تحریم‌های آمریکا علیه دشمنانش از طریق لبنان

تحریم‌های آمریکا علیه دشمنانش از طریق لبنان

همانطور که هواپیماهای ایرانی در لبنان نمی‌توانند سوخت دریافت کنند، هواپیماهای روسی از پرواز به بیروت جا ماندند.
هواپیمایی ایرفلوت روسیه قبل از کرونا ۴ پرواز در هفته به لبنان داشت و در کل سالانه ۵۰ هزار مسافر از جمله دانشجویان، تجار، و توریست بین دو کشور تردد می‌کردند و هزینه بلیط ۵۰۰ دلار بود.
پس از کرونا تنها دو پرواز در هفته بود که کفاف نیاز دانشجویان هم نبود.
بعد از جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های غربی و توقیف برخی هواپیماها و کشتی‌های روسی، پرواز به لبنان متوقف شد.
آنها از لبنان ضمانت عدم اجرای تحریم می‌خواستند که وزیر عمران لبنان گفته بود راه باز است.
اما چون علی حمیه وزیر حزب‌الله است و روسیه سیاستمداران تابع آمریکا در دولت را خوب می‌شناسد اعتماد نکرد و به رایزنی ادامه داد. این در حالی است که ایرفلوت به عربستان مصر ترکیه و اردن پرواز دارد.
نبود پرواز مستقیم به روسیه باعث شده لبنانی‌ها مجبور شوند از پروازهای ترانزیت ترکیه با هزینه ۲۰۰۰ دلار استفاده کنند.
یک ماه پیش یکی از مقامات لبنان پیشنهاد داد با یکی از هواپیماهایی که مستقیما تحت تحریم قرار نگرفته، دو پرواز در هفته اجرا شود. اما مشکل، عدم سوخت‌رسانی در بیروت است که به خاطر تحریم‌های آمریکایی جرات تخطی ندارند.
جالب اینجا است با وجود چنین رفتار خصمانه‌ای از جانب لبنان، دو طرف در حال آماده سازی ارسال و دریافت کمک سوخت و گندم روسیه به لبنان هستند که مدتی بعد به بیروت خواهد رسید.

۱ ۰ ۲ نظر ۳۹۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

سید قاسم موسویان

۲۳ آبان ۰۱ ، ۰۷:۰۷

همین حالا که دلار به 40 هزار لیره رسیده, بازهم لبنانی های زائر به ایران می آیند, با وجود اینکه پرواز مشهد بیروت دو سه سالی است که برچیده شده است. برای روسیه هم فکرهایی میکنند. به سلامتی اگر ترکیش ایر نیست, اما ماهان ایر که سوغات کرونا  را از چین به ایران و لبنان آورد میتواند گندم روسیه را از طریق تهران به لبنان ببرد بقول حسن روحانی علی برکة الله

پاسخ:

۲۳ آبان ۰۱، ۰۸:۳۳
سفرهای خارجی از جمله زیارتی در لبنان بسیار کاهش یافته است. به حدی که شرکتهای هواپیمای یادعا می کنند مسافر ندارند که پرواز نمی گذارند.
در مورد ماهان و کرونا، این شایعه یک موضوع کاملا دروغ و غیر کارشناسی است و ویروس با هواپیما منتقل نمی شود. پروازها باری بود نه مسافر مریض. ضمن اینکه بعدا مشخص شد ویروس کرونا توسط تعدادی از پدران مسیحی از ایتالیا قبلا وارد لبنان شده بود.

قاسم موسویان

۲۳ آبان ۰۱ ، ۲۰:۵۴

من خودم توی هتل کار میکنم و دقیقا هر چهارشنبه و پنج شنبه چند گروه کاروان لبنانی وارد هتل ما میشن و دو سه روزی هم اقامت میکنند و بعدا به مشهد می‌رن و دوباره سه شنبه یا  پنج شنبه هفته بعدش برمیگردند که با پرواز ماهان و ایران ایر برگردند. جالب اینجاست که حتی هواپیمایی معراج هم از این هفته  دو شنبه ها پروازهای خود رو شروع کرده. من فقط جای سوال برام هست که چرا هواپیمایی ماهان اجازه خرید بلیط به مسافر ایرانی رو نمیده و روی اینترنت هم ننوشتن که پرواز به سمت بیروت دارن. یه خرده اطلاعات خودتون رو بروز کنین و 

پاسخ:

۲۹ آبان ۰۱، ۰۹:۱۰
مطلب را نخواندید. بحث پرواز لبنان ایران نیست اصلا. بله ماهان روی اینترنت پرواز نداره و حتی روی اطلاعات پرواز فرودگاه بیروت هم دیده نمیشه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها