جلوگیری از سفر ایرانیان به لبنان

جلوگیری از سفر ایرانیان به لبنان

چگونه جلوی سفر ایرانی ها به لبنان مانع ایجاد کرده اند؟

در اعلام بخشنامه جدید بهداشتی برای رویه های اجباری مقابله با کرونا هر مسافری که به لبنان می رود باید پاسپورت بهداشت داشته باشد. یعنی با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت لبنان کارتی برایش صادر شود که مجوز ورود او به لبنان خواهد بود.

با اینکه این سایت در ایران فیلتر نیست، اما فرم ثبت اطلاعات آن در ایران باز نمی شود! باید حتما فیلتر شکن روشن کنید تا فکر کند خارج ایران هستید!

مانع دوم این است که در لیست شرکتهای هواپیمایی اسم ایران ایر یا ماهان را نگذاشته اند. البته این مشکل را می توان با انتخاب آخرین گزینه و ثبت دستی برطرف کرد.

مانع بعد مربوط به پرداخت هزینه تست کرونا در فرودگاه بیروت است که برخلاف قبل، مستقیما از خود مسافر با کارت اعتباری ویزا یا مستر باید پرداخت شود. خب کسی که کارت ندارد چه باید بکند؟

جدیدا وزارت بهداشت لبنان روش پرداخت دومی هم معرفی کرده که از طریق دفاتر انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی IATA مبلغ 30 دلار را بصورت EMD پرداخت کنید.

با این اوصاف به نظر می رسد بطور نامحسوس جلوی سفر ایرانی ها به لبنان گرفته خواهد شد. 10 سال پیش سفر به لبنان بسیار راحت بود و دشمن اشغالگر جنوبی از حضور راحت ایرانی ها لب مرز ناراحت و نگران بود. حتی از توریستی که نگاه کند می ترسیدند. در این سالها با روشهای مختلف، پای ایرانی ها به لبنان در حال قطع شدن است. قبلا هفته ای سه پرواز ایران ایر و یک ماهان برقرار بود اما اکنون به ماهی دو پرواز رسیده ایم که عمده مسافران هم لبنانی هستند.

۰ ۰ ۵ نظر ۱۲۶۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

ای بابا


خداقوت آقا محمود.

تا دو سال پیش هفته ای سه پرواز هم از مشهد به بیروت برقرار بود. خصوصا تابستونا زائرین لبنانی به مشهد مشرف میشدند ... شنبه ها و دوشنبه ها ایران ایر و دوشنبه ها ماهان پرواز چارتر ... 

 


عیبی نداره سعی میکنیم عربی یاد بگیریم واز لبنانی ها سئوال میکنیم آب وهوای لبنان چطور است


ممنون آقای علوی 

اگر شرایط تغییر کرد بگید.

بعد الآن اون روش دوم پرداخت ممکنه برای ما؟

 

 

پاسخ:

۶ دی ۰۰، ۱۰:۵۹
اطلاع ندارم. قاعدتا باید امکانپذیر باشد.

سید مجید

۱۷ دی ۰۰ ، ۲۳:۰۴

من رو باش که میخواستم برای عید نوروز هماهنگی کنم که برم اونجا. اینجا هم باید نسبت به ورود زوار لبنانی سختگیری کنند. حداقل دو طرفه باشه سختگیری ولی متاسفانه ایران این قاعده رو بخاطر حسن رابطه اعمال نمیکنه .همونطور که در مورد آذربایجان, ترکمنستان,گرجستان,عربستان سعودی, بحرین و قطر هم چنین رویه ای در مورد تابعان ایرانی دارند  انجام داده نمیشه. علی القاعده نباید ایراد بگیرند, چون فرودگاه در منطقه ضاحیه است, ولی خب امن العام ایراد میگیرند و برادران اهل سنت و 14 مارس, دارند سختگیری میکنن. متاسفانه ایرانیان هم قربانی وضع اسف بار سیاسی داخلی و تقسیم بندی هایی های طايفه ای  میشوند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها