حمله سایبری به موسسه مالی قرض الحسن

حمله سایبری به موسسه مالی قرض الحسن

در زمانی که بانکها در لبنان سپرده های مردم را پس نمی‌دهند، موسسه مالی قرض الحسن هنوز به شکل طبیعی به مردم خدمات می‌دهد و این موجب عصبانیت آمریکا شده که خواسته بود با توقف فعالیت دلاری، حمایت از تروریسم (حزب الله) در لبنان را متوقف کند.
به همین جهت حملات رسانه‌ای شدیدی علیه این جمعیت لبنانی به راه افتاد و علیرغم داشتن مجوز رسمی، آن را غیر قانونی می‌خوانند.
در پی آنکه قرض الحسن برای ارائه خدمات بیشتر و نوین به کاربران، ایپلیکیشن موبایل طراحی و ارائه نمود، امکان حمله سایبری به آن فراهم شد و هکرها توانسته‌اند اسامی افرادی که در شعبه های مختلف حساب دارند به همراه تلفن و آدرسشان را بیرون بکشند و آن را منتشر کردند. هکرها در فیلمی از مردم خواستند حسابهایشان را ببندند و قرض‌های خود را پرداخت نکنند. آنها با فتوشاپ کردن تصاویر صفهای طولانی مردم در برابر بانک‌ها، خواسته خود برای ورشکست شدن این موسسه را نشان دادند تا هدف آمریکا در زمینگیر کردن مردم لبنان را تامین کنند. آنها مدعی شدند مشکلات مالی اقتصادی و بانکی کنونی در لبنان به علت وجود این موسسه است! مسخره اینجاست که با تصویری از انفجار بیروت در اول فیلم خواسته‌اند ناخوداگاه آن را گردن حزب الله بیاندازند.
دیروز موسسه قرض الحسن در بیانیه ای به کاربرانش اطمینان داد اموال آنها محفوظ است و هکرها توانایی دسترسی به این اطلاعات حساس را ندارند.
بسیاری از حسابهایی که هکرها بیرون کشیده‌اند غیر فعال است و مثلا شخصی حساب باز کرده و با آن کار نمی‌کند.
هکرها هم هک یا کار فوق العاده‌ای نکرده‌اند، تنها اطلاعات دیتابیس اپلیکیشن را جمع آوری کرده‌اند و اساسا این اطلاعات نزد دولت و بانک مرکزی وجود دارند و چیز محرمانه‌ای نیست. برخی دوستان هم گفتند این اطلاعات کامل نیست و نتوانسته‌اند کل اطلاعات را بدست آورند.

۱ ۰ ۱ نظر ۱۴۲۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

ققنوس بی بال در اوج آسمان

۱۶ دی ۹۹ ، ۲۳:۱۴

آخرین روز های عمر شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار نزدیک است.ملت امام حسین پرچم شیطان بزرگ و اذنابش را به خاک ان الله می اندازد و کاخ سفید همچنون کاخ ابن مرجانه ، توالت عمومی مسجد جامع واشینگتن خواهد شد. ما کاخ سفید را حسینه نمی کنیم.کاخ سفید را توالت حسینیه و مسجد خواهیم کرد به زودی.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها