایه دسته ی عزاداری بسیار پرجمعیت و منظم و باشکوهی به راه می افتد.
امسال به جهت تهدیدات سلفی حقیر و حمله ی آنان به یک محله شیعه در صیدا برای پایین کشیدن پرچمهای امام حسین و شلیک به ساکنان منطقه، تدابیر امنیتی مهمی در مبادی ورودی ضاحیه به اجرا درآمده و شیعیان منتظر شهادت در راه مولا حسین هستند.

به خاطر اهانتی که امسال به پیامبر شده بود در پرچم های عاشورا و امام حسین لوگوی بسیار زیبایی از لبیک یا رسول الله هم وجود دارد. امام حسین هم برای احیای دین جدش قیام کرد. جا دارد ما هم پیامبر اکرم را در عزاداریها بیشتر یاد کنیم.

۰ ۰ ۰ نظر ۴۲۹۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها