کمکهای ارزشمند عربستان به لبنان

کمکهای ارزشمند عربستان به لبنان

پایگاه التنسیقیه نوشت: برخی لبنانی‌ها در برابر عربستان کرنش زیادی دارند و سر شما را می خورند که مملکت الخیر همیشه به لبنان کمک کرده است. ببینیم کمک مملکت شر به لبنان چه بوده:
1- سال 2006 عربستان سپرده‌های مالی خود را از بانک‌های لبنان بیرون کشید تا به خاطر پیروزی مقاومت در برابر صهیونیست‌ها، لیره لبنان سقوط کند.
2- مبلغی که برای بازسازی لبنان فرستادند تنها 500 میلیون دلار بود که بصورت قرض پرداخت شد. (بعدها مشخص شد همین هم به دستور آمریکا بود تا بازسازی لبنان در کارنامه حزب‌الله ثبت نشود)
3- سال 1996 شاهزادگان سعودی بیشترین سود را از اوراق قرضه بردند، بازی‌ای که رفیق حریری در آن مشهور شد.
4- از سال 2010 عربستان توریست‌ها و اتباع خود و کشورهای مجلس همکاری‌های خلیج (فارس) را از رفتن به لبنان منع کرده که مبلغی معادل 9 میلیارد دلار خسارت برای توریسم لبنان داشته است.
5- به خاطر رابطه با عربستان، دولت‌های لبنان از سال 2007 تا کنون پیشنهاد ایران برای حل مشکل برق را رد کرده‌اند به این معنا که لبنان حدود 25 میلیارد دلار از اموال سپرده‌گذاران و ذخایر ارزی خود را برای موضوع برق از دست داده است.
6- بنا به خواست عربستان لبنان نمی‌تواند با کشورهای شرق آسیا و سوریه و عراق رابطه برقرار کند و از بازارهای جدید استفاده کند. برای مثال لبنان می‌تواند با صادرات محصولات کشاورزی خود به عراق 200 میلیون دلار به دست آورد به جای 49 میلیون دلاری که از صادرات به عربستان به دست می‌آورد.
7- لبنان از عربستان معادل 500 میلیون دلار مواد غذایی و لبنیات و دارو و گل وارد می‌کند که این واردات با قیمت نابودی تولید داخلی صورت پذیرفته است.
8- عربستان اتاقی در ریاض تشکیل داده تا حساب‌های بانک‌های لبنانی را پایش کند و آنها را تحریم نماید.
9- از سال 2010 عربستان هرگونه سرمایه‌گذاری در لبنان را منع کرده و جلوی سفر تجار عربستانی که قصد سرمایه‌گذاری در لبنان را داشته‌اند گرفته است.
10- عربستان نقش اصلی در ممانعت لبنان از روی‌آوردن به شرق و برقراری روابط طبیعی خصوصا در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی با سوریه را دارد.
و این لیست ادامه دارد...

۱ ۰ ۶ نظر ۱۲۵۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

خب اینو باید مردم لبنان بدونن که بدون قید و شرط میان حمایت میکنن از این حکومت که شبیه حکومت های آغازین و بدوی اداره میشه


سپاس از این مطلب. باشه که غرب گداها بیدار شوند


به  هر حال مقاومت هزینه دارد و باید در برابر  دشمنان مقاومت  کرد تحریم هم داد ولی اجر اخروی دارد واداده نباید باشیم 


مردم  باید شرایط سخت را تخمل کنند و اقتصاد مقاومتی پیشه کنند و چشم به دستان عربستان  گاو شیرده  و نوکر امریکای صهیونیستی  نباشند و نباید مدام نالید و وا داد  من زیاد میبینم شما  می نالید بهتره از ناله  های دشمن شاد کن دست بردارید و مقاومت  کنید در شرایط شعب ابی طالب هستیم و ممکن است سالها طول بکشد به خدا توکل کنید این همه  غر برای چیست؟  غر زدن برای تمدید پاسپورت و عربستان و..؟ وظیفه تک تک ما مقاومت  است  هزینه های خود و خانواده را کاهش دهید ولخرجی نکنید و نهایتا به ایران برگردید و در یک شهر ارزان ساکن شوید نباید این همه نالید ما حتی شده باید نان خشک بخوریم  و مقاومت کنیم ممکن است حتی دلار دو یا سه برابر شود دلار ابزار دشمن است از لیر و ریال استفاده کنید موفق باشید التماس دعا


سلام

با این حال لبنانی های زیادی عاشق عربستانن، وایران را رأس همه شرارت‌ها در منطقه میدونن وهمیشه میگن، تو برنامه های سیاسیشون، وهمچنین کامنت های مخاطبین،، ک ایران وارد هرکشوری شده باعث ویرانی و از بین رفتن اقتصاد اون کشور شده،، دلیل این نا آگاهی چیه، چرا اینقد کمک‌های کشورمون ندید گرفته نیشه

پاسخ:

۲۱ تیر ۰۰، ۱۴:۲۹
زیاد هم نیستند. سر و صدایشان زیاد است. خیلی طبیعی است درصد زیادی از اهل سنت اینطوری باشند. همانطور که عمده شیعیان ایران را دوست دارند

خب درصد زیادی از لبنانی ها سنی هستند پس بنابراین اکثریت لبنان از ایران بدون میاد

پاسخ:

۱۵ بهمن ۰۰، ۲۲:۱۴
اهل سنت حدود 30 درصد جمعیت هستند. ضمن اینکه خیلی از آنها از ایران بدشان نمی آید و همراه هم هستند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها