ماجرای تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایرانی

ماجرای تعرض آمریکا به هواپیمای مسافری ایرانی

دیشب در جنگنده آمریکایی بر فراز منطقه التنف در مثلث اردن عراق سوریه، به پرواز مسافری ماهان که از تهران به بیروت می رفت نزدیک شده و با مانور جنون آمیز، باعث شدند خلبان برای جلوگیری از برخورد و خطر، دست به مانور سریع زده و مسافران کابین دچار ضربه و مجروحیت شوند.
اولین اخبار حکایت از این داشت که جنگنده اسراییلی به هواپیمای ایرانی تعرض کرده. ماله کش ها بسرعت دست به کار شدند. یک عده گفتند جنگنده روسی بوده، یک عده گفتند پرواز ایرانی وارد منطقه 55 پرواز ممنوع آمریکا در التنف سوریه شده، برخی گفتند اصلا جنگنده در کار نبوده و چاله هوایی بوده! خلاصه آنها که به همراه جاستین ترول قبلا به ایران حمله می کردند، امروز هم حمله کردند که چرا پیچیدید جلوی جنگنده های آمریکا ترمز زدید!!! برخی می گفتند چون پدافند سوریه فعال نشده و نزده پس جنگنده ها روسی بودند! پاچه لیسهای کدخدا که گفتند ماهان سلاح و تروریست می آورده و حق با آمریکا است!
تصویری که توسط مسافران تهیه شده بود نشان می داد جنگنده آمریکایی است، ضمن اینکه در این منطقه جنوب شرقی سوریه اساسا زیر پوشش پدافند سوریه نیست و هواپیماهای روس هم پرواز ندارند. علاوه بر این، پرواز در مسیر ثبت شده و قانونی ایکائو بوده و از نظر بین المللی و ایکائو و ایاتا هیچ منع و خطری برای پرواز وجود نداشت. لازم به ذکر است فرودگاه بیروت اصلا مکان مناسبی برای ارسال سلاح نیست و مسافران همه شهروند و غیر نظامی بودند. نظامی ها و سلاح از راه دیگری به سوریه می روند.
هواپیما که در مسیر عادی پیش می رفت و کمربندها باز بود، ناگهان در اثر مانور، دچار تکانهای شدید شده و مسافران با سقف و صندلی ها برخورد کرده و تعداد زیادی دچار کوفتگی و عده ای دچار جراحت شدند. یک پیرمرد لبنانی بیهوش بر زمین افتاده بود که همراه دو کودک مصدوم به بیمارستان منتقل شد. نزدیک ترین بیمارستان به فرودگاه بیمارستان رسول اعظم حزب الله است. پیرمرد را پذیرش نکردند چون بیهوش بود و تست کرونا از او گرفته نشده بود و دمای بدنش بالا بود. او در بیمارستان دولتی بیروت که مخصوص کرونا است قرنطینه شد و از او آزمایش گرفتند. پس از عکسبرداری، مشخص شد گردن وی شکسته است. اکنون نمی تواند انگشتان دست و پای خود را تکان دهد و بیهوش شدنش هم به علت نرسیدن اکسیژن بود.
عده ای می گویند خلبان ناگهان سرعت و ارتفاع را کاهش داده و برخی با توجه به اطلاعات پروازی می گویند با افزایش ناگهانی ارتفاع این تکانها رخ داده.
خانمی از مسافران در پیامی که شبکه المیادین هم منتشر شد گفت جنگنده ای را دیدیم که در نزدیکی ما پرواز می کرد. در حال نگاه کردن بودیم که ناگهان به سمت ما خیز برداشت. خلبان برای جلوگیری از برخورد مانور کرد. سپس جنگنده دوم را دیدیم که به طرف ما چرخید و تا مدتی ما را دنبال کرد.
مقامات آمریکایی تایید کردند که جنگنده های این کشور بوده و برای اطمینان از اینکه خطری نیروهای اشغالگر آمریکایی در تنف را تهدید نمی کند برای رویت بصری به هواپیمای مسافری نزدیک شدند! قرن 21 هستیم و مانند جنگ جهانی باید با چشم از چند متری ببینند تا مطمئن شوند؟!
راهزنی هوایی آمریکا در این منطقه از سوریه برای هواپیماهای سوری سابقه داشته و معلوم نیست چرا چنین کریدور هوایی برای پرواز ماهان انتخاب شده است.
تحلیلگران بر این عقیده اند که آمریکا و اسراییل مطمئن هستند تا زمان انتخابات آمریکا و لغو تحریم تسلیحاتی ایران، ایران و حزب الله از دادن پاسخ سخت و نظامی خودداری خواهند کرد. لذا پررو شده اند و قلدری می کنند.

۰ ۰ ۴ نظر ۱۲۰۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

بله دیگه! 

اینا گستاخ نشن پس کی گستاخ بشه :/ 

من نمی فهمم، 

با اینکه آمریکا این همه قانون نقض می کنه، 

بازم چرا جرات نداریم جلوش بایستیم؟! 

حالا این به کنار یه عده طرفدار آمریکا اونم تو ایران هستن :| 

متاسفم!!!


فقط اونجایی که که این تروریست ها گفتن میخواستیم مطمئن بشیم که خطری واسه تروریست هامون نباشه .....خو مردک مگه باید از خلبانتون از تو پنجره میدیده /

یه سوال هم واسم پیش میاد از اون هموطنی که گفتن جرات نداریم جلوشون واستیم !!

الان آقا وسردار سلیمانی وبقیه مردم ایران -غیر از غربگداهامون- دقیقا داریم چه کاری جلوشون میکنیم ؟


سلام این اقای شیرازی که میگن جلوی امام موسی صدر وای میستاده  و دشمن بوده با ایشون

با خاندان سیدصادق شیرازی نسبتی داره؟

پاسخ:

۴ مرداد ۹۹، ۱۴:۲۴
بله سید حسن شیرازی بود که طبق اسناد ساواک، مورد حمایت آنها بود تا در برابر امام موسی صدر بایستد و نقش ایشان را کمرنگ کند.

دشمنی حسن شیرازی با امام صدر چقدر بوده؟ دشمن درجه یکش بوده؟

کتابی چیزی هست بخونیم

پاسخ:

۱۴ مرداد ۹۹، ۱۲:۰۰
کتابی ندیدم و خبر ندارم. در اسناد ساواک مطالبی هست. مبالغ زیادی به دستش می رسید که بین افراد مختلف از جمله فلسطینی ها پخش می کرد تا نقش امام موسی صدر رو کمرنگ کنه و خودش را مطرح کنه. نمیدونم آیا دشمنی علنی و فحاشی و اتهام هم داشته یا نه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها