خسارت‌های اشغالگران در ۱۱ روز جنگ

خسارت‌های اشغالگران در ۱۱ روز جنگ

اتحادیه صنعت‌گران رژیم صهیونیستی در یک ارزیابی که روز دوشنبه منتشر کرد، تخمین زد 1.2 میلیارد شیکل (368 میلیون دلار) خسارت به شرکت‌های اسراییلی وارد شده است.

اتحادیه (که شامل 1500 شرکت و 400 هزار کارمند است) گفت بیشتر خسارت‌ها مربوط به غیبت کارمندان و باقی ماندن در منزل و پناهگاه است که به خاطر متوقف نشدن موشک‌های غزه بود. در جنوب سرزمین‌های اشغالی یک سوم کارکنان و در مرکز، 10% آنها در منازل مانده بودند. غیبت کارکنان باعث کاهش شدید تولیدات صنعتی و فروش آن‌ها شد و ضررهای مستقیمی بر سود داشت.

همچنین 50 کارخانه مستقیما هدف موشک مقاومت فلسطین قرار گرفتند. این گزارش شامل خسارت‌های غیر مستقیم مثل لغو تقاضای خرید نیست.

روز جمعه وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی ارزیابی اولیه از خسارت‌های جنگ با غزه را حدود 7 میلیارد شیکل (2.51 میلیارد دلار) برآورد نمود و گفت این برآورد اولیه است و افزایش خواهد داشت. تا عصر دوشنبه دولت رژیم صهیونیستی آمار جدیدی اعلام نکرد.

بر اساس ارزیابی وزارت اقتصاد، خسارتهای جنگ 11 روزه با مقاومت فلسطین، دو برابر خسارت‌ها در جنگ پیشین علیه غزه در سال 2014 است.

از طرف دیگر خسارت‌ها و هزینه‌های نظامی باید جداگانه بررسی شود. مثلا هزینه شلیک گنبد آهنین که برای هر شلیک 100 هزار دلار برآورد می‌شود، هزینه ارسال سربازان اضافی به مرزهای لبنان و اردن که گفته می‌شود اقلا روزی 150 دلار هزینه مصارف شخصی هر سرباز است، به علاوه هزینه تجهیزات و سلاح و غیره.

بنا بر آمار و ارقام موجود تحلیل‌گران برآورد می‌کنند اسراییل روزی بیش از 1 میلیارد دلار ضرر کرده است.

پ.ن: آنها که نگران هزینه موشک‌های مقاومت بودند بدانند کل هزینه اگر هر موشک را 300 دلار حساب کنیم (هزینه حداکثری اعلام شده)، به یک میلیون و دویست هزار دلار می رسد که البته قسمت عمده‌ای از آنها در خود غزه بصورت دست ساز تولید شده بود.
دلها بسوزد برای مالیات دهندگان آمریکایی که علاوه بر مصوبه دولتشان برای اهدای سالانه 3.8 میلیارد دلار سلاح و کمک نظامی به رژیم صهیونیستی، الان باید اقلا 11 میلیارد دلار دیگر هم برای بچه لوسشان هزینه کنند.

 

۲ ۰ ۲ نظر ۱۵۱۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

البته  هزینه  هر موشک بیشتر از 300 دلار است و هزینه های جنبی که برای غزه شده هم خیلی بیشتره  هزینه تحریمی که به مردم لبنان و ایران تحمیل شده هم خیلی بیشتره ولی  باز ارزشش را داره که مقاومت کرد تا  قدس آزاد شود خود امریکا هم به غزه کمک می کند  چندین کشور دیگر هم کمک می کنند که  باز هزینه های موشک و..را جبران می کند

بلینکن از کمک ۳۶۰ میلیون دلاری آمریکا به فلسطینی‌ها خبر داد

این خبر یعنی اینکه هر کشوری میلیونها دلار به غزه کمک می کند و فقط ایران نیست که کمک می کند  و کمک  های غربی ها را باید گرفت موشک کرد و بر سر خودشان ریخت بازسازی غزه  هم قرار است به دست  چند کشور انجام شود لذا نباید وا داد  و ضعف نشان داد همه ما  باید از  نان خود بزنیم و به غزه کمک  کنیم  حتی اگر دلار به 50  هزار برسد 

پاسخ:

۱۲ خرداد ۰۰، ۱۱:۱۰
آمریکا به غزه کمک می کند و مراقب است دست حماس و گروه های مقاومت نرسد. اما در مقابل این مبلغ کم، یک میلیارد دلار قرار است (جدا از 3 میلیارد و خرده ای که قبلا سالانه به صهیونیستها سلاح می داد)، برای جایگزین کردن بمب و مهمات مصرف شده کمک کند. یک میلیارد هم برای توسعه و پیشرفت سامانه پدافندی هزینه کند.

ذر  هر حال شما اگر جستجو کنید میبینید ده ها کشور  به غزه کمک مالی می کنند و این نباید برای مردم غزه به شکل کاسبی  دراید و آرمان ها  فراموش شود  یعنی نباید اینطور باشد که بگویند ما از این جنگ و درگیری کاسبی می کنیم و  تنش را ادامه می دهیم بلکه حتی این کمکها هم نرسد باید تا پای جان  تا  وضعیتی که حتی  بچه های خود را هم فدا کنند پای مقاومت  مقدس بایستند  

پاسخ:

۱۷ خرداد ۰۰، ۱۴:۳۲
کمکهایی که می شود به جایی نمی رسد. یک ملت با بیش از دو میلیون جمعیت در یک منطقه محاصره شده اند و همیشه با نقص و کاستی روبرو هستند. بحث کاسبی نیست. طرف میگوید ولم کنید و زمینم را نگیرید. منزلم را اشغال نکنید. همین. کسی پول نخواسته.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها