بنزین و گازوییل در راه لبنان

بنزین و گازوییل در راه لبنان

در پی بحران سوخت در لبنان که ناشی از گران شدن دلار و باز نکردن حواله با دلار دولتی قدیم توسط بانک مرکزی رخ داده است، سید حسن نصرالله تهدید کرده بود اگر دولت نتواند کاری کند، حزب الله از ایران مستقیما بنزین وارد خواهد کرد.
گفته می شود این موضوع با مخالفت همپیمان حزب الله یعنی آقای نبیه بری روبرو شد که به علت ترس از تحریمهای آمریکا علیه دولت لبنان و مسئولان دولتی و خانواده هایشان آن را نپذیرفت و اجازه نداد از تاسیسات و مخازن سوخت الزهرانی برای این کار استفاده شود.

امروز در برخی رسانه ها مدعی شدند سوخت به بندر بانیاس سوریه خواهد رفت و از آنجا به لبنان حمل خواهد شد. حزب الله اقدامات لجستیکی لازم را انجام داده و مخازنی برای این کار در نظر گرفته است.

پمپ بنزینهای الامانه که قبلا توسط آمریکا تحریم شده بودند قسمت اعظم بنزین و گازوییل را دریافت و بین مردم توزیع خواهند کرد.

از طرف دیگر قرار شده است حزب الله برای جلوگیری از قاچاق سوخت به سوریه اقداماتی انجام دهد و با قاچاق مبارزه کند. (بخوانید محکم ایستادن جلوی مافیای مسئولان فاسد که در شرکتهای واردات سوخت سهم دارند)

دیروز در رسانه ها نوشته بودند خزانه داری آمریکا تهدید کرده اگر از ایران بنزین وارد شود یا به نحوی به لبنان برسد، دولت لبنان تحریم خواهد شد.

همچنین به دنبال گسترش دامنه حملات هوایی صهیونیستها و اضافه نمودن انبار مواد غذایی به لیست اهداف خود در سوریه، امکان دارد تانکرهای انتقال سوخت به لبنان را هم هدف قرار دهند. باید دید آیا روسیه به آنها مجوز چنین کاری می دهد و پاسخ حزب الله چه خواهد بود.

جالب است بدانید بحران بیشتر در مناطق شیعه نشین جنوب و شمال است و مناطق مسیحی مشکل چندانی ندارند. مثلا همکار ما که به جبیل رفته بود می گفت تنها یک خودرو در پمپ بنزین بود و ماشین را هم کاملا پر می کردند.

همچنین قرار شده است عراق یک میلیون لیتر سوخت برای نیروگاه های برق لبنان ارسال کند که وضعیت بی برقی را بهبود خواهد بخشید.

۲ ۰ ۷ نظر ۱۸۷۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

پس بالاخره استارتش رو زدند. واقعا این بی شرمی آمریکا رو نمیدونم چطور مسئولین لبنانی تحمل میکنند. مثل اینه که بالای سر یک کسی که داره از گشنگی تلف میشه بایستی و بهش بگی اگه از فلانی لقمه بگیری تحریمت میکنم. و اون آدم رو به هلاکت هم با ذلت این رو قبول میکنه که بمیره ولی لقمه را نگیره


مقاومت جهادی

۰۳ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۱۳

سلام

 امیدوارم زودتر  بنزین ایران به لبنان برسد  برای ایران  هم درامد زایی خواهد داشت با توجه به اینکه گفتید بین ایران و لبنان  تبادل  پولی ممکن نیست پول این محموله ها چطور به ایران داده خواهد شد؟ و چقدر برای ایران درآمد زایی خواهد داشت؟آیا حزب اله قبلا پول این بنزین را پرداخت کرده است؟ چون می دانید  ایان بشدت نیازمند درامد نفتی است  که بتواند از وضع فعلی خارج شود 

کل  بازار لبنان باید به ایران داده شد تا درامد زایی خوبی برای ما داشته باشد   حدس شما این است که  میزان این درامد چقد باشد؟

با تشکر

پاسخ:

۱۰ مرداد ۰۰، ۲۱:۵۴
سلام. دو راه ممکن هست. یکی اینکه به جای پولی که به آنها می دادند، الان کالا بدهند و پول را از چرخه معامله حذف کنند. یکی اینکه ایران با دریافت لیره لبنان خدمات و کالا از آنها بخرد. مثل عراق که سوخت داده و خدمات پزشکی دریافت خواهد کرد. لبنان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳ میلیارد دلار سوخت وارد کرده است و بازار خوبی برای سوخت است.

با سلام   و ارزوی قبولی عبادات و تبریک اعیاد 

عزیز سوالی مطرح کردیم ولی  اصلا  منتشر نمیشه امیدارم بیمار نشده باشید خواهشمندم رسیدگی فرمایید نظر مخلص منتشر شد و    پاسخ   هم به مخلص داده شود 

یا علی  موید باشید 

پاسخ:

۱۰ مرداد ۰۰، ۲۱:۵۴
علیکم السلام. مدتی در دسترس نبودم و سایت را باز نکرده بودم. سوال شما تایید و پاسخ داده شد.

بسیار متشکرم  امیدوارم که هر چه زودتر این معاملات انجام شود که  دو ملت سود ببرند بخصوص که دولت غرب گرا هم در ایران عوض شده و دولت جهادی جوان امده که  فقص حل فوری مشکلات  را دارد آرزوی توفیق برای شما و همه عزیزان دارم 

 


مقاومت جهادی

۱۵ مرداد ۰۰ ، ۱۹:۱۷

سلام  

بزرگوار متاسفانه اخباری  الان منتشر شده که مردم جنوب  لبنان مانع  از پرتاب راکت  حزب  اله شده اند   و بسیار هم ناراحت   و عصبانی به نظر می رسیدند علت چه بوده و  وضعیت تا چه حد بحرانی است و  چه حد عمومیت دارد  برای مخلص دیدن این صحنات تعجب آور بود ممنون خواهیم شد  علت  را توضیح دهید موفق و موید باشید  فی  امان الله

لینک  خبر

 

https://www.bartarinha.ir/fa/news/1142751/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%B2%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87

 

 

پاسخ:

۱۸ مرداد ۰۰، ۱۳:۱۱
سلام. خیر موضوع اینطوری نبوده. موقع بازگشت لانچر، در یک روستا یک مزدور اسراییل مردم را علیه مقاومت تحریک می کند و می گوید آنها می خواهند از کنار منازل شما شلیک کنند تا دشمن روستای شما را بزند. عده ای از مردم به کامیون حمله کردند و عده ای از مقاومت دفاع کردند. کل ماجرا همین است. بعد از این داستان، شهرداری، ریش سفیدان روستا و مشایخ بزرگ دروزیان اقدام حمله به مقاومت را محکوم کردند و بر حق مقاومت تاکید کردند. اخبار سریع را در تویتر یا شبکه های اجتماعی ما ببینید.

مقاومت جهادی

۱۸ مرداد ۰۰ ، ۱۹:۲۲

سلام بله مشوک بودم که ممکن است تبلیغات دشمن صهیونیستی باشد

موید باشید


با سلام

لطفا نام شهیدان نقش بسته روی دیوار حائل را به طور شفاف نشان دهید

فقط از شهدا اشمر و قصیر رو شناختم

ممنون از زحمات جنابعالی 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها