چرا لبنانی های مهاجر، در زمان کرونا تلاش می‌کنند به کشور برگردند؟

چرا لبنانی های مهاجر، در زمان کرونا تلاش می‌کنند به کشور برگردند؟

به چند دلیل لبنانی‌هایی که در خارج این کشور کار و تجارت می‌کنند تلاش وافری برای بازگشت به کشور دارند:
اول اینکه لبنان نسبت به خیلی از کشورها وضعیت بهتری در مقابله با گسترش کرونا داشته و جزو کشورهایی است که سازمان بهداشت جهانی از آن تقدیر کرد. (این تا حدود زیادی از صدقه سر برنامه جامع بهداشتی حزب الله است، همچنین تیم وزارت بهداشت که زیر دست وزیر فعالیت می‌کنند و خود وزیر مورد تایید حزب الله هستند و بر خلاف بسیاری از اداره ها و تیم‌های قبلی، بسیار فعال و چابک هستند که حتی دشمنان سیاسی حزب الله را به تقدیر و تشکر واداشته است.)
نکته دوم اینکه در بسیاری از کشورها وضعیت بهداشتی و انتشار بیماری بسیار خراب است. تعداد مبتلایان بسیار زیاد است اما در لبنان تازه به ۱۷۴۰ نفر رسیده است.
سه اینکه به علت محدودیت های اجتماعی کرونا و کاهش مصرف مردم و رکود کسب و کار و تجارت، وضع کار و بار لبنانی‌ها که معمولا تاجر هستند خراب و تجارت آن‌ها کساد شده و کارها تقریبا تعطیل است، پس ماندن در آن اوضاع فایده ای ندارد. لذا بر می‌گردند در شهر و روستای خود در کنار خانواده باشند.
همچنین در برخی کشورها به مبتلایان خارجی رسیدگی مناسب انجام نمی‌شود و خدمات مساوی با شهروندان آنجا دریافت نمی‌کنند، یا مخارج معالجه آنقدر بالاست که اگر بلیت را به سه برابر قیمت بخرد و به کشورش برگردد به صرفه‌تر است.
لذا فشار زیادی به دولت آوردند تا پروازهای ویژه برقرار کند و لبنانی‌های ساکن خارج به کشورشان برگردند.

۰ ۰ ۰ نظر ۸۱۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها