انتخابات ریاست جمهوری سوریه

انتخابات ریاست جمهوری سوریه

امروز چند مینی بوس با پرچم سوریه سر چهار راهی ایستاده بودند و معلوم شد شهروندان این کشور که در لبنان ساکن هستند برای انتخابات ریاست جمهوری به سفارت این کشور در بیروت می روند.

آنها روی مینی بوسها پرچم سوریه را نصب کرده بودند. همچنین امروز در استرالیا، ژاپن، چین، مالزی، اندونزی، پاکستان، هند، عمان، ایران، ارمنستان و ابوظبی رای گیری انجام می شود. کشورهای دیگر از جمله آمریکا که مدعی دموکراسی هستند به مردم سوریه اجازه نمی دهند تا گزینه مورد نظر خود را به جهانیان نشان دهند. آنها نمی خواهند خواست مردم سوریه برملا شود و نمایش ساختگی خود مبنی بر عدم محبوبیت نظام سوریه و بشار اسد را دنبال می کنند.

در انتخابات گذشته در لبنان که دولت به دست مخالفان سوریه و حزب الله بود، وقتی فهمیدند بشار اسد رای بالایی دارد، جلوی مراجعه بقیه مردم به سفارت را گرفته و اتوبان را بستند.

حتی سمیر جعجع قاتل رهبر حزب قوات لبنانیه (فالانژها) دیروز گفته بود وزارت کشور و وزارت دفاع لبنان باید به دنبال تهیه لیست افرادی که به بشار اسد رای می دهند باشند تا آنها را از لبنان اخراج کنند!

مردم سوریه در خارج این کشور امروز با مراجعه به سفارت خود، به پای صندوقهای رای می روند تا از بین 3 کاندیدا، یک نفر را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند. رییس دادگاه عالی سوریه محمد جهاد اللحام اعلام کرده بود از میان افرادی که ثبت نام کرده بودند سه نفر شرایط نامزد شدن را داشتند: عبدالله عبدالله، بشار اسد، محمود مرعی. بقیه به دلیل نقض شروط قانونی و قانون اساسی رد شدند.

۰ ۰ ۲ نظر ۱۲۰۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

تا به حال منتظر بودیم کسی از سمیر جعجع بابت شهید متوسلیان و همراهانش بازخواست کند الان متوجه شدیم یکی باید از مسؤولان همدست با سمیر جعجع بازخواست کند.


واقعا و انصافا بعد از آن همه جنایت بشار اسد، هنوز تا به این حد در بین مردم سوریه محبوب است؟!

پاسخ:

۱۱ خرداد ۰۰، ۱۱:۵۴
شما کاملا با طرف هستید! طرف تروریستها و صهیونیستها. مردم سوریه بعد از ده سال جنگ و بدبختی دیدند که وعده های دشمنان دروغ بود و هر تروریستی که از خارج آمد فقط به دنبال سیاستهای کلان اجانب بود و مصالح شخصی خودش. چقدر از مردم سوریه دزدی کردند، چقدر ظلم کردند، چقدر آدم کشتند، الکی، گاهی فقط برای اینکه بدون صف نان بگیرند یا قهوه مجانی بگیرند. مردم سوریه الان قدر نظام و امنیت را می فهمند. حتی مردمی که در مناطق تروریستها و کردها هستند، از ظلم و ستم آنها در عذابند و اعتراض می کنند. بله بشار اسد در بین بسیاری از مردم مجبوب است. بین برخی هم نه، اما می بینند بهتر از اجنبی است. بهتر از پادشاهان کشورهای عربی است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها