تندرو ها زود به ته خط می رسند

تندرو ها زود به ته خط می رسند

همیشه همینطور بوده، مهم هم نیست در جبهه ی حق تندروی کنی یا باطل. تندروی نتیجه اش به بیراهه رفتن و دور شدن از جبهه ی حق است. ابوحنیف یکی از ایرانی هایی است که امام موسی صدر وی را زیر بال و پر گرفت و بواسطه ی شهید چمران وی را برای آموزش های نظامی به جنبش فتح معرفی کرد. اما ابو حنیف با شکستن نمکدان، افکار و راه جنبش فتح را دنبال کرد و با تندروی هایی که فلسطینی ها داشتند همراه شد. وی کار را به آنجا رساند که با امام موسی صدر و شهید چمران به دشمنی پرداخت.

رویکرد امام موسی صدر در قضایای مختلف و درگیری ها، ایجاد آرامش و پرهیز از درگیری بود درحالیکه افراد تندرویی مثل ابوحنیف و جلال الدین فارسی و صادق الحسینی بر مبارزه و کشتار دشمنان تاکید داشتند. امام موسی صدر تندروی در قضیه ی فلسطین را به ضرر آن می دانست و همانطور که پیش بینی می کرد این تندروی ها و قتل و غارت های فلسطینیان باعث شد کتائب و فالانژها با کمک اسراییل آنها را محاصره و کشتار وسیعی به راه بیاندازند. جای سوال دارد که از امثال ابو حنیف بپرسیم چرا وقتی امام موسی صدر مخالف اقدامات جنگ طلبانه ی شما بود با او مخالفت کردید و باعث شدید وجود فلسطینی ها در لبنان به عنوان خطر ملی و امنیتی تلقی شود و اسرائیل هم با اشغال سراسری لبنان گروه های فلسطینی را از آنجا اخراج کند؟ جلاد تل زعتر امام موسی صدر و شهید چمران است یا شما که به همراه فلسطینی ها به منازل مسیحیان همجوار حمله می کردید و آدم می کشتید؟ جلاد تل زعتر بی فکری افراد تندروی فتح است نه امام موسی صدر و شهید چمران که در هنگام محاصره ی اردوگاه تل زعتر بوسیله ی همان مسیحی های همسایه برایشان آذوقه و کمک پزشکی می فرستاد.

آقای ابوحنیف که افکارش طرفدار ندارد سعی می کند با اتهام به امام موسی صدر و نشان دادن اینکه وی با انقلاب مخالف بود برای خودش تریبونی پیدا کند. باید از ایشان پرسید اولین روزنامه نگاری که با امام خمینی مصاحبه کرد که بود و چه کسی وی را خدمت حضرت امام فرستاد؟ چه کسی با پاپ صحبت کرد تا امام خمینی از زندان شاه رهایی یابد؟ چه کسی انقلابیون ایران را پناه و آموزش می داد؟ سید احمد خمینی در لبنان چه می کرد؟ دست پرورده های امام موسی صدر و شهید چمران اولین گروهی از اعراب بودند که اسرائیل را شکست دادند و جلوی آن ایستادند اما دست پرورده های فتح و ابوحنیف امروز درحال مذاکره و پایمال کردن حقوق فلسطینیان هستند.

امام موسی صدر همیشه در معرض اتهام افراد بود، چرا که وی راهش راه حق بود و برای مصالح حزبی و خوشایند دیگران کار نمی کرد. شهید چمران وضعیت آن زمان را در عکس زیر به خوبی به تصویر کشیده، تصویر بالا مربوط به جلد تقویم دیواری است که شهید چمران آن را طراحی کرده است. به خوبی می بینید که امام موسی صدر را در آن زمان هرکسی به چیزی متهم می کرد: شاه می گفت وی کمونیست است و کمونیستها می گفتند او آدم شاه است. راستی ها می گفتند او چپی است و چپی ها می گفتند راستی. فلسطینی ها می گفتند او با مسیحیان کتائب است و کتائب می گفت او حامی فلسطینیان است. 

 مطلب مرتبط: تل زعتر

۰ ۰ ۰ نظر ۳۴۴۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها