نمایش نتانیاهو، شو یا دستور عملیات؟

نمایش نتانیاهو، شو یا دستور عملیات؟

تحلیلگر لبنانی ماجده الحاج در مقاله ای به پشت پرده های انفجار بندر بیروت پرداخت. او در این مقاله با اشاره به دروغ نتانیاهو مبنی بر قرار داشتن انبار سلاح حزب الله، و خطر انفجار در آینده، آن را مشابه انفجار بندر بیروت دانست که آن موقع هم به نقطهای در نزدیک بندر اشاره کرده بود.

خطر تهدید نتانیاهو در این لحظه حساس و سرنوشت ساز در کل منطقه، که احتمال اقدام نظامی در سایه رویارویی آمریکا و ایران محتمل است در آن قرار دارد که در پی اوج ضربهها به حزب الله انجام شده و تنها دو روز پس از انتشار نیروهای چند ملیتی با تجهیزات سنگین نظامی در بیروت است. اطلاعات دقیق به این اشاره دارد که گروه‌های آموزش دیده‌ای با ماموریت ویژه که در اصل جزو نیروهای یونیفل در لبنان نبوده‌اند با لباس یونیفل وارد لبنان شده و در اماکن مشخصی در بیروت منتشر شده‌اند.

مسئول سابق سازمان اطلاعات روسیه (GRU) ژنرال ستانیسلاف لونیف در روزنامه روسیسکایا غازیتا فاش کرده بود که 2000 افسر و نظامی پس از انفجار بیروت به سرعت به بندر رسیدند که برای ماموریت بسیار خطرناکی آموزش دیده‌اند. وی گفته بود ناوهای خارجی برای کمک انسانی به لبنان نیامده‌اند بلکه این کمکها تنها پوششی برای پنهان ساختن آنچه می‌خواهند انجام دهند است. در پس تمام این تحرکات تنها یک هدف قرار دارد: حزب الله!

حضور این نیروها در بیروت حامل پیامی بود که بسرعت با خطاب آتشین ماکرون علیه حزب الله تکمیل شد آن هم درست زمانی که ارتش لبنان با گروه‌های تکفیری درگیر شده و اعلام کرده حجم و کیفیت تسلیح و آموزش این گروه بسیار بالا بوده و بیم آن می‌رود که هسته‌های دیگر هم فعال شوند. مثل حرکتهای مشکوک محمد دحلان، فلسطینی مطرود از فتح که امروزه بازوی امنیتی محمد بن زاید در لبنان است.

نویسنده مقاله انفجار بندر را در راستای عادی سازی روابط با اسراییل می‌داند و آن را مرحله‌ای جدید برای پیچیدن طومار حزب الله و انداختن تمام مشکلات کشور به گردن آن قلمداد می‌کند. همچنین بر اساس گزارش‌هایی امارات را بعد از آماده سازی لجستیکی و اطلاعاتی عربستان در طول چند سال (که بندر بن سلطان آن را اداره می کرد) همدست اسراییل در انفجار بندر بیروت می‌داند. وی نوشت: این عملیات با اطلاع دولت‌های بزرگ بود، وگرنه چطور می‌توان رسیدن ناوهای جنگی به بیروت با این سرعت، که هنوز گرد و غبار انفجار فرو ننشسته بود را تفسیر کرد؟ و چرا نیروهای چند ملیتی درست در این زمان در بیروت منتشر شده‌اند؟

علیرغم هجوم شدید بر حزب الله و سناریوهای مختلفی که برای سنگ اندازی و ضربه به آن وجود دارد و نتانیاهو هم علنا تهدید به انفجار جدید کرد، اطلاعات مهمی وجود دارد که نشان از اقدام قریب الوقوع حزب الله علیه اسراییل داشته و یک سورپرایز پیش بینی نشده را رقم خواهد زد و موجب جشن و شادی در لبنان خواهد شد.
ماجده الحاج، النشره – ترجمه و تلخیص محمود علوی، لیبانیران©

توضیح: تمام مشکلات ساختگی در لبنان اعم از فشارهای خارجی آمریکا و مشکلات داخلی که مهره‌های فاسد و دنباله رو آمریکا ایجاد کرده‌اند با هدف فشار بر حزب الله و مردم حامی آن بوده و تا آنجا پیش خواهد رفت که به خیال خودشان کشور و حزب الله را تضعیف کرده و زمینه حمله نظامی پدید آید.
اما اینبار گذشته از جنگ هیبریدی سیاسی اقتصادی امنیتی (و نظامی در آینده)، برای هجوم از نیروهای ائتلاف آمریکایی و داعش و تکفیری بصورت ترکیبی استفاده خواهند کرد.
به نظر می‌آید اگر حزب الله به این موضوع دقت نداشته باشد و اقدام متقابل و موثری انجام ندهد، و به قدرت خود تکیه کند، ماجرای جنگ حنین پیش آید. چرا که بسیاری از طرفداران این حزب می‌گویند ما آنقدر قوی هستیم که دیگر به لبنان فکر نمی‌کنیم! ما در منطقه نقش آفرینی می‌کنیم.
فشارهای غیر انسانی آمریکا در تحریم لبنان که امروز در نبود دلار و نایاب شدن بنزین (فقط در مناطق شیعیان) و دیگر کالاهای اساسی بروز یافته، به علت آنکه نیروهای حزب به دلار حقوق می‌گیرند ضربه ای به آنها نزده و برعکس، توان خرید آنها افزایش یافته و پس از سالها ضیق اقتصادی، به گشایش رسیده‌اند. اما برخی از مردم عادی از این وضع ناراضی هستند و در صف پمپ بنزین که هر سه چهار روز یکبار باز می‌شود و تنها چند ساعت بنزین می‌فروشد (آن‌هم نفری تقریبا 20 لیتر)، نارضایتی‌های زیادی را می‌توان شنید. اما با تمام این حرف‌ها به میزانی نیست که دشمن به آن امید بسته و برای حمله نظامی نیاز دارد. هنوز دشمنان این مردم را نشناخته‌اند و با استانداردها و عینک‌های خودشان به آنها می‌نگرند که همین زمینه ساز شکست اقدامات آتی آنها خواهد بود.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۱۷۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها