لبنان پیروز شد

لبنان پیروز شد

امروز اخباری منتشر شد که ظاهرا پیش نویس میانجی آمریکایی برای تعیین مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی به مرحله پایانی رسیده و رژیم صهیونیستی آن‌را قبول کرده است. نایب رییس پارلمان لبنان الیاس بوصعب گفت پرونده تعیین مرز از نظر لبنان تکمیل شده و در دستان رییس جمهور است. هیچ توافق یا معاهده یا تقسیم ثروت با طرف اسراییلی رخ نداده است. هر شرکتی که در آب‌های لبنان به استخراج بپردازد نباید تحریم شود.
رژیم صهیونیستی که با تهدید محکم حزب الله درباره برداشت غیرقانونی از منابع مورد مناقشه روبرو شده بود، چند بار موعد آغاز کار را به بهانه مشکلات فنی به عقب انداخت اما اکنون اعتراف می‌کند در مقابل لبنان عقب نشینی کرده است. ژنرال امیر اویوی گفت حزب الله اسراییل را به زانو در آورد.
آمریکا و اسراییل با موضع متحد لبنانیها روبرو شدند و پیش‌نویس نهایی که آمریکا ارائه کرده است مورد قبول لبنان واقع شد.

همچنین صبح امروز لارن ویویر مدیر فرانسوی شرکت توتال وارد لبنان شد و به دیدار رییس جمهور رفت.

اندکی پیش یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت به توافقی تاریخی درباره تعیین مرز دریایی رسیدیم. این توافق کلیه خواسته‌های قانونی و امنیتی و اقتصادی اسراییل را تامین می‌کند.
در حالیکه برخی سیاسیون از جمله نتانیاهو و اقلیت پارلمان، مخالف این توافق بوده و آن را ذلت در برابر تهدید نظامی (حزب الله) لبنان می‌دانستند، سران ارتش و موساد آن را خوب ارزیابی کرده و موجب تامین مصالح این رژیم می‌دانستند.
واضح است آنها از وقوع جنگ می‌ترسند و می‌گویند زیاده خواهی و دست‌درازی به منابع دیگران کافی است. به خاطر یک میدان گازی، موجودیت خود را به خطر نیندازیم.

با انتشار این اخبار، کاربران لبنانی با شادی ورود لبنان به کلوپ کشورهای نفتی را جشن گرفتند و طرفداران مقاومت و رییس جمهور، بیش از دیگران خوشحال هستند و این موضوع را ثمره ایستادگی دو حزب شیعه و مسیحی (حزب الله و جریان ملی آزاد) می‌دانند.

۱ ۰ ۰ نظر ۳۶۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها