مزدوران خارجی در اوکراین

مزدوران خارجی در اوکراین

یک روزنامه آمریکایی گزارشی از جزئیات اوضاع مزدوران خارجی که در ارتش اوکراین می‌جنگند و سرقت‌های مالی و اختلاس‌های آنها را منتشر کرد.
نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است که مزدوران داوطلب آمریکایی برخلاف بقیه، با موافقت ویژۀ آمریکا به سلاح های آمریکایی پیشرفته در اوکراین دسترسی دارند.
این روزنامه نوشت از بین مزدوران آمریکایی در اوکراین یک سرهنگ بازنشسته نیروی دریایی از ویرجینیا مورد بازجویی فدرال قرار گرفته چون احتمال می‌رود در صادرات و فروش تجهیزات تکنولوژی نظامی آمریکا به شکل غیرقانونی دست دارد. همچنین یک سرباز سابق ارتش آمریکا برای نبرد به اوکراین رفت اما به روسیه گریخت!
گزارش نشان می‌دهد که سربازان دیگری هم به علت فعالیت علنی در اوکراین که برخلاف قرارداد آنها بوده، مورد پیگرد قرار دارند.
برخی از مزدوران آمریکایی هم با استفاده از گذرنامه‌های جعلی به قاچاق جنگجویان از پاکستان و ایران به اوکراین پرداخته‌اند.
امثال این افراد در جبهه‌های نبرد اوکراین به خاطر نقشی که آمریکا برای خود در جنگ تعیین کرده و تعهد ارسال پول و سلاح دارد، برای خود جایی دست و پا کرده‌اند و توانسته‌اند در جنگی که کشورشان در اوکراین حمایت می‌کند حضور یافته و اسلحه و تجهیزات نظامی مختلفی بدون قید و شرط در دسترسشان قرار گرفته است.
مصاحبه‌های انجام شده نشان می‌دهد فریبکاری و اختلافات بین مزدوران در اوکراین باعث شده عملیات استخدام مزدوران دچار مشکل شود، قبلا در عرض ۱۰ دقیقه می‌شد سابقه هر مزدور در یگان مزدوران خارجی را بدست آورد.
این گزارش به نقل از مسئولان اوکراینی می‌گوید که در خلال نبرد، گفته شد ۲۰ هزار داوطلب از کشورهای دیگر وجود دارند، اما تعداد واقعی یگان مزدوران خارجی فقط حدود ۱۵۰۰ نفر است.

۰ ۰ ۳ نظر ۳۵۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

سلام.

آقای علوی عزیز. مثلی داریم که میگوید:سیاسة بنت لقیطة. که ترجمه فارسی همون سیاست بی پدر و مادر هستش. در مورد جنگ اوکراین هم همانطور که روسیه در نیروهای واگنر حضور دارند باید شاهد آن باشیم که در اوکراین هم نیروهای مزدور نیز حضور داشته باشند, و نکته منفی داستان اینست که شائبه هایی حتی در مورد حضور دواعش و النصره در هردو جبهه وجود دارد که با توجه به اینکه استانهای جنوبی روسیه بیشتر در انحصار اسلامگرایان است این شائبه تقویت میشود. 

ولی برگردیم به اصل مثل که گفتم: چندین مقاله پیرامون جنایات سعودی ها در یمن و یا فساد سیستم حکومتی سعودی و زندانیان سیاسی سعودی نگاشتید, ولی ملاحظه کردید که آقایان در حال صلح هستند و این وسط تنها یمنی های بی گناه که دستشان از همه چیز کوتاه است  قربانی جنگ نیابتی 8 ساله بین ایران و سعودی شدند. و دیگر حتی رسانه های ایران مطلبی در مورد جنگ یمن منتشر نمیکنند. حال بگذریم از سرنوشت خیل شهدا و زندانیان شیعه و حتی اشخاص منتقدی نظیر پرنسس بسمة بنت سعود و رائف بدوی که در زندانهای سعودی هستند.

 

در مورد طالبان هم وضعیت به همین منوال بود. که با سقوط دولت رسمی, ایران به صورت شتابزده دولت طالبان را به رسمیت شناخت, و گویا خون چهار دیپلماتی که در کنسولگری مزارشریف در سال77 شهید شدند گویا به هدر رفت. و جهان در بهت چنین سکوتی مرگبار افغانستان را تنها گذاشت. و این امر تنها در مورد شهدای ایران صدق نمیکند, که حتی یه روزنامه انگلیسی روز سقوط کابل مضمون چنین جمله ای را تیتر اصلی قرار داد که : خون سربازان انگلیسی به هدر رفت.

در نهایت اگر همین فردا دو کشور اوکراین و روسیه به مصالحه برسند, تنها زغالی را که نمیتوان از چهره تاریخ پاک کرد حمایت کشورهایی نظیر بلاروس, ایران و چین از طرفی و امریکا و اروپا از طرفی دیگر  است و بنظر این حقیر, کشورهای فوق در هر حادثه ای که برای طرفین غیر نظامی بیفتد که منجر به مرگ, ازکار افتادگی,مهاجرت اجباری و غیره... شود در پیشگاه عدل الهی مسوول هستند.

 وینستون چرچیل میگوید:

در سیاست نه دشمن دائمی وجود دارد و نه دوست دائمی, تنها منافع پایدار وجود دارند

پاسخ:

۲۶ فروردين ۰۲، ۱۳:۵۶
سلام. بله سیاست پدر و مادر ندارد. تعداد مزدور در روسیه بسیار کم است. مزدوران لژیون بین المللی اوکراین را بیش از 20 هزار نفر عنوان کرده بودند که بعدا معلوم شد این ارقام نبوده. ولی تکفیری هایی که از سوریه به اوکراین منتقل شدند در جبهه اوکراین هستند. چه چچنی و چه عرب یا آفریقایی و غیره. روسیه اساسا از سربازان فدراسیون روسیه بصورت رسمی استفاده میکند و نیاز به مزدور ندارد.
در زمینه بهبود روابط با عربستان، از لحاظ سیاسی بسیار خوب است و به نفع مردم دو کشور، منطقه و مقاومت. اما به معنای آن نیست که یمنی ها را ول کرده باشیم یا خون کسی هدر رود. اگر مسئولی چنین وانمود کند، از بی شرفی خودش است. این حمایت ایران و مقاومت مردم منطقه بود که باعث شد عربستان به بن بست برسد و از خر شیطان پیاده شود. امام خمینی فرمود از آمریکا بگذریم از آل سعود نمیگذریم. هر بار عربستان به ایران مراجعه کرد و دست به دامن ما شد، گفتند باید رضایت خود یمنی ها جلب شود. و اکنون هم همین است. هیئت سعودی شش هفت روز در یمن بود و با کسانی نشست که برای سرشان جایزه گذاشته بود. در ساختمانی که خودش بمباران کرده بود. و به شروطی باید گردن نهد که برایش خفت بار است. مثل دادن خسارت و هزینه ی بازسازی. الان هم که تبادل اسرا آغاز شده.
پایان مساله اوکراین، یا شکست رژیم نازی زلنسکی است یا توافق دو کشور. ما در این مساله نمی توانیم در جبهه دشمن خودمان (آمریکا) بایستیم آن هم در حالی که با مشت گلوی ما را فشرده است و همسایه ما در منطقه که گلوی او هم فشرده شده، با او در حال جنگ است. فعلا باید از شر اشغالگر متجاوز خلاص شد بعد به وضع کوچه و محله رسیدگی کرد. حمایت از روسیه هیچ روسیاهی نخواهد بود بلکه افتخار دارد که یک کشور قدرتمند جهان الان از خدمات و علم و تکنولوژی و تولیدات ما استفاده می کند. همانطور که اکنون در یمن، عراق، فلسطین و کشورهای دیگر، مقاومت با حملایت ایران رشد کرده و افتخار آفرین است.
در مورد طالبان این هیاهو قبلا انجام شده و پاسخش را داده اند. وقتی عمده ی مردم کشوری یک نظامی را می پسندند، ما مثل آمریکا نیستیم که لشکر کشی کنیم و بگوییم نخیر غلط کردید، باید دموکراسی را طبق خواسته ما پیاده کنید. طالبان فرشته نیست اما نمی شود با آن دشمنی کرد و کشور را با مسائل امنیتی جدید روبرو کرد. طالبان و القاعده وقتی آمریکا برای تضعیف روسیه حمایتشان می کرد اینقدر بد نبودند، الان بد شدند؟ چون افسار از دست آمریکا رها شده؟
در سیاست ما یک اصل وجود دارد: اگر رژیم صهیونیستی با شیطان بجنگد، ما در کنار شیطان خواهیم ایستاد. از بس که این رژیم و حامیانش در آمریکا و دیگر کشورها ستمگر هستند.

با سلام آقای علوی.

امیدوارم نظر بنده حقیر رو دال بر اسائه ادب تلقی نکنید صرفا اطلاعات عمومی بود که نوشتم و  امیدوارم ناراحت نشده باشید. ضمن قبولی طاعات و عبادات تون, میخواستم بپرسم ماجرای تغییر ساعت در لبنان حدود سه هفته پیش چی بود که برخی قبول نمیکردند ساعت تابستانی داشته باشند و برخی میخواستند داشته باشند جالبه که یکی دو تا آشنای مارونی داشتم که قضیه رو طائفه ای کرده بودند خیلی دوست داشتم کل قضیه رو از یک شخص بی طرف مث رسانه شما بدونم.

پاسخ:

۲۶ فروردين ۰۲، ۱۳:۴۳
سلام. نه چرا ناراحت شوم. ماجرای تغییر ساعت این بود که خواستند ساعت طبق روال هرسال عوض نشود و پس از ماه رمضان عوض شود. این تصمیم را نخست وزیر و رییس مجلس گرفتند یعنی شیعه و سنی. مسیحیان ناراحت شدند که چرا نظر ما را نگرفتید. برای همین شروع به دشمنی کردند و برخی سخنان زشت و بی ادبانه زدند و تفرقه افکنی کردند. مدعی شدند مسلمانها این کار را کرده اند تا روزی یک ساعت کمتر روزه بگیرند! نمیفهمند خب یک ساعت افطار جلو بیفتد، خب سحر هم جلو افتاده، طول روزه که فرق نمی کند. در هر حال زهرشان را ریختند و آخر هم دولت کوتاه آمد و ساعت را تغییر داد.

با سلام

این چیزی که درباره تغییر ساعت گفتید واقعاً تکان دهنده است. یعنی در کشور به این کوچکی این همه دسته بندی و اختلاف مذهبی و طائفه ای وجود دارد؟!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها