کار در لبنان

کار در لبنان

اگر جویای کار در لبنان هستید اول از همه باید خیلی زرنگ باشید. چون لبنانی ها از زمان فینیقی ها تاجر پیشه بوده و تجارت و زرنگی در خونشان است و به قول خودشان خیلی محتال (کلاهبردار) هستند. به نظر من اگر در سپاه (به عنوان یک حامی قوی) پارتی بسیار کلفت ندارید باید بیخیال شوید. دولت لبنان تمایلی به توسعه تجارت با تاجران ایرانی ندارد. غیر از خود لبنانی ها، به اندازه کافی تاجران سعودی و اردنی و کویتی و حتی عراقی در اینجا حضور دارند، البته سوری ها و ترک ها را هم فراموش نباید کرد. ضمن اینکه کالاهای خاصی مثل فرش و تنباکو که از ایران به لبنان صادر می شود مافیای خاص خود را دارد و در فرودگاه های ایران و بیروت هم به شدت جلوی حمل توسط مسافر گرفته می شود. تنها راه آن گمرک ایران و لبنان است که توسط مافیای خاص خودش در لبنان جلوی کارتان گرفته می شود.
برای تجارت، لبنان بازار بزرگی نیست اما بازاری باز است؛ تقریبا همه چیز واردات ترکیه و عربستان و اردن است. بسیاری از تنقلات ترکیه ای مشابه ایرانی دارند؛ همچنین محصولات بهداشتی و شوینده عربستانی و اردنی می تواند جایگزین ایرانی ارزانتر داشته باشد. البته سبزیجات و میوه جات که از مصر و اردن و سوریه وارد می شوند قیمتشان از بازار ایران ارزان تر است.
باید توجه داشب دید بسیار مثبتی به محصولات ایرانی وجود دارد؛ به سبب آنکه ایران بلد اسلامی محسوب می شود و محصولاتش حتما حلال است؛ اما محصولات دیگر کشورها حتی عربستان به دلیل اینکه ممکن است بسم الله را بعد ذبح بگویند مشکوک است.
دوم اینکه ایران کشوری بزرک، تاثیر گذار و پیشرفته محسوب می شود.
محصولات ایرانی که در لبنان گهگاه دیده شده: ماءالشعیر بهنوش، کیک های آناتا، رطب بم هنگام ماه مبارک رمضان، بسیار معدود سوسیس کالباس کاله که بسیار طرفدار دارد
محصولاتی که می توان به لبنان صادر کرد: محصولات انفورماتیکی ایرانی مانند استندها، کیوسک های رایانه و دستگاه های حضور و غیاب و امثالهم- محصولات فرهنگی اعم از فیلم و کتاب ترجمه شده، خوراکی های مثل سوسیس و کالباس که مورد اعتماد مسلمین است- محصولات پلاستیکی ارزان قیمت مانند کیسه فریزر و لوازم یکبار مصرف (البته در لبنان وجود دارد و خصوصا انواع سازگار با طبیعت که بعد سه سال متلاشی می شوند)
خدمات فرهنگی مانند آموزش و برنامه ریزی
تنقلاتی مثل آجیل ایرانی (طبیعی) و سوهان و گز که بسیار طرفدار دارد اما به میزان خیلی کمی یافت می شود.
خلاصه اگر کسی بخواهد خدمتی به اقتصاد ایران بکند باید اجناس تولید ایران را بیاورد اینجا و بفروشد و دلارش را بردارد ببرد منزل. به همین راحتی.
۱ ۰ ۲۶ نظر ۱۱۸۵۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۶)

محمود احمد

۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۵:۵۳
سلام. قصد دارم در سفرآینده یک تخته فرش گرد به قطر یک متر و نیم و که حدود ۹۰۰ هزار تومن خریدم را برای هدیه به دوست لبنانیم بیاورم. در فروگاه مبدا و مقصد مشکلی خواهم داشت؟

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۳۰
سلام. خیر مشکلی نداره. ظاهرا بیشتر از شش متر مربع مشکل داره.

ممنونم دوست عزیز

مسعود شریفی

۱۰ دی ۹۴ ، ۰۱:۲۸
باسلام خدمت هموطنان عزیز در لبنان من شرکتی درلبنانبایکی ازدوستان تاسیس کردم وانشاالله تا چند وقت دیگر خدمت میرسم  من چون شف من،،هستم ومیخواهم رستوران ایرانی وبین المللی بزنم  به من میگویید قینت مغازه چنداست متشکرم از شما هموطنان عزیز


پاسخ:

۱۰ دی ۹۴، ۱۳:۱۰
سلام. خیلی خبر خوبی است. اجاره از چند هزار دلار تا ده ها هزار دلار هست! بسته به محله و منطقه و جای مغازه. همینطور خرید مغازه هم قیمت های بسیار بالایی دارد. از چند صد هزار تا چند میلیون دلار.

سلام دوست عزیز وقت بخیر
من تمایل دارم برای اقامت یک یا دو ساله به لبنان سفر کنم . هدفم یادگیری زبان عربی است و می خواهم ابتدا در لبنان کار پیدا کنم . 43 سال دارم لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و به زبان ترکی استانبولی مسلط هستم . آیا می توانم در مشاغلی مانند رسپشن هتل کار پیدا کنم ؟ یا چه شغل مناسبتری می توانم پیدا کنم؟
از لطف شما متشکرم

پاسخ:

۱۹ دی ۹۴، ۱۱:۳۸
سلام
مطمئن نیستم استخدام کنند. اقلا استخدام با حقوق منطقی برای یک خارجی به نظر نمی آید که عملی شود. من نمونه ای ندیدم. بله افرادی با تخصص خیلی بالا در شرکتهای خارجی که در لبنان دفتر دارند ممکن است استخدام شوند اما استخدام در شرکت ها و موسسات لبنانی حتما پارتی خیلی کلفت می خواهد.

سلام
كارهاي توليدي جواب ميدهد مثل توليد ظروف يكبار مصرف يا خط توليد لامپ يا حتي پرورش مرغ بلدرچين؟اگر بخواهيم مغازه بزنيم چي بهتره؟

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۵، ۱۱:۱۶
علیکم السلام
بله. نمونه هایی هم خود محلی ها شروع کرده اند. اما کلا کار تولیدی در سطح وسیع در لبنان با دخالت و چوب لای چرخ گذاشتن مسئولین بزرگ، زمین می خورد. شنیده ام اگر کسی بخواهد در جنوب کارخانه ای بزند، باید نیمی از سهامش را به اسم خانم راندا بری (همسر نبیه بری) بکند. بدون اینکه پولی بدهند یا کمکی بکنند.

مجددا سلام 
براي مغازه جي؟جواز و ماليات و اينها هم داره؟
اگر بخواهم كار مرغ و تخم مرغ انجام بدهم. البته سرمايه هم دارم. شما كسي اشنا داريد براي شراكت در كار. يعني سرمايه از من و بازاريابي از او

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۵، ۰۹:۵۶
علیکم السلام
بله لبنان کشور مالیات است. تکان بخوردی باید مالیات بدهید. برای هر چیزی مالیات دارند. مالیات بر مصرف هم دارند که 10% بر کلیه محصولات اعمال می شود.
در لبنان شرکتهای مرغ و تخم مرغ هست و برای رقابت و پیشی گرفتن از آنها باید نقشه اقتصادی و تبلیغات خوبی داشته باشید.

مجددا سلام
شما از اون شركت كه شهيد شاطري در ان بود اطلاعي داريد؟هنوز فعال هست؟مسوولش حالا كي هست؟ نيرو ميگيرند يا نه؟يا انجا هم پارتي ميخواد؟
باز هم تشكر از صبر و حوصلتون

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۴۱
سلام
موسسه ای به نام هیئت ایرانی برای بازسازی لبنان بود که تقریبا قبل از شهادت ایشان کارش تمام شده بود. ایشان هم برای همین به سوریه رفته بود تا برای بازسازی آنجا بررسی کند. الان فعالیت و دفتر ندارند.
قطعا پارتی می خواست!

سلام 
من ميخوام دوره هاي آشپزي لبناني و عربي رو داخل لبنان شركت كنم ، شما اطلاعي داريد از اين موضوع ؟
ممنون

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۱۶
علیکم السلام
اطلاع زیادی ندارم. یا باید در فنی حرفه ای ها، رشته هتلداری با تخصص آشپزی بگذرانید یا کتاب آشپزی تهیه کنید که البته به تنهایی کارگشا نیست. هتلهای مهم، سر آشپزی که از خارج مدرک دارند می اورند. غذای لبنانی را هم قطعا بلد است. یا اینکه باید یک رستوران یکی دو سال کمک سر اشپز بشوید تا تجربه پیدا کنید.

سلام من ی جوان بیکار هستم میخاستم ببینم اونجا چ جوری میشه کار پیدا کرد؟

پاسخ:

۱ بهمن ۹۵، ۰۹:۱۲
سلام. بیکاری در لبنان خیلی بیشتر از ایران است. خود لبنانی ها بیکارند چه برسد یک خارجی در لبنان. هر کس بتواند دارد مهاجرت می کند.

سلام من در لبنان زندگی میکنم  31 سالم هست فوق لیسانس tourist managment  دارم در 6 سال گذشته در دبی زندگی می کردم می خواست  ببینم داخل بیروت در مراکز ایرانی کاری پیدا میشه؟؟؟

پاسخ:

۶ آذر ۹۶، ۱۱:۰۸
سلام. متاسفانه مراکز ایرانی، اصلا برای ایرانیان ساکن لبنان ارزش قائل نیستند و اصولا ارسال نیرو از طرف سازمان متبوعشان در ایران انجام می شود و نیروی محلی هم اگر بگیرند، از قبل گرفته اند و نیروی جدیدی نمی گیرند. غیر از سازمانهای رسمی مثل رایزنی فرهنگی، صدا و سیما، ایرنا، دانشگاه آزاد، جامعة المصطفی، و چند تای دیگر، تقریبا سازمان دیگری خصوصا سازمان خصوصی حضور ندارد. وضع مالی و پولی همه هم خراب است.
توصیه می کنم اصلا با ایرانی ها کار نکنید. شرکت های مسیحی اگر کار پیدا کردید خیلی خیلی بهتر است. اگر وضع لبنان بهتر می شد و اجازه می دادند نفس بکشد، قطعا با توجه به تخصص شما تورگردانی، دوباره راه می افتاد و سود فراوانی داشت.

مرس :)

سلام می خواستم بدونم برای یک زندگی معمولی در لبنان به ماهیانه چقدر درامد نیاز هست؟ آیا ۶۰۰ دلار در ماه برای یک زندگی دونفره زن و شوهری کافیه؟ 

پاسخ:

۸ آذر ۹۶، ۰۹:۱۱
سلام. ششصد دلار بدون حساب اجاره و هزینه دانشگاه و تحصیل و دوا درمان، بله کافی هست. یعنی می توان با آن روزگار گذراند. مطلب تصویری از وضع اقتصادی یک خانواده لبنانی را بخوانید کمک زیادی برای به دست اوردن یک نگاه کلی و اطلاع از وضع کنونی لبنان خواهد داشت.

سلام با تشکر از شما‌. خواستم بدونم برخورد غالب مردان لبنانی با همسرشان چگونه است آیا مردسالار هستند مانند اعراب یا اینکه مانند ایرانی ها تقریبا پنجاه پنجاه هستند. آیا یک زن ایرانی در جامعه آنها با مشکل مواجه نخواهد شد؟ متشکرم

پاسخ:

۸ آذر ۹۶، ۲۳:۰۹
علیکم السلام. جامعه لبنان هنوز نسبت به ایران، مردسالار تر است. البته نه به اندازه عربستان و کشورهای عربی. زن ایرانی در جامعه آنها مشکلی نخواهد داشت مگر اینکه ازدواج کند! :)

سلام خسته نباشید‌. خواستم بدونم لبنانیها عموما چجور آدمایی هستند چه خلق و خویی دارند تفاوتهای عمده شون با ایرانیا چیه. و مردم شهر صیدا چطوری هستن. مردهاشون از لحاظ تعصب و غیرت ناموسی چطورین
خیلی ممنون

پاسخ:

۱۳ آذر ۹۶، ۰۹:۴۱
علیکم السلام
گر بریزی بحر را در کوزه ای      چند گنجد؟ قسمت یک روزه ای
نه بنده ادعا دارم که لبنان را کامل می شناسم نه حتی یک لبنانی می تواند چنین اطلاعاتی رو بصورت کامل بدهد. هر کسی اندازه دید و تجربه و اطلاعات خود می تواند نظر دهد. لبنانی ها هم انسان هستند مثل ما، خوب دارند بد دارند، با فرهنگ دارند بی فرهنگ دارند غربزده دارند، مزدور دارند، مدافع و شهید هم دارند. اما تفاوتهایی با ما دارند که می توانید در مطالب قسمت اشنایی با لبنان خصوصا در قسمت فرهنگی مطالعه بفرمایید.
مردم شهر صیدا هم خوبند، بر خلاف تصور رایج، که فکر می کنند چون سنی هستند پس خوب نیستند و با ما میانه خوبی ندارند،
بد نیستند،. یکی از دوستان لبنانی می گفت اهل سنت صیدا کم غیرتند و زنانشان تا نمیه شب در کافه ها نشسته اند قلیان می کشند و گاه با مرد غریبه!
تصور نمی کنم بتوان این را به همه مردم تعمیم داد. اما باید دانست، از نظر اهل سنت لبنان، دست دادن زن و مرد نامحرم، گناه نییست و مکروه است و مبطل وضو است! خیلی ها خصوصا خانواده های شخصیت های سیاسی در مدارس لاییک درس خوانده اند که اصولا ظاهر دینی ندارند و اعتقادی به دین ندارند.

درود خدمت شما. آیا ایرانی ها میتوانند در لبنان شرکت ثبت کنند؟ بنده میخوام در لبنان شرک تجارت الکترونیک ثبت کنم.  سپاس از لطف شما

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۶، ۰۰:۰۲
درود. ثبت شرکت در لبنان شرایطی دارد که چندان از آن خبر ندارم. ولی تصور می کنم بتوانید شرکت ثبت کنید. شاید نیاز به شریک لبنانی داشته باشید. اما اگر هم نیاز به شریک نداشته باشید، به علت تحریم بانکی و نداشتن شماره حساب احتمالا نتوانید خودتان باز کنید و باز باید پای یک لبنانی وسط بیاید.

سلام من لیسانس معماری دارم میخوام بیام لبنان زندگی کنم چطور میتونم اقامت دایم لبنان بگیرم و برای یه ارشیتکت تو لبنان کار پیدا میشه و قیمت مسکن اونجا چطوره 

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۶، ۲۳:۵۹
سلام. متاسفانه به هیچ وجه اقامت دائم به کسی نمی دهند. با اقامت ازدواج با دختر لبنانی به شما اقامتی می دهند که هر سه سال باید تمدید شود. در لبنان شرکتهای معماری خارجی و مسیحی سطح بالا وجود دارند و جای کار آنچنان برای خارجی باز نیست. قیمت مسکن بالاست. تقریبا در حد ایران. مطلب خرید و اجاره مزل در لبنان را بخوانید.

سلام میخواستم تولیدی ادویه در لبنان بزنم مصرف ادویه چطوره

پاسخ:

۷ اسفند ۹۶، ۰۱:۳۴
سلام
در لبنان انواع ادویه و تنوع آن و مصرف آن بیشتر از ایران است. ادویه های ایرانی اینجا کم هست و مصرف نیمشه. خودشان زردچوبه و رزماری و دارچین و غیره دارند و ادویه های خاص برای همبرگر، گوشت کبابی، کوبیده، پیتزا، مرغ فاهیتا، همبرگر و غیره دارند که ما در ایران نداریم

سلام بنده یه جوشکار گاز وتاسیسات حرفه ایی با مدارک هستم که ترجمه هم شده یعنی یه استاد کار یا کارگر ماهر ساختمونیم ایا تو لبنان کار هست ساختمان سازی هست؟!!

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۷، ۱۱:۲۸
علیکم السلام. کار ساختمانی در لبنان هست. اما به علت وجود تعداد زیادی نیروی سوریه ای، کار خود لبنانی ها کساد است. ضمن اینکه برای کار باید اقامت کاری بگیرید که هزینه بالایی دارد.

ابوالفضل ابراهیمی

۰۵ مهر ۹۷ ، ۲۳:۱۷
سلام عرض ادب 
میخواستم بدنم شرایط کار فنی مثل تعمیرگاه و مکانیکی و کار برق خودرو در لبنان به چه صورت است و چقدر درآمد میتوان از این راه کسب کرد

پاسخ:

۱۰ مهر ۹۷، ۱۱:۵۸
سلام. اطلاع دقیق ندارم ولی کار به عنوان کارگر فایده ندارد و بین سیصد تا پونصد ششصد دلار شاید بدهند. صاحب کارگاه سود می‌بره. اگر کسی استخدام شرکت بشه که خیلی خوبه ولی خود لبنانی های فنی حرفه ای خونده و دانشگاه رفته هم راحت نمی‌توانند استخدام شوند.

وضعيت كار براي پزشكان چطور هست؟ آيا پزشكها خارجي( متخصص بويژه) رو ميپذيرن؟ و اگر بخواييم به عنوان پزشك براي كار مهاجرت كنيم چه مراحلي رو بايد بگذرونيم. مدرك ايران رو تا چه حد قبول ميكنن؟ 

پاسخ:

۱۳ فروردين ۹۸، ۱۰:۳۶
پزشک خارجی نمیتونه پروانه کار بگیره. البته ممنوع الکار هم نیست. میتونه در مطب یک پزشک دیگر کار کنه اما مجوز کار بهش نمیدن و نمیتونه عضو اتحادیه پزشکان باشه. مدرک ایران قابل قبول هست اما یک امتحان به نام کولوکیوم باید شرکت کنید تا مدرکتون معادل سازی بشه.

سلام 

حجاب موضه یعنی چه؟؟ع فکره ک مجری های تلوزیون میگن کجا کاربردداره؟؟چرا بعضی از شهدا خانمهاشون مصاحبه نمیکنن؟؟

پاسخ:

۱۴ فروردين ۹۸، ۱۰:۳۵
سلام
یعنی حجاب مد است (یا نیست)
عفکره یعنی راستی
خیلی از خانمها دوست ندارند تصویرشون گرفته بشه خصوصا خانمهای شهدا. به خاطر اینکه شناخته نشن. خوششون نمیاد هر جا میرن یکی بیاد بگه با من ازدواج کن.

سلام
چرا فلسطینی ها باسنگ میجنگد با وجود اینکه خربید سلاح اونجا ازاده وراحت میتونن اسلحه بخرن

پاسخ:

۱۹ فروردين ۹۸، ۱۶:۱۷
سلام. اسلحه بدست اوردن خیلی سخته و سریع هم طرف رو میگیرن. زندانی میشه و ممکنه خونه اش رو هم خراب کنند.

سلام این مطلب اتفاقی به چشم خورد دیدم نوشته شوینده عربستانی!!  کلا عربستان  چه کالاهای داره در بازار لبنان؟ یا حداقل بین شیعیان و و مقاومت  این باب هست که کالای عربستانی نخرن و تحریم کنن؟

پاسخ:

۲۶ فروردين ۹۸، ۱۳:۳۲
سلام. کالاهای عربستانی در لبنان خیلی زیاد هست. کارخانه های مختلفی رو اروپا و آمریکا در آنجا زده اند که به کشورهای دیگر صادارت دارد. بیشتر مواد بهداشتی و خوراکی و لبنیات.

سلام 
ی مطلب خوندم درمورد جربیان فکری پشتیبان فتنه88درایران ،گفتن ک همینطور ک بین انقلابی های ایرا ن نفوذ کردن بین حزب الله لبنان هم نفوذ کردن و دودستگی در حزب الله هم وجود داره،واقعیت داره یا دارن از ارزوهاشون حرف میزنن

پاسخ:

۲۶ فروردين ۹۸، ۱۳:۳۳
سلام. من چیزی ندیدم و نشنیدم و احساس نکردم. ویژگی خاص لبنان و لبنانی ها باعث میشه اینجور اقدامات نتونه راحت صورت بگیره

سلام من کابینت کارم همه کارایی که میشه با ام دی اف انجام داد و بلدم میخواستم ببینم اونجا کار کابینت هست؟

حقوق کابینت کار اونجا چقدر هست 

پاسخ:

۵ شهریور ۹۹، ۱۷:۱۸
سلام. الان در لبنان بیشتر کارهای سازندگی خوابیده چون کسی پول ندارد بدهد. کلا کارهایی مثل لوله کشی و درب و پنجره آهنی و آلومینیوم و کابینت، در لبنان پول خوبی میگیرند. اما میزان دقیق آن را نمیدانم.

سلام دندانپزشکی تو لبنان درامد داره؟جزو افراد ثروتمند هستن؟

پاسخ:

۱۲ خرداد ۰۰، ۱۱:۰۸
علیکم السلام. بله ولی خارجی نمیتونه مطب باز کنه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها