حملات شیمیایی سوریه، اتهام ساختگی برای حمله به این کشور

حملات شیمیایی سوریه، اتهام ساختگی برای حمله به این کشور

پایگاه Grayzone تحقیقات مفصلی را منتشر کرد که در آن از فریبکاری های انجام شده توسط مسئولان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، برای دستکاری تحقیقات در مورد حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در سوریه پرده برداشت.

 این وب سایت در تحقیقات خود اعلام کرد که «در روزهای اولیه تحقیقات سازمان منع سلاح های شیمیایی در مورد حمله شیمیایی مورد ادعا در دوما، سم شناسان وجود گاز کلر را به عنوان عامل مرگ بیش از 40 غیرنظامی رد کردند».
 تحقیقات نشان می دهد که «به جای انتشار این نتیجه، مقامات ارشد سازمان منع سلاح های شیمیایی آن را پنهان کرده و سپس تحقیقاتی را توسط یک بازرس دیگر آغاز کردند تا نتایح را زیر سوال ببرند».
«این دستکاری زمانی آغاز شد که هیئت حقیقت یاب سازمان منع سلاح های شیمیایی گزارشی 115 صفحه ای در ژوئن 2018 صادر کرد. این گزارش هیچ مدرکی دال بر حمله با سلاح شیمیایی در دوما پیدا نکرد.»

بر اساس تحقیقات انجام شده، این گزارش مخفی شده تا این حمله را بهانه ای برای حملات هوایی آمریکا به سوریه علام کنند و این احتمال هست که شورشیان حادثه 7 آوریل 2018 را برای در فشار گذاشتن دولت سوریه به راه انداخته اند.
در مأموریت تیم سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای ملاقات با تعدادی از سم‌شناسان در آلمان، به این نتیجه رسیدند که کف غلیظی که در فیلمهای منتسب به حادثه دوما زود از دهان مصدومان می ریخت با قرار گرفتن در معرض گاز سمی کلر مطابقت ندارد.

«سازمان منع تسلیحات شیمیایی آنچه در آلمان فهمید را منتشر نکرد، بلکه تحقیقات را برای بسیاری از احتمالات باز گذاشت و بنابراین فرصتی برای تکمیل تحقیقات حقیقی باقی نگذاشت.

 تحقیقات گری زون، مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرناندو آریاس را متهم کرد که به هر یک از مخالفان احتمالی تحقیقات این پیام را داد که در مورد دوما، تخصص در سلاح های شیمیایی مورد قبول نیست!

وقتی در پارلمان اروپا از آریاس در مورد حذف یافته‌های سم‌شناسان از گزارش نهایی سؤال شد، او بهانه‌های واهی آورد که چرا از رسیدگی به تقلب علمی ادعایی در تحقیقات دوما خود داری کرده و به بازرسان مخالف حمله کره است.

 در ماه می گذشته، آرون متی، گزارشگر  The Grayzone، در کلیپی که در حساب توییتر خود هنگام بازدید از شهر دوما در سوریه منتشر کرد، گفت: "من در جایی نه چندان دور از مکانی هستم که یکی از بزرگترین کلاهبرداری های حامیان جنگ از زمان جنگ عراق رخ داد. متی افزود: «این جا جایی است که در آوریل 2018، از ده‌ها جسد در داخل یک ساختمان فیلمبرداری شد و افرادی که این ویدیو را منتشر کردند ادعا کردند که قربانیان مورد حمله شیمیایی دولت سوریه قرار گرفته‌اند.

المیادین ترجمه اختصاصی لیبانیران ©

۰ ۰ ۰ نظر ۶۰۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها