امسال تابستان عروسی نداریم!

امسال تابستان عروسی نداریم!

رضا صوایا در روزنامه الاخبار درباره عروسی در لبنان نوشت:
در گذشته داماد برای اثبات توانایی اش باید دیگ کبه (نوعی غذای لبنانی) را بلند می کرد که 50 کیلو بود! الان تهیه کبه از بلند کردن آن دیگ سخت تر شده است (به خاطر گران شدن گوشت که به 50 هزار لیره رسید)
در لبنان 600 شرکت متخصص برگزاری مراسم عروسی وجود داشت و حدود 40 هزار نفر در این بخش فعال بودند. مشارکت این بخش در اقتصاد لبنان یک میلیارد دلار بود. در یک تحقیق که با نظارت وزارت گردشگری لبنان انجام شد در لبنان هر ساله 40 هزار عروسی برگزار می شد که میانگین هزینه آنها 25 هزار دلار بود! 50% عروس و دامادها یا در لبنان ساکن نبودند یا یکی از آنها در خارج سکونت داشت یا یمی از آنها خارجی بود یا هر دو خارجی بودند. یعنی مثلا بسیاری از عربستانی ها و سوریه ای ها و لبنانی های ثروتمند ساکن آفریقا، مراسم عروسی خود را در لبنان برگزار می کردند.
به علت مشکلا ت مالی و اقتصادی در لبنان و وضعیت کرونا، عروسی ها بشدت کاهش یافته و هتل ها و سالن های بسیار مشهور که در موسم تابستان 100 مجلس داشتند، اکنون 30 مراسم هم ندارند.

 

۱ ۰ ۰ نظر ۹۰۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها