گران‌تر شدن دلار در رژیم صهیونیستی

گران‌تر شدن دلار در رژیم صهیونیستی

کاهش ارزش شیکل در مقابل دلار، یورو و پوند، پس از تصویب بخش اول طرح اصلاح سیستم قضایی ادامه دارد.
دلار با افزایش ۱.۲ درصدی به ۳.۶۰۸ شیکل رسید که در عرض یکماه ۷٪ افزایش داشته است.
بلومبرگ با اشاره به مصوبه سه‌شنبه گفت: ارزش پول اسراییل در میان نگرانی‌ها دربارهٔ قوانین بحث برانگیز مربوط به تغییرات قضایی، کاهش یافته، موضوعی که افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی را تحت‌الشعاع قرار داد.

بانک مرکزی رژیم اشغالگر قدس نرخ بهره را نیم درصد بالاتر برده است و توقع داشت با این کار ارزش شیکل بیشتر شود.
اندرو عبیر معاون بانک مرکزی به بلومبرگ گفت تزلزل سیاسی بر بازار تاثیر گذاشته است.

آویگدور لیبرمن وزیر سابق اقتصاد و رییس حزب اسراییل خانه ما، به خاطر این افول اقتصادی به دولت صهیونیستی حمله کرد و گفت: دولت وعده داد با گرانی مبارزه کند اما در حال مبارزه با اقتصاد اسراییل است. هنوز دو ماه از تشکیل دولت نگذشته و اقتصاد در خطر جدی است. شیکل در مقابل پول‌های خارجی خیلی ضعیف شده و بورس در سقوط است و وزیر خارجه کنونی که قبلا وزیر اقتصاد بوده به تضعیف استقلال بانک مرکزی می‌پردازد.
لیبرمن افزود: شکی نیست که این مقدمه‌ای برای آینده است. ادامهٔ طرح نتانیاهو و درعی و لیفین ۱۰۰٪ موجب کاهش رتبه اعتباری اسراییل خواهد شد که به نوبه خود به افزایش بیشتر قیمت‌ها و تضعیف بیشتر پول ملی می‌انجامد.

عوامل خارجی در افزایش قیمت دلار در کشورهای مختلف بر کارشناسان پوشیده نیست.
بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار توسط آمریکا و کشورهای دیگر از حلقوم مردمشان بریده شده تا برای جنگ با روسیه و تضعیف جبهه چین و روسیه هزینه شود.
این موضوع به همراه تحریم روسیه که در واقع تحریم اروپا و همه مصرف کنندگان انرژی و غلات در جهان بود، موجب یک تورم جهانی شده است که کشورهای عقب افتاده و درحال توسعه و حتی گاه پیشرفته را با چالش و خطر روبرو کرده است.

بدهی سرسام آور آمریکا موجب شده تا با افزایش نرخ بهره و عقب انداختن سررسید پرداخت دیون، و چاپ دلار، همه کشورهای جهان را با مشکلات اقتصادی روبرو کند و بار خود را به گردن آنها بیاندازد.

از طرف دیگر با کاهش تولید انرژی و محصولات کشاورزی و روغن و غیره توسط دو کشور تولید کننده عمده یعنی اوکراین و روسیه، آمریکا ضمن قبضه کردن بازار صادرات، با قیمت ده برابری به فروش بپردازد و دسترنج ملتها را بابت فروش با منت، از حلقوم آنها بیرون بکشد.

ایران علاوه بر تاثیر پذیری از عوامل خارجی جهانی، از افزایش تحریم و برجامِ نافرجامِ مرده، رنج دو چندان می‌برد. آمریکا بیش از پیش چنگال خود را بر گلوی ایران می‌فشارد و دو بانکی که در عراق مجاز بودند هزینه صادرات انرژی ایران را بصورت اعتباری پیش خود نگه دارند و ایران کالاهای مجاز با آنها بخرد، از ادامه کار منع شده‌اند. همینطور کانال مالی ایران در افغانستان بسته شده است. افزایش سرسام آور قیمت ارز در ایران، امروز نه تنها ناشی از افزایش تحریم و دشمنی آمریکا است، بلکه ناشی از خیانت آنهایی است که به بهانه FATF کانالهای مالی ایران را لو دادند و امروز نه مسئولیت آن را گردن می‌گیرند نه کسی متوجه جنایت آنها در حق مردم ایران است.

عوامل خارجی افزایش قیمت ارز در ایران قابل شمارش است اما عوامل داخلی را مسئولین نشان نمی‌دهند و کسی نمی‌گوید چرا روسیه در اوج جنگ و تحریم توانست وابستگی خود به دلار را کم کند و تورم را ۴% نگه دارد و بیکاری را کم کرده و حداقل حقوق را ۱۸% هم افزایش دهد، اما در ایران با ۵ برابر شدن قیمت همه کالاها، در نظر دارند تنها ۲۰% به حقوق‌ها بیافزایند.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۶۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها