روایت آبان

روایت آبان

در سالگرد ابتکار بنزینی دولت امنیتی دکتر حسن روحانی، خاطره ای را نقل کنم که نشان می دهد داستان هر چه که بود، چقدر هنوز در روایت و رسانه ضعیفیم.
پارسال بعد از حوادث آبان، در بیروت جایی بودم که یکی از سرداران سپاه آمده بود و به مسئول آنجا توضیح می‌داد که در ایران چه خبر بوده. از حرکتهای سازمان یافته و تاکتیک‌های ویژه برای اغتشاش و آتش افروزی در بانکها می‌گفت که برای اولین بار با آنها روبرو شده بودند.
شاید هنوز برای شما نگفته باشند، اما در نبرد نیروهای امنیتی و تروریست‌هایی که به پالایشگاه حمله کرده بودند، بچه‌های ما را با آرپی جی زدند.
قرار بود ایران ونزوئلا شود، به بهانه اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تولیدات پتروشیمی متوقف شود. آن وقت دولت ما در اقدامی که با هیچ معیار عقلی و علمی و اقتصادی و حتی دیکتاتوری قابل دفاع نبود، روی درد مردم بنزین ریخت و کبریت کشید.
شکی نیست که همه کشته شدگان آبان مزدور و جاسوس نبوده‌اند، و شکی نیست که بسیاری از آنها را مزدورانی کشتند که داخل جمعیت بودند، با شاتگانها و سلاح‌های تولید ترکیه، که یکی از دوستان، خودش شاهد ماجرا بود. شک هم ندارم که تعداد شهدای نیروهای انتظامی و سپاه، فقط آن پنج شش نفری نبود که اعلام شد. هر چه بود، باز هم مردم را غریبه دانستند و داستان درست را، روایت نکردند.

۱ ۰ ۱ نظر ۲۷۰۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

خیلی ناجور بود.مردم عادی به کنار ولی بعضی ها سازمان یافته با کلاش و سلاح های جنگی اومده بودن.به ما که از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر از طرف اغتشاش گرها تیراندازی شد.اجازه مقابله ندادن تا ۷ بعداز ظهر.بعدش هم فقط تیر هوایی زدیم که متفرق بشن . البته اونی که سلاح دستش میگیره روبروی نیروی حافظ جون و مال و ناموس مردم رو باید با تیر زد.

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۹، ۲۲:۰۹
قانون استعمال سلاح در ایران خیلی قدیمیه و باید عوض بشه. هرکی سلاح گرم یا سرد در حضور پلیس بیرون بیاره باید بعد هشدار با تیر بزنن. یادتونه در قضیه چاقو کشی سعادت آباد؟ طرف فقط با چاقو و تهدید، باعث شد پلیس مسلح نتواند جلو برود و مصدوم در خون خودش آنقدر دست و پا زد تا از دنیا رفت. پلیسی که بترسه بابت شلیک به یک مجرم مورد بازخواست و محاکمه و قصاص و دیه و غیره قرار بگیره، پلیس نیست. نظامی هم که از پلیس خودش حمایت نکنه، پایه های خودش را سست کرده. همین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها