چرا پیروزی بشار اسد برای خیلی‌ها قابل درک نیست؟

چرا پیروزی بشار اسد برای خیلی‌ها قابل درک نیست؟

اساسا اعتراضات در سوریه از اول با تبلیغات شدیدا منفی و جهت‌دارغرب و دشمنان سوریه و مقاومت، بالا گرفت بطوری که گاه با تصاویر ساختگی و تکراری، کل کشور را در حال اعتراض نشان دادند یا با عوض کردن پلاکارد، مناطقی را که آرام بود، در حال تظاهرات نشان دادند. به یکباره سیل تکفیری‌ها به سوریه سرازیر شد و از لبنان و ترکیه توسط جریان‌های همسو با آمریکا، امکان نقل و انتقال نیرو و سلاح و پشتیبانی فراهم شد.
با آغاز جنگ نظامی و کشت و کشتار و سر بریدن‌ها، مردم صدمات زیادی دیدند. به روش منافقین، حتی مامور پست یا رفتگر را هم مامور نظام فرض کرده و می‌کشتند. با از بین رفتن امنیت کم کم مردم متوجه شدند که بلای تکفیری، آن آینده روشنی نیست که به آنها وعده داده شده بود. یکی از پناهجویان سوری در لبنان اعتراف کرد به ما چنین می‌گفتند که اگر این نظام ساقط شود، وضع ما مثل کویت و قطر خواهد شد!
تکفیری‌ها که عمدتا امیران خارجی بر آنها حکمرانی می‌کردند به همراه نیروهای خارجی که به خاطر مزدوری و دریافت دلار به جنگ آمده بودند، به اموال و نوامیس مردم دست درازی می‌کردند و فرزندان و اعضای خانواده ثروتمندان را گروگان می‌گرفتند تا صدها هزار دلار پول به چنگ آورند. مثلا داماد رییس یکی از قبایل کرد سوریه را گروگان گرفته بودند که بار اول فدیه داد و آزادش کرد. بار دوم گروه دیگری او را گروگان گرفت که با پرداخت پول آزاد شد. دفعه سوم رییس این قبیله دستور مبارزه داد. حتی گاهی پس از دریافت پول، فقط جسد طرف را تحویل می‌دادند و خلاصه از این جرم و جنایت‌های ظالمانه زیاد انجام شد.
به همین علت و خصوصا با مقاومت نظام و ارتش و طرفدارانشان، پروژه تکفیری‌ها که نقاب از چهره برکشیده بود، کم کم طرفداران محلی خود را از دست داد. بسیاری از افرادی که به امید مزد و مواجب و پول به آن‌ها پیوسته بودند، با شکست پروژه تکفیری‌ها در سوریه که به کاهش و قطع بودجه‌های خارجی از کشورهای غربی و عربی هم انجامید، کفه ترازو را به طرف نظام سنگین دیدند و پشیمان، بازگشتند و خود را تسلیم کردند.
آنقدر در رسانه‌های وابسته به جریان عبری عربی، بشار اسد را دیکتاتور و قاتل مردم سوریه خواندند که بسیاری از اشخاص که صرفا اطلاعاتشان را از این رسانه‌ها می‌گیرند، باور کرده‌اند او و نظام سوریه بسیاری از مردم را کشته‌اند. بسیاری از افرادی که به عنوان کشته‌های مردم سوریه نشان داده شدند، مادرانشان در سودان و لیبی و چچن و کشورهای دیگر برایشان عزاداری کردند!
بیشتر آنچه شما از سوریه شنیده‌اید پروپاگاندای رسانه‌های استکبار و وابستگان عربی بوده و بسیاری از اخبار آن‌ها مثل نمایش‌های کلاه سفیدها ساختگی و نمایشی بود. کلاه سفیدها که توسط غرب حمایت می‌شدند با شکست پروژه اساسی (یعنی نابودی نظام و قدرت ملت سوریه)، حمایت و بودجه خود را از دست دادند و به فراموشی سپرده شدند.
در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد با 95% آرای رای دهندگان پیروز شد. برخی اشخاص فکر می‌کنند قطعا تقلب شده و این یک انتخابات فرمایشی است. آنها خبر ندارند که اولا در سوریه طرفداران خانواده اسد کم نیستند. دوم اینکه بسیاری از افراد پس از مشاهده گزینه مقابل بشار اسد، یعنی جنگ و بدبختی، او را برگزیدند و آرزوی بازگشت به زندگی پیش از جنگ را دارند. سوم اینکه برخی اشتباها فکر می‌کنند او رای 95 درصد از مردم را بدست آورده، حال آنکه اساسا عده ای از مردم خصوصا در کشورهایی که اجازه رای به آن‌ها داده نشد، رای نداده‌اند. گفته شد تنها 78% واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند به این صورت او تقریبا 74% رای مردم را کسب کرده است و این ثابت نمی‌کند که نظام تقلب کرده و الکی رای بالایی منتشر کرده است.
در خصوص رای بالای بشار اسد علاوه بر نکاتی که ذکر شد باید اشاره کرد بسیاری از افراد، حتی اگر قبلا معارض و مخالف بودند، اکنون با مشاهده پایداری و ثبات نظام و شکست پروژه تکفیری و حامیان آمریکایی و صهیونیستی و غربی و عربی‌اش، و بازگشت اعراب و حتی آمریکا به برقراری رابطه با نظام، متوجه اشتباه خود شده‌اند.
نکته دیگری که وجود دارد، استقبال عجیب و بی‌شمار پناهجویان در کشورهای دیگر مثل لبنان بود که برای خیلی‌ها قابل هضم نیست. آنچنان که احزاب لبنانی ضد مقاومت که قبلا به عنوان ابزار از موضوع پناهجویان استفاده کرده و به آنها کمک‌هایی کردند و در مناطق خود اسکان دادند تا برگ برنده‌ای علیه مقاومت باشد و به خیال خود تهدید امنیتی علیه آن ایجاد کند، از رای دادن سوریه‌ای‌ها عصبانی شدند و به آن‌ها حمله کردند و خواستار اخراج آن‌ها شدند. سمیر جعجع رهبر حزب بدنام قوات لبنانیه، پیش از انتخابات خواستار آن شده بود که وزارت دفاع و وزارت کشور لبنان با شناسایی افرادی که رای می‌دهند آنها را اخراج کرده و به سوریه بفرستد. در روز رای‌گیری هم افراد این حزب به خودروهای عبوری حمله کرده و ضمن شکستن شیشه‌های آن‌ها و صدمه به خودروها، برخی افراد را مصدوم کردند.
مشارکت بالای مردم سوریه در انتخابات قطعا به خاطر پایداری نظام و ارتش این کشور با کمک هم‌پیمانان خود و کنار کشیدن اربابان پروژه تکفیری بود. البته برخی افراد هم ممکن است به خاطر ترس از اقدامات گذشته خود، با وجود عفو عمومی، ترجیح دادند تا رای دهند و ارادت و پشیمانی خود را ابراز کنند.

۱ ۰ ۵ نظر ۱۷۴۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

نتانیاهو و ترامپ کجا هستند و بشار اسد کجاست؟!


سلام، چیزایی ک گفتین در مورد پایداری نظام، درست،

ولی خیلی از ب اصطلاحات طرفداران بشار اسد، ک اتفاقا عضو نیروهای مقاومت مردمی هستند، دل خوشی از بشار ندارن و بعضا بهش فحش هم میدن، ورای آوردنش بخاطر قحط الرجال بودن، در سوریه اس، وگرنه عملکرد بشار در اداره کشور اصلا قابل دفاع نیس، وفساد بیشتر ارکان نظامش را فراگرفته، بشار به شیعیان هم کم ظلم نکرده و دوستی ک خودش جز نیروی مقاومت است میگف ترس بشار از اینکه شیعیان سوریا مثل شیعیان لبنان صاحب قدرت بشوند، ب همین دلیل خیلی بهشون مجال فعالیت وداشتن تشکیلات حتی اجتماعی هم نمی‌دهد، چیز دیگه اینکه انتخابات فقط در مناطقی برگزار شده ک نظام حاضره و مناطق مخالفین انتخابات را اصلا قبول ندارد و با شعار لا للانتخابات المزیفه، در مناطقشون اجتماع کردند،

تنها نکته مثبت بشار هم پیمان بودنش با مقاومت، وگرنه در دیکتاتور بودنش شکی نیس، 

پاسخ:

۲۱ خرداد ۰۰، ۱۵:۰۴
سلام. اطلاعات شما کامل نیست. انتخابات نشان داد که واقعیت، چیزی نیست که رسانه های دشمن القا می کنند. به فحش دادن دو نفر نگاه نکنید. وقتی نظام ضعیف شد خیلی ها فحش می دادند و غر میزدند، حتی خیلی ها از ترس تروریستها فحش می دادند تا سرشان به باد نرود. اما الان که نظام پایدار مانده همانها الان مجیز می گویند و زنده باد سر می دهند. این ویژگی مردم است و فحش و مجیز آنها نشان دهنده این نیست که با نظام هستند یا خیر. مثل مردم ما که غر زیاد می زنند اما عمدتا می دانند اگر اجنبی بیاید، کشور و مردم را نابود می کنند.
مناطقی که دست نظام نیست دست تروریستها و کردها است که نگذاشتند مردم رای دهند اما بعضی ها که توانستند رفتند در مناطق دیکر رای دادند. این مناطق هم درصد اندکی از جمعیت سوریه را تشکیل می دهند. 

سلام بزرگوار وضع  نرخ دلار چگونه است ایا پیروزی بسار اسد تاثیر مثبت تونسته رو نرخ دلار بذاره و بیارتش پایین؟ به نظر میرسه که ظاهرا  مسائل لبنان رو به حل شدن هست چون پستی نمیذارید و حدس من این است که  دلار پایین اومده

اگر بالا میرفت که فروپاشی اقتصادی رخ می داد. الان  پیروزی بشار اسد تونسته موانع را از بین ببره و یک مقداری به نفع صادرات واردات و  بهبود نرخ دلار بشه؟

اینجا در ایران که دلار بالا رفت زندگی ها نابود و متلاشی شد خونه برا اجاره هم گیر نمیاد خیلی ها از تهران رفتن  امیدوارم در لینان کاهش پیدا کرده باشه در ایران از 4 هزار رفت به 25 هزار یعنی 6 برابر شد این 6  برابر شدن  وحشتناک هست در لبنان فکر کنم 1500 بود که تا 7 هزار هم بالا رفته بو الان چطوره؟ به محدوده زیر 5 هزار برگشته؟ یا رو همان 7 هزار هست؟ 7 هزا فاجعه بود یعنی تقریبا 4 برابر و باعث میشد در دراز مدت قحطی و کمبود  رخ دهد 

موفق وموید باشید 

پاسخ:

۲۱ تیر ۰۰، ۱۴:۳۹
علیکم السلام. همانطور که قبلا گفتیم فقط مطالب مرجع در سایت منتشر میشود. اخبار روزانه را در شبکه های اجماعی ما دنبال بفرمایید.
سوریه مورد تحریم شدید قرار گرفته و نرخ دلار افزایش دارد. مسائل لبنان رو به بحرانی شدن می رود و دلار رکورد زده است.
بله وضعیت اقتصادی سوریه در حال بهبود است و دیروز به دستور بشار اسد حقوق افسران و کارمندان افزایش یافت. تجارت و صادرات و واردات در جریان است.
قیمت دلار در لبنان در عرض یک سال و چند ماه از 1500 به بیش از 19000 لیره رسیده است و حقوقها هیچ افزایشی نداشته است. 70 درصد مردم زیر خط فقر رفته اند و بسیاری مهاجرت کرده اند. پایه حقوق به 35 دلار کاهش یافته و حقوق کارمند و معلم و افسر به صد دلار و کمتر از آن رسیده است.

 توکلتون به خدا باشه  ان شاء الله  با مقاومت  مساله حل خواهد شد  ممکن است  ده سالی طول بکشد که حل شوذ چون با چیزی که نوشتید یک  تخریب بزرگ اقتصادی شکل گرفته  و لازم است یک یا دو دهه   تحمل کنید و ریاضت اقتصادی داشته باشید تا به فضل خدا از این شرایط بگذریم  بحران در ایران به ده سال رسیده  و ممکنه است ده سال دیگر هم ادامه پیدا کند  و حتی بدتر هم شود ولی باید توکل کرد حتی ممکن است ترامپ جنایتکار کثیف 3  سال دیگر برگردد و شرایط را بدتر کند ولی  نهایتا بعد از 4 سال  برای همیشه خواهد رفت و میشه حدس زد که بعد از 10  سال شرایط منطقه رو به بهبود بگذارد  متااسفانه میل به تنش و درگیری در این منقه باعث گسترش فقر شده است  من نگران حزب اله هستم امیدوارم انها مشکلی نداشته باشند مردم عادی بالاخره  تحمل خواهند کرد و  همانطور که مردم یمن الان با یک وعده  و حتی با نان خشک مقاومت می کنند امیدارم که  مردم بزرگ لبنان هم  بتوانند با  کاهش انتظارات  و  کاهش دادن وعده های غذایی  یک مقاومت بزرگ در برابر صهیونیسم از خود نشان دهند که باعث تحسین جهان شود  حتما مقاومت کنید حتی شده چادر هم بزنید ولی  ضعف از خود نشان ندهید  خدا پشت و پناهتان 


سلام علیکم خداقوت. من با تاخیر درینجا نظر میزارم ولی امید جواب دقیق دارم. جواب شما به دوست بالایی رو مطالعه کردم و قانع نشدم. مساله من و خیلیها اینه که ما درک میکنیم مقاومت تنها راه برون رفت ملتها از نقشه استکباره. اما آیا شما که از نزدیک ملت سوریه رو میبینین، مردم از حکومت بشار راضی هستن یا بخاطر فرار از مرگ به تب راضی شدن؟ دوم این مساله که در مطالب دوستان مقاومت میبینم که از بمبارانهای هوایی ارتش در طی جنگ و کشته شدن مردم عادی میگن. پس خانواده هایی در سوریه هستن که عزیزانشون بدست حکومت کشته شدن چون از شانس بدشون در مناطق مسلحین قرار گرفته بودن و توان مهاجرت نداشتن. این مساله چطور قابل دفاع خواهد بود؟. ممنون میشم جواب بدید

پاسخ:

۱۵ آبان ۰۰، ۱۰:۵۴
علیکم السلام. در سوریه مثل کشورهای دیگر همه جور آدم هست. از موافق و فدایی و پای کار بگیرید تا معترض، مخالف و برانداز. در مورد کشته ها طی بمباران هوایی، چند نکته هست. یکی این که بسیاری از آنها ساختگی بود و توسط تیمهای آموزش دیده مثل کلاه سفیدها صحنه سازی می شد. چند جسد می بردند در محل بمباران میگذاشتند و نمایش بازی کرده و فیلم می گرفتند. در حدی که گاهی جسد سالم روی بمباران می گذاشند که تابلو بود سرش را خودشان بریده اند. نکته دیگر این بود که کشته های تروریستها را لباس غیر نظامی تنشان کرده و عکس و فیلم می گرفتند. ارتش سوریه مراکز تجمع مسلحین را هدف می گرفت و اگر شهروندی حامی آنها در آن نزدیکی رد می شد یا پناهشان داده بود، خب کشته می شد. چرا هر چه جلو می رویم کمتر گزارش و مطالب در این مورد می بینیم؟ چون عمدتا توسط تیمهای تهیه محتوا علیه دولت سوریه صورت می گرفت و آنقدر که در فضای مجازی دیده می شد در فضای حقیقی وجود نداشت. در مورد اینکه مسلحین و تروریستها مردم را گروگان می گرفتند و سپر خود می کردند هم شکی نیست و ارتش و نظام هم با علم به این موضوع نمی توانستند به راحتی هر جایی را بمباران کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها