قیمت ماشین در لبنان

قیمت ماشین در لبنان

اوایل وقتی تو لبنان تبلیغات ماشین ها و قیمت هایشان را میدیدم احساس می کردم در لبنان قیمت ماشین خیلی کمتر از ایران است. در  اینجا قیمت ماشین یک چیز است و قیمت نهایی چیز دیگر. وقتی یک ماشین بخواهید یعنی انتخاب کنید که چه چیزهایی اضافه تر از مدل پایه داشته باشد مثل کولر و ایربگ و شیشه برقی و قفل مرکزی و غیره (هر کدام قیمتش اضافه می شود) یک قیمت خرید نقدی به شما می دهند. سال ساخت ماشین هم مهم است. مدل سال قبل اقلا 1000 دلار از مدل امسال کمتر است. بعد میرسیم به بیمه: یک بیمه اجباری دارد که پرداخت می کنید. یک بیمه اجباری تر برای وقتی که قسطی خرید کنید و آن برای این است که وقتی در این چند سال که ماشین متعلق به بانک است اتفاقی برای آن بیافتد بانک ضرری نبیند! و شما پول بیمه را باید بدهید. آخرین چیز ثبت ماشین است که عموما بالای 2000 دلار است! بسته به مدل و قیمت ماشین و سال تولیدش حدود 200 تا بالا و پایین می شود. مثلا وقتی شما یک ریو بخرید که قیمتش حدود 15 هزار دلار باشد باید 2000 دلار هم پول ثبتش را بدهید. اگر قسطی خریده باشید که دیگه بدتر! باید 2300 تا بیمه بدهید و سود بانک را هم اضافه کنید که از 2000 دلار به بالاست. پس ماشین شما شد چیزی حدود 20 هزار دلار. حالا هی غر بزنید بگید ماشین تو ایران گرونه! 
خوب چرا اینجا میشه یه بنز یا بی ام دابلیو خرید 15 میلیون یا بیست میلیون تومان؟! برای اینکه تولید سال قبل از 2004 است و بیشتر از 100000 تا هم راه رفته و دست دوم هم هست و مصرف سوختش هم بالاست. وقتی میشه با همون قیمت یه هوندا یا تویوتا یا نیسان صفر تولید امسال را بخرید که مصرف سوخت معقولی دارد و ظاهرش هم خوب است و گارانتی هم دارد خوب معقول تر است از بنز صرف نظر کنید. البته اگر اینقدر پول دارید که دور بریزید می شود بنز و بی ام دابلیو یا هر چیز دیگر نو مدل سال هم پیدا کرد و خرید.
۱ ۰ ۰ نظر ۶۶۳۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها