جنگ طلب یا فراری از جنگ؟

جنگ طلب یا فراری از جنگ؟

عده‌ای مدعی هستند رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ و افزایش درگیری نیست و توان لجستیک برای آن را ندارد. برخلاف تصور این افراد، رژیم صهیونیستی که روز ۷ اکتبر و تا مدت‌ها پس از این شبیخون در لاک دفاعی فرو رفته بود و در پاسخ به حملات حزب‌الله لبنان سعی می‌کرد تنها، عامل حمله را نابود کند، پس از سفر نتانیاهو به آمریکا و سیرک تشویق جنایات این خون‌آشام، حالت هجومی پیدا کرده و خجالت را کنار گذاشته و دست به ترورهای بزرگ در تهران و بیروت و حمله به مناطق مسکونی در لبنان زده و جنایت‌های این روزهایش در قتل عام زنان و کودکان پناه گرفته در مدارس، اعتراض حامیانش را هم برانگیخته است.

این رژیم با افزایش تعداد حملات، دیگر فقط به اقدامات حزب‌الله پاسخ نمی‌دهد بلکه هرجا احتمال دهد نیرو، فرمانده یا مسئول مقاومت حضور دارد به آن حمله می‌کند.

حملات دشمن دیگر محدود به روستاهای مرزی و مکان شلیک موشک نیست، بلکه شهرهای دورتر و مناطق مسکونی را در جستجوی مقاومت هدف قرار می‌دهد.

آنها که فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی دیگر توان و نیروی کافی در اختیار ندارد، حافظه تاریخی خوبی ندارند تا به یاد آورند در جنگ اسراییل و اعراب، صهیونیست‌ها با ارتشی کوچک‌تر از امروز، بر ارتشهای بزرگ چند کشور عربی قدرتمند پیروز شد و این تنها به لطف پل هوایی آمریکا و انتقال سلاح‌های پیشرفته آن بود که امروز هم همان شرایط برقرار است و کمک‌های آمریکا بدون توقف به این رژیم می‌رسد. حتی در زمانی که با پز حقوق بشر مدعی شدند بمب‌های سنگین به صهیونیست‌ها نمی‌دهند، هواپیماها در حال انتقال سلاح و مهمات بودند.

پارادایم امنیتی رژیم صهیونیستی همیشه این بوده که دشمنانش را هرچه سریعتر در هر نقطه‌ای نابود کند. اینکه تا امروز به لبنان حمله نکرده بود، به خاطر ترس از پیامدهای آن و قدرت مقاومت بود. امروز که درگیری شروع شده و ده ماه ادامه دارد، به دنبال آن است که حتما این استخوان لای زخم را برای همیشه بردارد و تصور می‌کند با سیاست همیشگی ترور، کشتار و قتل عام مردم، می‌تواند به این مقصود برسد. حال آنکه نه مقاومت در سطح و قدرت سابق است نه سیاست ترور و کشتار جمعی، مردم لبنان را از مقاومت بازمی‌دارد.

مقامات صهیونیست معتقدند جنگ اجتناب ناپذیر است و آماده آن هستند، بیمارستان‌های شمالی در آماده باش کامل به سر می‌برند و حتی آماده هستند در زیر زمین در بدترین شرایط بمباران به کار خود ادامه دهند؛ مرخصی تمامی خلبانان ارتش لغو شده و باید آماده حمله باشند؛ بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و اروپا پروازها به فلسطین اشغالی را لغو کرده‌اند و صهیونیستها عملا در مناطق اشغالی در مخمصه افتاده‌اند. رژیم صهیونیستی تلاش دارد با افزایش حملات پیشدستانه به لبنان، تا جایی که می‌تواند، توان مقاومت را کاهش دهد. یک فرمانده منطقه شمالی ارتش بچه کش گفته است تهدید نفوذ به مناطق شمالی بیش از هر وقت دیگر واقعی شده است.

به نظر نمی‌رسد پاسخ ایران و حزب الله به ترورها در تهران و بیروت، بدون واکنش هیجانی و قلدرمآبانه آمریکا و اسراییل بگذرد و باید آماده یک درگیری ولو کوتاه باشیم. در عربی به این حالت می‌گویند «عض الاصابع» یعنی دو طرف انگشتان دیگری را در دهانش گاز گرفته و هرکسی از درد، فشار دندان‌هایش روی انگشتان دیگری را کم کند، باخته است.

۰ ۰ ۱ نظر ۲۸۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

با سلام خدمت دوستان عزیزم . حزب الله . مقاومت و نیروی سپاه و قدس و ...این عزیزان هیچوقت فاز اینو برنداشتن ک مناطق مسکونی هم منفجر کنن که اگاینطوری بود تل اویو هم مثل غزه به این صورت یعنی خاک و خلاصه به بیابونی برهوت تبدیل میشد . واقعا نمیدونم این اسرائیل و حامیانش چه رویی دارن چقدر پرو هستن که همیشه ازاین نظر سواستفاده کردن و ایرانی ها و مسلمانان نادان هم برخیشونو به دام انداختع و شاهد این هستیم که دخترانی ک یکروز برای ایران مسابقه میدادن حالا حریف ایران هستن و خیلی چیزای از این قبیل که خلاصه ماش میشود همین قلدری بی رحمانه اسرائیل سر غزه و لبنان در صورتی که نیروهای نیابتی که اون احمق ها ازش حرف میزنن همین حوثی ها و در اخر سپاه بزرگاسلام بخاد قدمی بردارد شاید چندتا منطقه مسکونی رو اسراییل احمق نابود کند و چندنفری شهید بشن منتها حکم تمام شدن اسراییل رو خودشان امضا میکنن واساام .


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها