پول زور رجیستری گوشی از مسافر خارجی

پول زور رجیستری گوشی از مسافر خارجی

از جمله مشکلاتی که برای اتباع خارجی در ایران وجود دارد، داستان رجیستری گوشی است. روال رجیستر شدن گوشی آنها به این شکل است که باید در فرودگاه کد گوشی خود را اعلام کنند. بعدا دوباره به فرودگاه مراجعه کنند و پیگیر ثبت گوشی باشند! که بارها با پاسخ سیستم قطع است روبرو می شوند!

خب دانشجوی خارجی که اینهمه نهادهای مختلف ایرانی تلاش کرده‌اند تا جذبش کنند، از همان اول با مشکلات اداری ایران روبرو می‌شود و این خاطره بد را، قطعا به دیگر جوانان کشورش منتقل خواهد کرد (دیده‌ام جوان لبنانی که چقدر عاشق ایران و انقلاب بود اما پس از درس خواندن در ایران چقدر ضد ایران شد)

اساسا نمایندگان مجلس و مسئولین پاسخ دهند به چه مجوز شرعی و قانونی باید یک خارجی که به کشور می‌آید و برای داشتن گوشی به ما حق حساب و مالیات بدهد؟ مگر کشور ما برای رشد و تحصیل او هزینه‌ای کرده است که حالا باید از حلقومش بیرون کشیده شود؟ چرا مسئولان دنیا ندیده ما اینقدر جزیره‌ای و بسته فکر می‌کنند و به دنبال انتقام از هرکسی هستند که به جزیره شان وارد می شود؟

یکی از هموطنان ایرانی که با دختری لبنانی ازدواج کرده است، می‌گوید نزدیک شش ماه است که سیستم رجیستری گوشی برای خارجی‌ها قطع است و چون گوشی همسرش پس از یکماه قطع شده، از شهرستان به فرودگاه مراجعه کرده و با همان پاسخ قطع است مواجه شده. بدتر اینکه در پاسخ به اعتراض وی، سرش داد کشیده‌اند و تهدیدش هم کرده‌اند.

بسیاری از لبنانی‌های ساکن ایران را دیده‌ام که مجبور شده‌اند با وجود داشتن گوشی خوب، یک گوشی دیگر در ایران بخرند تا بتوانند از خط ایرانی استفاده کنند.

خوب است وزارت ارتباطات و گمرک پاسخگو باشند که چرا اساسا یک خارجی باید گمرک بدهد، و چرا برای این کار باید عذاب هم بکشد!

 

۰ ۰ ۰ نظر ۳۷۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها