فعالیتهای مشکوک بیولوژیک در مرز لبنان و سوریه

فعالیتهای مشکوک بیولوژیک در مرز لبنان و سوریه

شرکت بدنام پارسونز که زیر نظر نیروهای آمریکایی در گرجستان فعالیت می کرد از سوی روسیه متهم شد که فعالیتهای بیولوژیک و تحقیقات ژنتیک علیه ملت روسیه انجام می دهد. این شرکت در مرزهای لبنان و سوریه فعال شده و معلوم نیست چه پروژه ای در سر دارد. آنها با بهانه کمک به ارتش لبنان در کشف و رصد و مقابله با حملات سلاح های کشتار جمعی فعالیت می کنند.

سرتیپ ایگور گریلوف رییس نیروهای حمایت روسیه در برابر تهدیدهای شیمیایی و تابشی و بیولوژیک گفته بود در این مرکز که کاملا زیر نظر و با بودجه آمریکا و در پوشش اعمال پزشکی فعالیت می کند 73 داوطلب مرده اند که نشان می دهد مواد بسیار خطرناکی بر روی بشر امتحان کرده اند.

این افسر بلندپایه انتشار آنفلوانزای خوکی آفریقایی در گرجستان و تب کریمه کنگو در برخی مناطق را با مرکز این شرکت در لوگار مرتبط دانست. سرتیپ روس، آمریکا را به انتشار پشه و برخی حشرات که به ویروسهایی آلوده شده اند متهم کرد. خطرناک تر از این، جمع آوری نمونه های ژنتیک انسانی و حیوانی از مردم اقلیم های روسیه و شمال قفقاز است.

دیلیانا گیتانجیفا روزنامه نگار بلغاریایی دو سال قبل، درباره مرکز لوگار تحقیقاتی نمود و کارمندان آمریکایی و پیمانکاران پنتاگون داخل این مرکز و نیروهای قراردادی این شرکت در مرکز اوکراین را دنبال نمود. او فاش کرد که گونه ای از پشه در گرجستان و جنوب روسیه پیدا شده که موجب بیماری ساکنان منطقه شده است و قبلا در روسیه وجود نداشته و مشابه انواعی است که سربازان آمریکایی را در عراق می گزیده است.

پارسونز در ماه مارس هیئتی به لبنان فرستاد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای سیستم ها و تکنولوژی است که پروژه های وزارت دفاع آمریکا را انجام می دهد. جدا از فعالیت در زمینه اطلاعاتی و امنیت سایبری و سیستمهای مراقبت بسیار پیشرفته، در اجرای پروژه های بزرگ ساختمانی هم فعال است. همچنین در نابودی تاسیسات شیمیایی سوریه مشارکت داشت و ابزار اشغالگران آمریکایی در عراق بود. پارسونز جزء اساسی سیستم نیروهای آمریکا است که پروژه لوگار در گرجستان را مدیریت می کند و قراردادی به قیمت 9.2 میلیون دلار برای فعالیت در مرزهای گرجستان و روسیه بدست آورده است.
روسیه پارسونز و شرکتهای دیگری مثل باتیلل و متابیوتا را متهم کرده است که آزمایشهای بیولوژیک خطرناک انجام می دهند و از اهالی روسیه جاسوسی ژنتیک می کنند.

جدا از میزان صحت اتهامهای روسیه، فعالیت این شرکت در مرز لبنان بسیار مشکوک است، آنها یک سیستم راداری به راه انداخته اند که کپی رادار پایگاه نیروهای آمریکایی در قبرس است.

در سایت رسمی این شرکت خبری غیر از برنده شدن در قراردادهایی برای تکمیل مرحله دوم پروژه مرز لبنان و سوریه با هدف «کمک به ارتش لبنان در کشف و رصد و مقابله با حملات سلاح های کشتار جمعی در طول 233 کیلومتر مرز با سوریه» وجود ندارد. معلوم نیست چه تهدیدهایی و از طرف چه کسانی وجود دارد و نقش این شرکت در مرز با سوریه چیست؛ در حالیکه خطر واقعی از طرف رژیم صهیونیستی است که به واقع اسلحه های کشتار جمعی دارد.

اساسا مرحله دوم پروژه مرزها چیست؟ این برنامه قسمتی از پروژه DTRA (آژانس دفاعی کاهش تهدیدات آمریکا) است که مثل مرز گرجستان و روسیه، در مرز لبنان و سوریه ادامه دارد و از پایگاه های روسیه در طرطوس و حمیمیم دور نیست.

با این حساب پارسونز برای حمایت از ارتش لبنان آمده یا به دنبال مقاصد بیولوژیک مشابه گرجستان است؟

الاخبار- ترجمه و تلخیص محمود علوی

۱ ۰ ۰ نظر ۹۶۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها