به دستور وزیر، فروش دلاری بلیط به اتباع خارجه لغو شد

به دستور وزیر، فروش دلاری بلیط به اتباع خارجه لغو شد

با مخالفت وزارت خارجه و تلاش سفیر ایران در عراق و وزیر راه، رایزنی فرهنگی ایران در عراق مدعی شد فروش دلاری بلیط هواپیماهای داخلی با نرخ مضاعف، برای عراقی ها بصورت استثنا لغو شد یعنی آنها می توانند مثل ایرانی ها بلیط بخرند.
اما امروز چنین منتشر شد که آقای رستم قاسمی وزیر راه اعلام کرده فروش دلاری بلیط برای کلیه اتباع خارجی ممنوع است. وی با اشاره به اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما برای مسافران به خصوص در فرودگاه های آبادان و اهواز مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه ای که با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داشت این موضوع را ابلاغ کرد که تصویر آن نیز منتشر خواهد شد. همچنین برخی شرکتها که در کرونا غذای گرم را حذف کرده بودند با ارائه دوباره غذای گرم، اقدام به گرانفروشی کرده بودند که خلاف قوانین و بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری است.
این اقدام نشان داد تصمیم بی تدبیرانه شرکتهای هواپیمایی که با هدف کسب چندرغاز درآمد بیشتر خودشان صورت گرفته بود، و موجب کاهش ورود توریست و دلار و ضرر چند برابری به کشور بود، مورد تایید دولت نبوده و برخی در این میان عامدانه یا جاهلانه در حال تحریم داخلی ایران و جلوگیری از دستیابی به ارز توریستی هستند. خیلی از افراد خارجی که به این طرح معترض بودند، آن را نژاد پرستانه خواندند که در هیچ جای دنیا، سابقه نداشته و هنگام فروش بلیط به مسافر، ملیت او مورد قیمت گذاری قرار نگرفته و با پول کشور ثالث از وی هزینه دریافت نمی شود.
امیدواریم تصمیم ناپخته و بی تدبیرانه در خصوص مسدود شدن انتقال پول برای حسابهای اتباع خارجی مقیم ایران که مشکلات زیادی برای آنها بوجود آورده و موجب خشم و نارضایتی بسیاری از آنها شده، هم با بازنگری مسئولین لغو شود.
برخی هموطنان در حمایت از قطع خدمات بانکی برای اتباع خارجه بهانه امنیتی به ذهنشان رسیده و میگویند برای جلوگیری از خدمات دادن به مهاجران غیر قانونی مناسب است! از آنجا که هیچ خارجی بدون اقامت قانونی نمی تواند در بانک حساب باز کند و برخی اتباع گفتند در یک ماه گذشته دوبار مدارک اقامت خود را به بانک داده اما حسابشان محدود شده، باید قبول کرد موضوع اقامت و امنیت نبوده و این هم هدفی جز محدود سازی اجانب و بدآبرو کردن کشور و نابود کردن باقیمانده ناچیز توریسم کشور نداشته است و باید مسئولین بسرعت آن را اصلاح کنند.
همین دیروز یک لبنانی پیام داد 21 میلیون تومان که پنجشنبه با تبدیل دلار به حسابش واریز کرده تا شنبه اجاره خانه بدهد، عملا در بانک بلوکه شده و نمی تواند منتقل کند. تنها می توانند روزانه 200 هزار تومان از خودپرداز برداشت کنند. بگذریم از آنها که باید بابت خدمات مختلف به ایرانی ها پول می دادند و دستشان در حنا مانده و این تصمیم بانکها، موجب بیکار شدن و ضرر هموطنان هم شده است.

۰ ۰ ۱ نظر ۵۲۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

رضا مشهدی

۱۴ تیر ۰۱ ، ۱۳:۰۷

موقعیکه این قانون وضع می شد ایشون کجا بودن که جلوش رو بگیرن؟؟حتما باید اسم و آوازه یک کار به همراه اسم ایران همه جا بپیچه،تا متوجه اشتباه بودن یک دستور بشن؟


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها