چرا سوریه به حملات اسراییل پاسخ نمی دهد؟

چرا سوریه به حملات اسراییل پاسخ نمی دهد؟

کورک الماسیان Kevork Almassian تحلیلگر مسائل سیاسی چنین پاسخ می دهد:
اسرائیل به طور منظم عملیات جاسوسی هوایی در نزدیکی مرزهای سوریه به ویژه در خط ساحلی انجام می دهد. اسرائیل برای چندین روز جاسوسی می کند، گاهی اوقات برای یک یا دو هفته قبل از انجام یک حمله هوایی.
جنگنده‌های اسرائیلی به طور منظم در نزدیکی مرزهای سوریه، بر فراز لبنان و آب‌های منطقه‌ای مدیترانه پرواز می‌کنند و برای نگه داشتن سیستم‌های دفاع هوایی سوریه در حالت آماده‌باش، «حمله‌های جعلی» انجام می‌دهند. این برای ارتش سوریه بسیار خسته کننده است.
اما اسرائیل ناگهان تصمیم می گیرد که یک حمله هوایی واقعی انجام دهد. بنابراین، ارتش سوریه باید همیشه در حالت آماده باش جدی باشد.
رادارهای ارتش سوریه خروج جنگنده های اسرائیلی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل را شناسایی کرده و تحرکات هوایی آنها را دنبال می کنند. سوریه دارای این فناوری هست اما فاقد سیستم های پیشرفته دفاع هوایی است.
به یاد داشته باشید، از سال 2011، اسلام گرایان مورد حمایت ناتو چندین پایگاه نظامی در جنوب سوریه را تصرف کرده و پدافند هوایی را منهدم کردند. بدون دستور آمریکا و اسرائیل این اتفاق نمی افتاد.
از سال 2018، به ویژه پس از آزادسازی حومه دمشق، ارتش سوریه سامانه‌های دفاع هوایی، عمدتاً S-200، Buk و Pantsir S1 را مجدداً مستقر کرده است. هیچ تاییدی برای استقرار اس-300 در دمشق و اطراف آن وجود ندارد.
روسیه سیستم های دفاع هوایی سوریه را تامین می کند، اما آنها در مورد روابط خود با اسرائیل محتاط هستند. روسیه به سادگی نمی خواهد روابط خود با اسرائیل را خدشه دار کند. میزان پشتیبانی فقط برای رهگیری موشک های مهاجم کافی است.
از سوی دیگر، پس از سرنگونی F-16 خود در سال 2018، اسرائیل هرگز به آسمان سوریه نفوذ نکرد و سوریه را از آسمان جولان اشغالی، لبنان و آب های منطقه ای مدیترانه بمباران کرد.
گزارش هایی مبنی بر کمک نظامی ایران به سوریه برای بهبود سامانه های پدافند هوایی وجود دارد. من معتقدم گزارش‌ها دقیق هستند، اما شبکه‌سازی سامانه‌های پدافند هوایی روسیه با ایران نیازمند زمان و آموزش است.
سوریه علاقه ای به گشودن جبهه نظامی با اسرائیل ندارد. دمشق بیشتر به آشتی با عربستان سعودی و ترکیه و بازگرداندن صلح و ثبات داخلی و بازسازی علاقه مند است.
به نظر من، سوریه تنها زمانی به طور مستقیم در داخل اسرائیل پاسخ خواهد داد که اسرائیل جنگی همه جانبه را آغاز کند یا حملات هوایی دردناکی را به اهداف حساس در داخل سوریه انجام دهد. دمشق معتقد است که حملات هوایی کنونی قابل مهار هستند.

ترجمه لیبانیران

۰ ۰ ۰ نظر ۸۰۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها