ازدواج با لبنانی

ازدواج با لبنانی

ازدواج شیعیان ایران و شیعیان لبنان

هرگاه دو ملت با هم تفاهم و معاملات و رفت و آمد و تبادل اقتصادی یا سیاسی داشته باشند فرقی هم نمی کند که همسایه باشند یا با فاصله جغرافیایی از یکدیگر قرار داشته باشند، تبادل فرهنگی هم به جریان خواهد افتاد. نمونه آن را می توان در نفوذ فرهنگ ایرانی در کشورهایی که در زمان های قدیم جزو قلمرو ایران بوده اند مشاهده کرد. حتی هنوز بعضی کلمات فارسی در هند و پاکستان و مانند آنها استفاده می شود. در پی تبادلات مختلف، ازدواج بین اتباع این کشورها هم گریز ناپذیر است. مثل تاجرانی که عاشق یک نفر از کشوری دیگر می شوند یا ازدواج های سیاسی یا دانشجویی. به هر حال اول باید یک رویارویی و آشنایی صورت پذیرد و یکی از دو طرف زبان دیگری را تا حدودی بلد باشد تا زمینه ازدواج فراهم شود.

ملت ایران و لبنان از دیرباز با یکدیگر رابطه دارند. رابطه سیاسی ایران بعد انقلاب با لبنان، رابطه اقتصادی بین این دو کشور، رابطه توریستی و زیارتی، رابطه حمایتی ایران از شیعیان لبنان (همانطور که دیگر طوایف لبنان حامی خارجی دارند) و رابطه عاطفی بین دو ملت.

از جهتی قبل از بررسی زمینه های ازدواج بین اتباع دو کشور باید هر کدام را جداگانه بررسی نمود و فرهنگ و آداب و رسوم مردم و طوایفشان را مد نظر داشت. با فرض آشنایی خوانندگان عزیز به بررسی فرهنگی و قوم شناختی ایرانیان، نیم نگاهی به وضعیت لبنان می اندازیم.

لبنان کشوری است که بعد از سقوط دولت عثمانی از قسمت‌های جنوبی عثمانی و جبل لبنان و قسمت‌هایی از سوریه تشکیل شد. دولت فرانسه مدتی سرپرستی این کشور نوپا را به عهده داشت و بعد از انقلاب لبنان و اعلام استقلال آن از فرانسه، لبنان کشوری شد متشکل از ادیان اسلام و مسیحیت و درزی ها. البته هر کدام از ادیان هم به چند بخش تقسیم می شوند مثل شیعه و سنی و علوی، کاتولیک و ارتودکس و مارونی و ارامنه و...

لبنان کشوری آزاد است که طبق قانون اساسی آن، این آزادی در تمام بخش های جامعه و حکومت سرایت کرده است. مثلا حق تعلیم آزاد است و هر طایفه ای اجازه دارد برای خودش مدرسه داشته باشد. با توجه به این مساله می توان قبل از مشاهده میدانی ، دریافت که آداب و رسوم و فرهنگ و عادات مردم باید بسیار گسترده باشد و هر کسی به نوعی بیاندیشد و زندگی کند.

وجود اقوام مختلفی که هر کدام در داخل خود فرقه های مختلف دارند و هر فرقه هم مردمش تفاوت های فرهنگی و اجتماعی دارند باعث می شود که نتوان در هیچ مساله ای حکم تام صادر کرد. یعنی نمی توان گفت تمام لبنانی ها از ازدواج با خارجی ها گریزانند. شاید این مثال کمی وضع را روشن تر کند. در میان شیعیان لبنان افرادی هستند که به واسطه حضور در ایران و تحصیلات حوزه یا دانشگاه معارف و فرهنگی را کسب کرده اند که در بین لبنانی ها جدید است. حجاب و نشست و برخاست آنها با دیگران فرق دارد، خصوصا روحانی های تحصیل کرده در ایران. مجالس فامیلی یا خانوادگی آنها غیر مختلط است و حتی برادر شان را با همسرشان سر یک سفره نمی نشانند. بقیه مردم اینطور نیستند و گعده های مختلط دارند و بساط قلیان و سیگار هم همیشه به راه است. جوانانی از شیعه هستند که حتی شراب می خورند و مست می شوند اما هیچ وقت گردن‌بند یا علی از گردنشان باز نمی شود (نشانه شیعه بودن را شاید فقط همین می دانند!) و روز عاشورا هم مراسم قمه زنی شان ترک نمی شود.

گروهی از دختران شیعه چادر لبنانی میپوشند و گروهی مانتو بلند لبنانی و روسری بزرگی که به شیوه خاصی بر سر می کنند. گروهی هم کت و دامن بلند و گروهی پیراهن و شلوار را ضمن پوشاندن سرشان بر تن می کنند. گروهی هم اصلا حجاب سرشان نمی کنند.

پس دیدیم که فقط در طایفه شیعه چقدر تفاوت وجود دارد و طیف گسترده ای از گزینه ها مطرح است.

لبنان به جهت آنکه از دیرباز کشوری توریستی بوده و محل تجارت تاجران خارجی، ازدواج با اجانب در آن بیشتر از دیگر کشورهاست. بخصوص که قیافه لبنانی ها مانند دیگر اعراب نیست و طالب و هواخواه زیاد دارند.

دلایل ازدواج های ایرانیان و لبنانی ها گوناگون است.

- شاید بعضی از ایرانی ها دختران لبنانی را به خاطر قیافه بپسندند. (البته شاید در ایران خوب نگشته باشند!)

- بعضی ها دختر لبنانی می خواهند چون فکر می کنند دیندارترند. عامل بوجود آمدن چنین ذهنیتی به نظر من، جو غالب جامعه ی امروز ایران و فرهنگ مصرف گرایی و تجمل و ظاهر گرایی است. هرچند خانواده های مومن بسیار خوبی در ایران فراوانند اما بسیاری از خانواده های مذهبی در تجملات و مهریه های بالا گوی سبقت را از دیگران ربوده اند! به همین واسطه بعضی جوانان به دنبال دختر لبنانی هستند که ازدواج بسیار آسانی داشته باشند، غافل از آنکه اولا باید خودشان جهاز خانه را بدهند و دوم اینکه جهاز به سلیقه دختر باشد و سوم آنکه هزینه های لبنان هنوز کمی گرانتر از ایران است. البته اغلب خانواده های لبنانی ازدواج های آسان و ساده و کم دردسری دارند و لازم نیست داماد ، خانه ای مملو از لوازم مختلف چیده باشد تا عروسی کند. همین که گاز و یخچال و ماشین لباسشویی و چند قطعه لازم را تهیه کرد می تواند مراسم بگیرد و دختر را به خانه اش ببرد. لازم به ذکر است که در لبنان هم سنت های قدیمی رو به کمرنگ شدن است و دختران امروزی دیگر مانند قبل نیستند و خواسته های بیشتری دارند.

- بعضی، دختران لبنانی را از آن جهت می پسندند که اصرار به کار خارج از خانه ندارند و برعکس، پایبند به خانه و تربیت فرزندان هستند و در تعداد فرزندان و زمان فرزند دار شدن مانند دختران ایرانی سخت گیر نیستند. بدین معنی که در لبنان انتظار می رود عروس حداکثر بعد یکسال باردار شود وگرنه فکر می کنند مشکلی دارد. ضمن آنکه داشتن اقلا سه بچه بسیار عادی و رایج است. از جهت اینکه در توجه و تربیت فرزند، مانند مادران ایرانی نیستند و به خودشان زحمت فوق العاده نمی دهند و به قول عامیانه خودشان را نمی کشند، فرزندان بیشتری به دنیا می آورند.

- بعضی ها شاید دختر لبنانی بخواهند چرا که مهریه اش کمتر است و یا مهریه به صورت معجل و مؤجل گرفته می شود. معجل یعنی مثلا یک قرآن مهرش است که هر زمان خواست باید داده شود، اما مؤجل مهریه اصلی است که مثلا 100 سکه ایرانی یا انگلیسی بعد از 30 سال پرداخت شود و دختر تا قبل 30 سال نمی تواند آن را طلب کند.

- بعضی فکر می کنند چون ایران پول زیادی در لبنان خرج می کند پس لبنانی ها باید خیلی ما را دوست داشته باشند و زحمات ما را همه جوره جبران کنند.

 

در طرف مقابل دختران لبنانی هستند که برخی دلایلشان برای ازدواج با ایرانی که در نظر لبنانی ها شایع است را ذکر می کنم:

- قیافه مردانه برخی ایرانی ها (چشم و ابرو و موهای مشکی)

- طلبه های ایرانی مومن و معارف و فرهنگ شیعی عمیق آنها.

- مردان ایرانی در کار منزل به همسرشان کمک می کنند و مانند لبنانی ها نیستند که زنشان برای کار منزل و بچه آوردن باشد. ضمن آنکه در لبنان معروف شده مردان ایرانی زن ذلیل هستند و زنان در خانواده تصمیم می گیرند.

برخی دختران از شنیدن ازدواج با ایرانی هم فرار می کنند. دلایل این افراد:

- ایرانی ها بخیل هستند (مثلا به جای اینکه گوشت بیشتری بخورند برنج یا نان بیشتری می خورند، لباسهایشان را هفته به هفته عوض نمی کنند حال آنکه یک لبنانی هر روز لباسش را عوض می کند (نه برای تمیزی، بلکه برای ظاهر) یک دستمال کاغذی بر می دارند و شش بار در آن فین می کنند! و....)

 

- ایرانی ها تمیز نیستند! یک لباس را یک هفته به تن می کنند و هفته به هفته حمام نمی روند!

- ایرانی ها اصرار دارند بچه هایشان در خانه فارسی حرف بزنند و این به مذاق برخی لبنانی ها خوش نمی آید.

- ایرانی بالاخره به وطنش بازخواهد گشت و در زمان پیری دوست دارد کنار خانواده اصلی خود باشد.

- ایرانی عربی بلد نیست و نمی توان ارتباط برقرار کرد. (فکر کنید حرفهای خصوصی زن و شوهر را بخواهید با ایما و اشاره به هم بگویید!)

دو مورد اخیر مهم ترین دلایل فرار از ازدواج با ایرانی محسوب می شود.

 

در مقابل عده ای از پسران لبنانی به ازدواج با دختر ایرانی علاقه دارند:

- دختران ایرانی برای خودشان شخصیت قائلند و به دنبال مسائل اجتماعی و سیاسی هستند. نه اینکه فقط حرف لباس و آرایش و زیورآلات و غیره بزنند. می توان با آنها مثل یک همکار و دوست حرف زد. و گفتگوی مشترک با دختر ایرانی محدود به خرید منزل و تغییر دکور و غیره نیست.

- دختران ایرانی جهاز می دهند.

- دختران ایرانی زیبا هستند و زود خام مرد خارجی می شوند. (دختر لبنانی اگر هزار بار هم با مردی که ادعای ازدواج با او را دارد بیرون برود و کلی مرد بیچاره را سرکیسه کند یک ماچ هم نمی دهد!)

در پایان خاطرنشان می کنم دلایلی که ذکر کردم نظرات جوانان است و هرکسی به اندازه آشنایی و تجربه اش به چنین عقایدی دست پیدا کرده است. خیلی از لبنانی ها فقط با قم آشنا هستند و فکر می کنند همه ی مردم ایران در تمام مسائل مانند مردم قم هستند. خیلی از ایرانی ها فکر می کنند بیشتر لبنانی ها حزب الله هستند و عاشق ما ایرانی ها! خیلی ها فکر می کنند لبنان یک جایی است بهتر از دبی برای خوشگذرانی! توصیه میکنم مطالب قبلی پیرامون لبنان و مردم آن را مطالعه کنید تا اطلاعات کامل تری بدست آورید و دید بهتری نسبت به قضیه پیدا کنید. و در آخر باید دانست که برای موفقیت در ازدواج حرف اول را دینداری می زند و اینکه همسرتان را به خاطر خدا دوست بدارید نه به خاطر زیبایی ظاهری اش یا بذله گویی و شور و نشاطش یا جیب مبارک پدرش!

۱ ۰ ۵۶ نظر ۲۳۸۸۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵۶)

محمود احمد

۲۷ دی ۹۳ ، ۱۳:۴۲
ایولا عالی بود.جامع و منطقی

زن منم سوریه و از طرف مادری لبنانیه . ببخشیدا ولی خیلی دختراشون گندن. نه همه ولی ما که گیر اینجوریش افتادیم. بی احساس و ولخرج. فقط پول میخواد

حداقل از دخترای ایرانی که همش دنبال پول جیبت میباشن بهتره
هر چند سخت هست تفاوت زبان و فرهنگ اما این یک امر رایج در ازدواج با یک غیر هموطن میباشد و طبیعتا هم باید اینطور باشد اما اتفاقا از یک دیدگاه با هم تشابهات زیادی هم داریم مانند دین که اصل و عامل مشترک فرهنگ ها میان کشورهای اسلامی است.

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۰:۵۵
البته همه اینطور که فرمودین نیستن ولی خب جو غالب در ایران به سمت فرهنگ سرمایه داری رفته.

سید احمد علوی

۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۱۳
سلام حاجی
تازه اسم و فامیلت و دیدم
خیلی خوب می نویسی، خیلی خیلی استفاده کردم، خیلی جاهاش هم خندم گرفت، مسائل خوب مو شکافی کردی، به هر حال ما که نیامدیم لبنان، لبنانی ها رو خیلی دوست داریم، به قول معروف همه جا آدم های خوب و بد وجود دارند، چه در ایران و چه در لبنان
اینکه ایرانی ها تمیز نیستند و هفته ای یکبار لباس عوض می کنند و هفته ای یکبار حمام می روند کمی بی راهه بود، تو دستمال کاغذی هم دو سه بار بیشتر فین نمی کنند :)
در خصوص اینکه (دختر لبنانی اگر هزار بار هم با مردی که ادعای ازدواج با او را دارد بیرون برود و کلی مرد بیچاره را سرکیسه کند یک ماچ هم نمی دهد!) خیلی هم خوب
البته فکر می کنم به نااهلش نخوردند هنوز :)

پاسخ:

۷ ارديبهشت ۹۴، ۱۷:۰۱
سلام
البته اونها حرف من نیست. تصور لبنانی هاست. باید خودمونو درست نشون بدیم.
عموما دخترهای لبنانی اینطوری هستن که واقعا به ازدواج و سنجش پسر فکر میکنن. دنبال هوس نیستن. خب البته یه درصد کمی هم بله....

سلام ؛
بسیار عالی بود ...


آقا لطفا روشنگری کنید واسه لبنانیا من که هر دو سه روز میرم حموم هر دو سه روز یه رنگ پیرن میپوشم و من کاملا عرب رو مسلط ام از الان آمادشون کنید اومدم بله رو بگیر
خخخخخخ

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۵۹
البته خود لبنانی ها هم از بی آبی و بی برقی دارند به همین وضع می رسند! خخخخخ laughlaughlaughlaugh

والا خوبه دیگه پسرهای لبنان هم دخترهای ایرانی رو شناختن ! تا یه پسر بهشون بگه دوستت دارم خ... میشن ، واقعا چقدر دخترهای ایرونی بیچاره شدن که
اینقدر کمبود محبت و بی توجهی توی خانواده دیدن که به این رود دچار شدن ، شدن گدای عشق و گدای خواستنی بودن ، یه زمانی دختر ایرانی رو میخواستی
کلی ذکر و دعا و التماس خدا میکردی که برم خواستگاریش قبولم کنه اما حالا چی همون دختر ایرونی الان مجبوره با صد تا پسر دوست بشه و به پای کس و 
ناکس بیفته بلکه یکی بیاد خواستگاریش و این دفعه دختره که باید ذکر و دعا بخونه بلکه پسره قبولش کنه ! اگه ما دخترهای ایرانی به این نتیجه رسیدیم که باید
با یه پسر غیر ایرانی ازدواج کنیم واسه اینه که خیلی وقته بین پسرهای ایرانی ، ازدواج دیگه مدش رفته ! مگه دیوونه ان ازدواج کنن و کلی مسؤولیت بیفته
گردنشون و کلی کار کنن و جون بکنن و هزینه کنن واسه چی ؟ واسه یه دختر ؟! خو صد تا لنگه همون رو از روز تو پارک مبتونن داشته باشن بدون هیچ 
هزینه ای و هیچ زحمتی ، البته به نظر من علت" کمبود شوهر " توی ایران گرونی پسرها نیست ، ارزونی دختراس ! ایران شده حراج خونه ی دخترای بزک کرده
دخترایی که نیم وجب پارچه انداختن رو سرشون اونم به اجبار عرف و قانون ، فکر کنم چند وقت دیگه کمپین شوهر ایرانی هرگز ، راه بیفته !

اقا برو زن چینی بگیر. میگن یکی میخری دوتا میبری. تازه چینی هست. ارزونه. همه کلاس های رزمی هم یادت میده. حتی تو ی مهریه شون لانچیکو هم دارن. تازه جدیدا mvm هم روش میدن
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

سلام علیکم
من با خوندن مطالب این سایت برای نویسنده احترام زیادی قائل شدم اما از این جمله واقعا ناراحت شدم:
بخصوص که قیافه لبنانی ها مانند دیگر اعراب نیست و طالب و هواخواه زیاد دارند.

مگه قیافه ی بقیه ی اعراب چه مشکلی داره؟ زشت و زیبا همه جا هست و اینکه فکر کنید اعراب زشتن هم یکی از همون تصورات اشتباهه. من بین اعراب زندگی می کنم و اینو با اطمینان گفتم. اینکه لبنانی ها خوشکل ترن درسته، اما نه فقط در مقایسه با کشورهای عربی مثل کویت و امارات و قطر و حتی عربستان بلکه در مقایسه با ایران هم. ضمنا یه تصور اشتباه دیگه توی ایران هست که فکر می کنن عربستانی ها سبزه و سیاهن که کاملا اشتباهه و همه جور  رنگ پوستی دارن. اونایی هم که سیاه پوستن برده های بودن که در زمان های خیلی دور آورده شده بودن. مثل سیاه پوست های بوشهر ایران یا سیاه پوست های آمریکا.
مدیر سایت لطفا مطلبتو ویرایش کن.
ممنون

پاسخ:

۱۲ خرداد ۹۵، ۱۳:۲۴
علیکم السلام
در نوشتن مطالب سلیقه شخصی ملاک قرار نمی گیرد. واقعیت این است که خود اعراب، لبنانی ها و ایرانی ها را می پسندند. اگر از اعراب ایران باشید یا بین اعراب زندگی کرده باشید، حتما از این قضیه آگاه هستید. ضمن اینکه نه ذکر شده که همه اعراب سیاه یا سبزه هستند نه گفته شده که زشت هستند. نوشته شده تفاوت دارند. لطفا با دقت بیشتری بخوانید.

سید علی مهیمن التبریزی

۱۶ تیر ۹۵ ، ۰۳:۰۱
سلام خسته نباشید من با دختر عمه ی لبنانیم عقد کردم و تصمیم این شد که بریم بعلبک زندگی کنیم فقط وقتی بچه بود دو سه بار اومده بودم لبنان هیچی ام از فرهنگشون نمی دونستک فرض کنید من یه ترک قراره برم بین عربا زندگی کنم نامزدم سایت شما معرفی کرد واقعا عالیه خیلی با مردم لبنان آشنا شدم مرسی فقط یه سوال چه رفتار ما ایرانی ها هست که اگه تو لبنان انجام بدیم خیلی تابلو هستش

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۵، ۱۶:۵۶
لباس پوشیدن ما تابلو هست. برخی رفتارهای ما که ریشه در صرفه جویی داره در نظر اونها خسیسی و گدابازی به نظر میاد.

ببخشید اینکه نوشتیددختران ایرانی ارزش براخودشون قائل هستن وفقط دنبال ارایش نیستن این خ عجیبه یعنی واقعازنهای لبنانی بفکر کارهای زنونه هستن و ازطرفی دیگه من فک میکنم دخترهای لبنانی ازلحاظ چهره زیباترهستن و مطیع تراز ذخترهای ایرانی هستن احتمالاپسرهای لبنانی بادخترهای جدیدایرانی هنوز برخورد نکردن.میخاستم بپرسم چجور کشورلبنان ک حتی ازلحاظ اموزشی هم هرکس سازخودش رومیزنه تاالان سرپامونده و منهدم نشده؟!!!!!!!خیلی تعجب اور هس.خوشحال میشم جواب سوالها و نظراتم روبدیذ.ممنون ااز مطالب بسیارزیباتون

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۵، ۱۷:۰۶
البته نمیشه بطور قطع همه رو مورد یک قضاوت قرار داد. ولی کلیت اینطوری است.
لبنان هویت ملی قوی ی ندارد ولی هیچکس هم نمی خواهد لبنان تقسیم یا جنگ شود. چون به ضرر اسراییل است.

سلام و عرض ادب

شکر خدا به واسطه گری یکی از اقوام با یکی از دختران شیعه لبنانی آشنا شدم وایشون هم حاضرن در ایران زندگی کنن

منتها چند سوال ذهنمو درگیر کرده بود ممنون میشم جواب بدید


بعد از عقد در لبنان- باید در سفارت ایران هم ثبت شد؟یا مابقی کارها باید (دادن تابعیت به همسر) در ایران انجام شه؟(مراحل رو کامل بفرمایید)

بعد از ازدواج و گذشت 1سال از عقد-به بنده که ایرانی هستم تابعیت لبنانی داده خواهد شد یا نه؟(چون شنیدم جدیدا قانون مجامله اجرایی نمیشه)

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۵، ۱۴:۱۷
سلام
باید مراحل ثبت ازدواج را یا کامل در لبنان انجام دهید یا در ایران.  مراحل رو در مطلب ثبت ازدواج با خارجی بخوانید.
تابعیت هیچگونه داده نمی شود. اقامت می دهند. طبق قانون بعد از یکسال باید به شما اقامت بدهند اما اذیت می کنند. هزارتا برگه خواهند خواست. سند اجاره، حساب بانکی (که قطعا نمی توانید داشته باشید چون به ایرانی نمی دهند) و...

سلام علیکم
اینجا درباره ازدواج شیعیان در لبنان توضیحاتی علمی هست که با مطالب شما احیانا تناقض داره:
http://www.bashgah.net/fa/content/show/44982
البته شباهت زیادی هم داره. ولی تناقض هایی هم هست.
خلاصه:
تفاوت چشم گیری بین ازدواج در ایران و لبنان نیست. پسر قبلا تنهایی بله ی مقدماتی را می تواند از دختر بگیرد.
دو مهریه وجود دارد: مقدم و موخر؛
مهریه مقدم باید فورا پرداخت شود و مشابه همان شیربها در ایران است، ولی میزان مهریه موخر معمولا سنگین تر است و عندالمطالبه پرداخت می شود.

یه سوال لطفا با دقت زیاد جواب بدین چون زندگی من بستگی به راهنمایی شما داره:
من از دخترای ایرانی تا حد زیادی ناامید شدم، آیا تصمیمم برای ازدواج با لبنانی شیعه می تونه درست باشه؟ من احتمالا برای ادامه تحصیل چند سال در آمریکا یا اروپا زندگی باید بکنم، آیا دختر شیعه لبنانی کفو من وجود داره که تمایل داشته باشه با من ازدواج کنه؟

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۵، ۰۲:۴۶
مطلب فوق برای فهم بهتر، مؤجل و معجل را به مقدم و موخر ترجمه کرده که آنها هم عربی هستند! مهریه عندالمطالبه در لبنان من نشنیدم. مهریه معجل عموما قران است و گل یا قطعه ای طلا. مهریه اصلی مؤجل است که زمانی برای پرداخت آن مشخص می شود. اگر طلاق نگرفتند پیش از آن، زن می تواند مهریه را طلب کند. اما لزوما به آن دست پیدا نمی کند.
دختر کفو از لحاظ ایمانی قطعا پیدا می شود. اما تفاوتهای فرهنگی وجود دارد که اگر کسی قبلا با فرهنگ لبنان خو نگرفته باشد، زندگی دشواری خواهد داشت.

سلام علیکم
سوالمو کامل جواب ندادین: کفو نه فقط از نظر ایمان از نظر تحصیلات هم. من عرب ایرانم و فرهنگ ما تقریبا مشابه عراق و کویته. آیا با فرهنگ لبنان تفاوت زیاد هست؟ و همینطور آیا حاضر به زندگی در اروپا یا آمریکا هستند؟ نمونه ای اونجا ندیدیدن؟

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۵، ۱۷:۴۷
علیکم السلام
تشخیص کفو بودن با من نیست. نه شما را می شناسم نه همه دخترها مثل هم هستند. باید مورد مناسب خود بیابید. زیاد هستند ازدواج می کنند برای درس یا کار همسرشون با وی همراه می شوند.

شما به طور کلی ازدواج ایرانی با ایرانی را پیشنهاد می کنید یا ایرانی با لبنانی؟

پاسخ:

۳۰ مرداد ۹۵، ۱۰:۲۹
بطور کلی ازدواج با ایرانی. مگر مورد خیلی خوب و مناسب و کفو برای خودتان از کشور دیگری پیدا کنید.

پس چرا اینجا:
http://moodkerbes.info/1391/02/08/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C
توی آخرین نظرتون گفتین "از لحاظ روحیه و فرهنگ مردان و زنان ایرانی و لبنانی، به نظر بنده ترکیب مرد ایرانی و زن لبنانی موفق تر است.
" آیا این تناقض نیست یا من اشتباه متوجه شدم؟

پاسخ:

۸ شهریور ۹۵، ۱۲:۴۱
عرض من یکی است. ترکیب مرد ایرانی و زن لبنانی موفق تر است تا زن ایرانی و مرد لبنانی. مرد ایرانی به زن بیشتر احترام می گذارد و کمکش می کند. جامعه لبنان مردسالارتر است. لذا زن ایرانی دچار سرخوردگی خواهد شد.

 (البته شاید در ایران خوب نگشته !)
😆😆😆😆😆:-)    :-)    :-)     :-)    




سلام
میشه شما که گشتی بگی از کجا میشه گیر آورد؟؟؟؟

پاسخ:

۱۶ شهریور ۹۵، ۱۰:۲۱
سلام. قبول دارم سخت است اما در همین ایران هم مورد مناسب هست.

سیده افسانه

۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۰
قبول دارید اقایونی که به دنبال دختر ان ور ابی هستن اغلب موقعیت اجتماعی خوبی در ایران ندارن؟؟؟... اینکه دختر زیبا و با سطح سواد و کمالات و حیای بالا در ایرانی که کشوری مسلمان و شیعه هست و دختران زیبایی هم دارد و تعداد فارغ التحصیلان دختر از پسرش بیستر است, پیدا نمیشه!! ایا منطقی است ؟...نیازی به گشتن نیست برادران همیشه طلبکار ...شما بهتره یه تکونی به سطح و موقعیت خودت در اجتماع بدی ....الطیبون الطیبات...

نه من قبول ندارم. یه پسر تحصیل کرده و مذهبی با موقعیت بالا میشناسم هرجا رفته خواستگاری بهش گفتن ما می دونیم مهریه ی بالا خوشبختی نمیاره ولی جلوی فامیل آبرو داریم باید مهریه ی دخترمون بالای 1000 تا سکه باشه. یه جا خیلی انصاف داشتن بهش گفتن 500 تا سکه.  هرچی هم بنده خدا توضیح داده آبرو به مهریه نیست نباید زندگی براساس حرف مردم باشه اینطوری هیچوقت آدم احساس رضایت از زندگی نخواهد کرد، به خرجشون نرفت که نرفت. حالا شما خودت قضاوت کن آقایون طلبکارن؟

سیده افسانه

۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۸
جناب علی! من میگم این همه دختر مذهبی زیبا و تحصیل کرده در این کشور وجود داره و بعد این اقایون میان از قحطی دختر صحبت میکنن !! شما مهریه رو بهانه قرار میدی؟...دختر کم توقع ایا وجود ندارد؟...استدلال های بی منطق شما ادم رو عصبانی میکنه والااااااا.... این همه دختره با موقعیت عالی که داره سنشون از ازدواج میگذره در این کشور وجود داره که توقع چندانی هم ندارن... خودتون هم خوب میدونید اقایونی که هیچ زحمتی برای ارتقای موقعیت خودشون ندادن به دنبال دخترهای با موقعیت عالی هستن...مهریه!!!!!

سید علی آل هاشم

۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۱۰
سیده افسانه به هیچ وجه  قبول ندارم پسر دایی  من دانشجوی پزشکی بود خواستگاری میرفت میگفتن بچه ای مهریه فلان خونه فلان آخر سر پاشداز سوریه دختر گرفت قبل از جنگ داخلی خیلی هم خوش بخته زنشم خوش اخلاقه سه تا بچه هم داره هم در سن بیست و نه سالگی درآمدشم بالای بیشت ملیونه حالا دخترای ایران بدوید این جور کیسی گیرتون بیاد منم سال اول پزشکیم همین کارو میکنم   (خواستگاری بیست تا بیست و دو میرفت بیست و سه سالگی هم ازدواج کرد )

هر دو بزرگوار درست میگن
ولی واقعیت اینه اون مورد همه چیز تمام ازدواج باهاش سخته...


سیده خانم من جواب شما رو دادم. شما میگین دختر با موقعیت عالی و کم توقع زیادی وجود دارند، من نظر شما رو رد کردم و گفتم همچین دخترانی وجود ندارند یا خیلی کم هستند و یه مثال از دوستم زدم. آیا این جواب بی منطقیه؟
و اینکه میگین آقایون با موقعیت اجتماعی نامناسب به دنبال دختران به قول شما ،آن ور آبی هستند، از نظر من نادرسته، همین. هرکس آزاده هر نظری داشته باشه. منم چون نمونه هایی دیدم اینو میگم. شاید شما نمونه هایی برعکس من دیده اید به خاطر همین نظرتان مخالف من است.

درود!
من یه زن ایرونی ام که شیعه ام قاعدتا و  نامزدم یه مرد لبنانی اما مسیحیه.. میخواهیم هرچه زودتر ازدواج کنیم اما مشکل مسلمان شدن همسرم هست.. همانطور که میدونین مسله حفظ دین چه اسلام چه مسیحت .. در اقوام لبنانی حتی از ایرانم جدی تره و مردمش هم قلبا به دین خودشون اعتقاد دارن.. پس برای نامزد منم طبیعتا خیلی سخته که بخواد دینشو رسما تغییر بده! ولی با این وجود حاضره بخاطر شرایط قانونی ایران بیاد و اعتراف به اسلام کنه اما به این شرط که این موضوع مسلمان شدنش همینجا در ایران سر بسته باقی بمونه و کسی در کشور خودش اینو نفهمه! 
حالا من سوالم اینه آیا امکانش هست که اون بیاد و بخاطر حل شدن مسله ازدواج مسلمون بشه اما به سفارتش چیزی اعلام نشه تا اون به مخاطره در بین افوام و فامیل نیوفته؟ یا آیا من میتونم اونجا مسیحی شم بدون اینکه تو کشور خودم به جونم به خطر نیوفته به خاطر تغییر دین؟

پاسخ:

۲۶ مهر ۹۵، ۰۸:۳۰
اطلاع ندارم اگر در ایران ثبت کنید، به سفارتشون چیزی اعلام و ارسال میشه یا نه. البته فرضا که بشه، اونها کاری ندارند. و به خانوادش اعلام نمی کنند. میشه از خود سفارت لبنان سوال کرد. اگر ازدواج را در کلیسا ثبت کنید شاید سفارت خودمان بفهمند گیر بدهند و ازدواج را قبول نکنند.

درود!

نامزد من لبنایه! اما مسیحی .. اونم یه مسیحیه خیلی معتقد ، همانطور که همه میدونن ازداوج ما زنهای مسلمان به مرد غیر مسلمان ممنوعه، اما نامزد من اینقدر شریف هست که بخواد بخاطر عشفمون بیاد ایرات و اعتراف به اسلام بکنه تا بتونیم رسمن به سبک ایرونی ازدواج کنیم. اما تنها مسله این میان اینه که اگه کشورش و مردمش و قومش بفهمن که مسلمون شده براش خیلی گرون تموم میشه.. و کلن زندگی براش تو لبنان غیر ممکن میشه.. با این تفاصیل سوال من اینه.. آیا امکانش هست که نامزد من بصورت مخفیانه اینجا مسلمون بشه یعنی به سفارت لبنان و دولتش اعلام نشه که اون اینجا مسلمون شده و این قضیه پنهان بین ما بمونه؟
اگر بدونیم خطری ازین بابت تهدیدش نمیکنه هر چه سریع تر میتونیم ازدواج کنیم. 
قبلا از پاسخ شما سپاسگزارم

پاسخ:

۲۶ مهر ۹۵، ۰۸:۳۳
خطری ایشون رو تهدید نمیکنه. خیلی خیلی کم هستند اقوامی که مسلمون شدن رو برنتابند. تعدادی رو میشناسم مسلمون شدند و مشکلی هم با خانواده شان ندارند. بستگی به خانواده داره.

خب ایشون آدم سرشناسی تو محلش و همچنین خیلی ام به دین مسیح خودش معتقده واسه همین هم برای خودش سخته هم اگه اطرافیانش بفهمن خیلی بد میشه.. اینه فقط میخواد بدونه که آیا به سفارت لبنان این موضوع اعلام میشه یا خیر!

پاسخ:

۲۶ مهر ۹۵، ۱۱:۴۷
اطلاع دقیق ندارم. اما برای جلوگیری از هرمشکلی میشود به روش لبنانی ها عمل کرد. به قبرس یا یک کشور دیگر که ازدواج مدنی وجود دارد می روند و ازدواجشان را ثبت می کنند و بعدا برای ثبت در کشور خود اقدام می کنند. اما از آنجا که در لبنان دین در شناسنامه ثبت می شود، قاعدتا مشکلاتی برای فرزندان بودجود می آید. شاید مسلمانها هم این ازدواج را باطل بدانند. در این صورت حتی درصورت تصویب قانون دریافت تابعیت از مادر ایرانی، فرزندانتان تابعیت ایرانی نگیرند.

آره میدونم ازدواج مدنی رو که حتمن باید انجام بدیم.. ولی دقیقن به همون علت مشکلات بچه دار شدن و اینکه ایران ازدواج مدنی رو قبول نداره مجبوریم 2 مدل ازدواج کنیم.. یکی مدنی واسه لبنان یکی ایرانی واسه ایران.. ههه... فقط اگه ریپورت مسلمون شدن همسر من به سفارتش نره.. 
بهر حال از پاسخ شما سپاسگزارم

سیدرضاتقوی

۰۶ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۲
جناب آقای علوی من افتخار میکنم شما هموطنم هستید خدا همیشه نگهدار شما و همسرتون باشه 

سلام کی میگه مردای ایرانی حمام نمیرن!!! من  روز درمیان حمام میرم دوستان واشنایانیم که میشناسم همینجورند! برعکس مردای ایرانی  اصلا خسیس نیستن!!!!  اگه گاهی دستشونا نگه میدارن به خاطر گرانی وتورمه درکل مردای ایرانی مدیرند و دارای استراتژی و هدفمند و با محبت.

مينى مينى

۲۵ دی ۹۵ ، ۱۶:۰۹
سلامً چقدر خوبه كه افراد زيادي هستن كه ازدواج هاي خارج كشوري دارن من تو سن بيست سالگي با اين كه دختر خيلي ازادي و شيطوني بودم و يدونه دختر و فوق العاده لوس و افاده اي با همسرم كه اصالتا سوريه اي هستن ولي متولد عربستان هستن آشنا شدم و ازدواج كردم 
بماند كه چقدر سختي كشيدين واسه ازدواج قانوني و اينكه همسرم چون تازه شيعه شده بودن از خانواده طرد بودن و هيچ كدوم از اعضاي خانوادش حاضر نشد بياد خواستگاري و اون تنها بود و بدون هيچ كاري 
كلا تمام زندگيش رو از دست داده بود بخاطر شيعه شدنش
خانواده من هم فرهنگي بودن  و سرشناس ولي مامانم راضي بود فقط اينكه ايشون مرد با ايماني هستن و فوق العاده راستگو و خداييش خيلي هم تميز هستن و خوشتيپ🙃🙃
خلاصه يسال بعد از عقد حرم ازدواج قانونيمون انجام شد ولي عربستان سه بار درخواست ازدواج داديم كه قبول نكردن و گفتن بايد واستين تا پنج سال از ازدواجتون بگذره تا قبول كنيم و اينكه سه سال اول من هر چند ماه يبار ميديدم ايشونو و. واقعا سخت بود    خداروشكر ميكنم كه حجابم كامل تغيير كرد و خدارو بهتر شناختم و و پسرمو ايران بدنيا اوردم كه حتي پدرش نتونست موقع زايمان باشه ولي الان  عربستانم و دوتا بچه دارم با اينكه از خانوادم دورم ولي خداروشكر ميكنم بخاطر زندگيم همسرم خيلي زحمت ميكشه و خداروشكر تونستم رابطشو با خانوادش و احترام خيلي زياد بهشون خوب كنم و الان خيلي دوسم دارن
اينا رو گفتم كه بدونين من يه دختر فوق العاده كمالگرا بودم  و عاشق عروسي مجلل ولي حتي يه عقد كوچيكم نداشتم و مهريم فقط قرآن بود
و خواهش ميكنم تو زندگيتون آسون بگيرين همه چي خودش مياد 

پاسخ:

۲۷ دی ۹۵، ۰۹:۱۶
علیکم السلام
خیلی عالی. خدا سعادت دنیا و آخرت به شما بده. واقعا آسون گرفتن ازدواج بسیار مهم هست و اگر دو طرف اهل مادیات نباشند واقعا زندگی شیرین میشه.

سلام خانمي كه خودتون رو ميني ميني معرفي كرديد.واقعا همينطوره كه گفتيد.خانواده ي همسرم وقتي به خواستگاري من اومدن؛ همسرم كارمند اداره بودن اما حدود 2 سالي بود كه استخدام شده بودن.و نه ماشين زير پاش بود و نه منزلي داشتن.ما ترك هاي زنجان اصولا كنار جهازي كه ميديم رسم بر اينه كه چند تا قطعه از وسايل اصلي رو خانواده ي پسر تهيه مي كنه.4 تا از وسايل ها رو خانواده ي همسرم تهيه كرد.با اينكه وضع مالي پدرم خدا رو شكر خوبه اما رسمه.اما من به هيچ وجه تحت فشار قرار ندادمش كه بايد فلان جا خونه اجاره كني و حتما ماشين مي خوام.با اينكه مي دونستم پس اندازواسه خريد ماشين رو داره.اما بهش گفتم اول اولويت باشه خونه.من سال 90 ازدواج كردم در يك منزل اجاره اي 60 متري كه وقتي فاميل شوهرم جمع ميشدن اصلا جا نمي شديم.اما فقط با قناعت و دوري از چشم و هم چشمي هاي الكي و نق زدن و غر زدن هاي اعصاب خرد كن الانبا داشتن كه دختر 3 ساله خدا رو شكر هم خونه ي 120 متري دارم در جاي خوب زنجان و هم ماشين.هم آرامش.هم سمت خوب واسه همسرم و هم اينكه همسرم الان دانشجوي ارشد دانشگاه آزاد هم هست.بخدا تمام اينا فقط با قناعته.قناعت نه به معني نخوردن و نپوشيدن و تفريح نرفتن! نه! من هر دو خواهرم شاغل هستن و هر روز يه لباس جديد مي خرن.اما من اگه بخوام به اونا نگاه كنم و همسرم رو توي فشار قرار بدم انصاف نيست.با اينكه من هم راحت مي تونستم در اداره ي همسرم شاغل بشم و تحصيلاتم هم مرتبط بود و بهم پيشنهاد هم دادن اما همسرم گفت دوست دارم بالا سر بچه و زندگيم باشي و وقتي مي رسم خونه غذاي گرم بذارن جلوم.خدا رو شكر واقعا راضي هستم.با اينكه سرويس طلاي خودم رو فروختم براي خريدن خونه اما اصلا ناراحت نيستم.همسايه اي داشتم مستأجر بودن هم خانوم به اندازه ي لااقل رهن خونه طلا داشت اما از طلاهاش نمي گذشت تا يه كم همسرش كمتر تحت فشار باشه و هر كي بيرون مي ديدش فكر مي كرد چقدر پولداره.اما اين جور آدما به جايي نمي رسن.زندگي مال هر دو تاي ماست.درسته آقاي علوي؟

پاسخ:

۲۸ دی ۹۵، ۰۹:۲۸
سلام و صد درود به شما. خدا شما رو حفظ کنه و امثال شما رو زیاد کنه. مشکل جوانهای امروزی همین قناعت نداشتنه. خودخواهی باعث میشه طرف بگه بگذار من طلاهایم را داشته باشم، شوهرم بهش فشار بیاد اشکالی نداره. خب تهش به دعوا میرسه. خدا شما رو حفظ کنه که مدیریت شما قطعا عامل مهمی در پیشرفتها و سعادت خانواده تان است.
سعادتمند باشید

سلام به نظر من که مهسایی که بالا نظر داده یا دختر نیست یا به احتمال زیاد اصلا ایرانی نیست, من به عنوان یه دختر ایرانی هرروز کتاب های روانشناسی, اقتصادی وغیره میخونم وسعی میکنم هرروز شخصیت خودم رو ارتقا بدم ودختر های زیاد دیگری رو هم میشناسم که به همین شکلن, به نظرم توهین به کلیت مردم یازنان هیچ ملتی کار صحیحی نیست ومن فکرمیکنم این خانوم یا آقا که ظاهرن هم اسم من هستن در تضعیف چهره ی زن ایرانی زیاده روی کرده

دمت گرم داداش

سلام .خسته نباشید.اینایی که نوشتین بیشتر درمورد پسرای ایرانی که می خواهند زن لبنانی بگیرند.می شود بیشتر درمورد ازدواج زنان ایرانی با پسرای لبنانی بگویید .درمورد پسرایی که توی حزب الله ان هم بیشنر بگین

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۵، ۱۰:۵۰
علیکم السلام
در این زمینه موارد زیادی وجود ندارد و به همین علت اطلاعات و تجربه ای ندارم.
به جهت تفاوت بسیار زیاد فرهنگ لبنان با ایران خصوصا در زمینه مردسالاری و زن سالاری، اساسا زن ایرانی که حاضر شود از حقوق خود بگذرد یا مرد لبنانی که حاضر شود سلطه خود را کنار بگذارد کم پیدا می شود.
پسرهای حزب الله مختلفند. بعضی ها خیلی خیلی خوبند، اما لزوما با همسرشان خوب نیستند. اتفاقا مشکلات خانوادگی بین خانواده های جوان و جدید حزب اللهی به خاطر درامد ناچیز و ماموریت های طولانی مدت وجود دارد.

سلام خدمت مدیریت عزیز سایت
خیلی ممنونم از اطلاعات دقیق و کاملی که در اختیار هموطنان عزیز گذاشتید؛

یک سوال دارم، میخواستم بدونم برای ازدواج با دختر لبنانی؛ باید از کجا و چگونه شروع کنیم؟
آیا موسسه همسریابی دارند یا خیر ؟

پاسخ:

۱۲ مرداد ۹۶، ۱۴:۲۶
سلام
همان طور که در مطالب مختلف نوشته شده، باید از آشنایی مستقیم شروع کرد. یعنی دیدار رو در رو با یک مورد.
سایت همسریابی من ندیدم ولی قطعا هست. اما اکیدا توصیه می کنم سراغش نروید چون عموما چاخان است. ازدواج رو در رو کلی مشکلات دارد چه برسد ازدواج با کسی که ندیده اید!

سلام هرکس یه قسمتی داره که تو سرنوشتش هست چه زن لبنانی بخواد بگیره چه ایرانی  

سلام به اقا علی که عرب ایران هستن و دنبال دختر ان ور ابی هست.خوب اطرافت را نگاه کن.دخترهای زیادی در ایران ودرشهر خودت وهم فرهنگ با خودت وجود دارد که از زیبایی وتحصیلات عالی چیزی کم ندارن
وهم چنیین از لحاظ ایمان....
انظر من حولک

لطفاً اطلاعات بيشترى راجع به پسراى لبنانى و دوستى و ازدواج و نظرشون در مورد دختراى ايرانى بديد مرسي

پاسخ:

۱۷ آذر ۹۶، ۰۰:۱۹
دوستی دختر و پسر در لبنان کمتر از ایران است. چرا که بر خلاف ایران لزوما برای رابطه نیست و به رابطه غیر شرعی و خارج عرف تبدیل نمی شود. دختر عفت خود را حفظ می کند. خیلی ها هستند چند سال آویزان پسری می شوند تا موفق شوند همسر او شوند. کسی به خاطر دوستی و سرگرمی دوست نمی شود. هدفشان ازدواج است. دختر لبنانی از هر سنی که تمایل داشته باشد، آماده ازدواج است. چون جهاز نمی دهد. می تواند در عرض یک ماه عروس شود.
در لبنان معروف شده زنان ایرانی زن سالار هستند و حق مرد را می خورند یا اقلا حق خود را می گیرند و کوتاه نمی آیند. برای همین خیلی مورد تمایل پسرهای لبنانی نیستند.

فاطمه اهواز

۲۴ مهر ۹۸ ، ۲۰:۳۲

منم نامزدم لبنانیه خیلی خوش اخلاق وخوش برخوردهه اصلاهم نشونه ی ازمردسالاری ندارهه خیلی احترام میزارهه داره مدرک دکتراشوازدانشگاه فردوسی مشهدمیگیره فقط لطفاکمکم کنیدچجوری باباموقانع  کنم مثل اینکه زیادراضی نیست چندباراومدخواستگاری باخانواده اش وضعشون هم خیلی خوبه به پدرم گفته توایران زندگی میکنیم اماپدرم ته دلش راضی نیست

پاسخ:

۲۶ مهر ۹۸، ۱۰:۴۸
نمیدونم. باید به پدرتون حق بدید که نگران باشند. این دیگه هنر آقای داماده که صحبت کنه و خودش رو نشون بده

سلام خسته نباشید خیلی ممنون بابت مطالب بسیار مفیدتون. خیلی استفاده کردم 

و نظرات متعددی رو خوندم. 

بیشتر نظرات نسبت به خانم های ایرانی واقعا یکم زیاده روی بود من خودم شخصا خانم های رو از نزدیک میشناسم که بسیار خانواده بایمان  و مذهبی واخلاق و زیبای خوبی دارن  توقعات انچنانی هم نسبت  به همسر اینداشون ندارن و واقعا میگن که پسر خوب کم پیدا میشه. و حرفی که اقایون زدن نسبت به دختر خوب کم پیدا میشه 

اما خوب. بازم نمیشد چیزی گفت قسمت هرکسی را خدا تعیین می کند

ولی به اقایون پیشناهد می کنم اگه دنبال همسر مناسبتون هستید بهتر که مادر یا خواهر یا خاله ای را . قرار بدهید. و. حواستون باشه که ویژگی همسر اینده اوتونه رو به مادر یا اون خانم در میون بذاریدتا برای شما. پیدا کنن  که بعد به مشکل برنخورید. بسیار خانم بافهم و شعور هست که وضعیتان را درک کنند 

 موفق باشد. برای تمام بانوان ایراینی و مردان ایرانی ارزوی سلامتی و تن درستی می کنم 

قیمت تمام. ایرانیان بالاستت و پرچم ایران همیشه بالاست

 


چه جوری میشه با یه پسر لبنانی آشنا شد؟

بریم دم سفارت 😅

بی شوخی چطور میشه باهاشون آشنا شد 

پاسخ:

۲ ارديبهشت ۹۹، ۱۱:۴۳
آنهایی که در ایران هستند یا دانشجو هستند یا طلبه. یا همسر دارند یا ندارند که عمدتا به فکر ازدواج در ایران نیستند. آنهایی هم که هستند پدر و مادرشان رضایت ندارند. عموما چنین ازدواجی سر نمی گیره. همانطور که گفتیم، ازدواج مرد لبنانی و زن ایرانی عموما موفق نبوده به خاطر تفاوت فرهنگی.

عمو محمود لبنانیا مسیحین مگه؟

توپیام newsharahbarنوشته بود تو لبنان زندگی غیر ممکنه برای نامزدش که مسیحیه اگه مسلمون بشه...

مگه مسیحین؟

تو نبطیه شیعه ان ؟

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۳:۵۱
مطلب آشنایی با لبنان را بخوانید. پراکندگی ادیان در لبنان را در این مطلب ببینید.

دیگه همه چیزشده پول برای همه ی دختراوتوقع هاخیلی بالارفته 


من یه خانوم هستم ؛از دید من مردای ایرانی هوس باز  و بی وفا به زندگی زناشویی نیستن ؛از دید من هر جای دیگه دنیا مردی به بی وفایی  و بی مسئولیتی نسبت به زندگی زناشویی  به مانند مردای ایرانی یافت نمیشه؛من آرزوم اینکه به شخص دون پایه خارجی ازدواج کنم ولی با شخص ایرانی  ازدواج نکنم


دستمال کاغذی ابعادش معمولا ۲۰*۲۰ هست، با یه بار فین کردن مگه چقدرش مصرف میشه که بخوایم بندازیم دور، اتفاقا خیلیم خوب کاری میکنیم شیش بار توش فین میکنیم، اینهمه درخت و گیاه و مواد سلولوزی ارزشمند برا تولید این دستمالها استفاده شده.
😁😁😁

اصلا از این به بعد هفت بار فین میکنیم

یا ایهاالذین آمنوا، علیکم بالفین سبعه الدفعات...😁😁😁


مردای ایرانی خسیسن؟؟؟؟؟ والا ایرانی ها با این تورم و فقر و بدبختی از اماراتی ها هم بیشتر خرج میکنن. ایرانی ها نون شب نداشته باشن حتما باید بهترین لباس و بهترین عمل هارو انجام بدن. این لبنانی ها خودشون خرابن و با پول بقیه عشق و حال میکنن نمیگن ایرونیا واسه خاطر اونا از همه طرف تحریمن میگن خسیسن. عوووووق دختراشونم اصلا زیبا نیستن فقط سفید و چاقن.🤮


سلام، من آدمی هستم کاملاً عادلانه قضاوت میکنم ، اولش فکر میکردم دخترای ایرانی گند دماغن، تا اینکه از طریق اینستا با یک دختر مسیحی عرب آشنا شدم و ازش دعوت کردم برای آشنایی با خانوادم به ایران بیاد اونهم قبول کرد تازه از اون دخترایی بود که به حساب خودش خیلی خیلی با فرهنگ بود فقط خدا باور می‌کنه چی بسرم آورد و در حد یه کتابه نه چند خط نوشته البت یکی از دوستای خودمم خانمش عراقیه و بسیار ناراضیه و من حالا درکش میکنم چی میگه، بخدا از روی تعصب حرف نمی‌زنم بخدا کاملاً بیطرفم، حتی تار موی گندیده دختر خیابونی ایرانی می ارزه به دختر عرب میتونید تجربه کنید، والسلام


کی میگه قیافه لبنانی ها با بقیه عربا فرق داره .... بعضیاشون شاید ولی لکثریتشون شبیه سوری ها و عراقی هان


سلام و عرض ادب بنده 33 ساله هستم و کارشناس ارشد حقوق و در حال حاضر به کار حقوقی مشغولم دنبال دختذ خانوم لبنانی برای ازدواج هستم کسی میتونه راهنمایی کنه. ممنون میشم 


سلام

دختر لبنانی برای‌کسی خوبه که کارو زندگیش تو لبنان باشه مثلا عضو حزب الله باشه

مگر نه دختر های خودمان یکه تاز میدانن(از نظر زیبایی)دخترای ایران از بس خوبن که میدزدنشان میبرنشان تو امارات


سلام ادمین چطور میشه با یه مرد عرب ازدواج کرد؟من خواستگار زیاد دارم ولی اصلا نمیشه بهشون اعتماد کرد چندبار رفتم تحقیق آدمهای خوبی از آب در نیومدن،حالا جایی واسه آشنایی هست؟

پاسخ:

۲۱ تیر ۰۰، ۱۴:۲۸
علیکم السلام. ازدواج دختر ایرانی با پسر عرب به خاطر اینکه عموما هنوز مردسالار تر هستند سخت است و مشکلات دارد.
متاسفانه این مشکل همه جا هست و برای انتخاب باید خیلی تحقیق کرد. در خود لبنان دخترها ترجیح می دهند پسر را مستقیم بشناسند مثلا از دانشگاه یا محل کار.

ممنون از پاسختون....مرد سالاریش زیاد مهم نیست چون نسل جدید بهترند...آخه اینجا نمیشه با کسی ام آشنا شد...من حتی خواستگارم بعد از مدتی اومد گفت دوست بشیم مگه میشه همچین چیزی یا من اینقدر موردای داغون به تورم خورده...حداقل تو لبنان دیگه پسرها اینجوری نیستن

پاسخ:

۲۳ تیر ۰۰، ۱۵:۱۷
در لبنان همه جور آدمی هست. تنوع و تفاوتهای فرهنگی در لبنان بیشتر است ولی خوبی ای که دارد این است که کوچک است و همه همدیگر را میشناسند. زود میشود در مورد یک نفر تحقیق کرد.

آره همین شناخت مهمه خلاصه برادر ایمیلم رو که دارید موردی بود منو معرفی کنید😅🤭اآبان الان یه خواستگار دارم می‌دونم اخلاق ندارن اذیتم می‌کنه از لبنانی و ...خبری نیست فکر کنم همینو باید قبول کنم...کاش یه پسر لبنانی مجرد تو این وبلاگ میچرخید☺️🙃


دختر ایرانی سریع خام می شود باید بگم که اینا هنوز به نااهل اش نخوردند یعنی همه این جور نیستند ضمن اینکه همه مرد های ایرانی هم همه شون عادل و مهربون نیستند ولی به طور کلی ایرانی ها خیلییییییییییییییی عاطفی تر از لبنانی ها هستند 


سلام ، روزتون بخیر ، ازدواج یک شانس است


حالا چطور میشه این عروس خانم رو دید ؟


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها