شناسنامه ببر، دویست هزار لیره بگیر

شناسنامه ببر، دویست هزار لیره بگیر

مدتی است در پی فشار مستقیم آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، قیمت دلار در لبنان بطور بی سابقه ای افزایش یافته و مشکلات اقتصادی و مالی زیادی برای مردم و دولت پدید آمده.
جنگ ارزی آمریکا علیه لبنان به خاطر دست نکشیدن از مقاومت است و مقامات دشمن این موضوع را علنا اعلام کرده اند.
سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود گفت ما را بین گرسنگی و کشته شدن با سلاح مخیر می کنید؟ ما گرسنگی نمی کشیم و نمیگذاریم مردم گرسنگی بشکند و از سلاحمان دست بر نمیداریم و شما را می کشیم.

آمریکا به چند روش در حال مبارزه با کمک مالی به تروریسم است (آنها مقاومت مردمی لبنان را تروریسم می نامند چون جلوی طمع سیری ناپذیر صهیونیستها را گرفته است):
اول فشار خارجی و بررسی تمام حواله هایی که به لبنان می رود، حتی پولی که لبنانی های ساکن خارج با خود از کشورهای دیگر خارج می کنند محدود شده و مورد بررسی و بازخواست قرار می گیرد.
فشار به بانک مرکزی لبنان برای اجرای تحریم اشخاص و موسسه های لبنانی و جمع کردن دلار از بازار تا ببینند دلار چگونه به لبنان می رسد.
بستن بانکهای مرتبط با شیعیان تا به کل شیعیان فشار آمده و دچار بحران اقتصادی شوند.
خارج کردن دلار از لبنان با خرید آن توسط مهره های برخی بانکهای مرتبط و ارسال به خارج کشور.
همچنین با شروع انقلاب رنگی آمریکایی در لبنان و هدایت اعتراضات مردمی، شخصیت های فاسد سیاسی بیش از 20 میلیارد دلار از کشور خارج و به حسابهای خود منتقل کرده اند.
اکنون هم با تحریمهای سزار علیه سوریه، لبنان از آن بیشتر صدمه می بیند تا سوریه. چون سوریه از قبل مورد تحریم بود.

در پی این اوضاع دلار در لبنان چند نرخی شده است. یکی نرخ رسمی که مثل نرخ بانک مرکزی ایران، وجود خارجی ندارد و فقط واردات سوخت و دارو و گندم طبق آن محاسبه می شود.

یک نرخ دیگر برای بسته ویژه معین شده که شامل اقلام ضروری است و به تجاری که این اقلام را وارد کنند داده می شود.

یک نرخ هم هر روزه به صرافها داده می شود که امروز بین 3850 تا 3900 بود.

با ایجاد یک پرتال جامع، هر لبنانی ماهی 200 دلار می تواند دریافت کند به شرط آنکه مدارکی برای مصرف معقول آن داشته باشد. مثلا پرداخت وام یا ارسال کمک برای فرزند دانشجو در خارج و... نرخ آزاد یا نرخ بازار سیاه هم امروز 5000 بود.

جالب اینجاست بسیاری از مردم وقتی دلار را می گیرند همانجا می فروشند. لذا صراف، فقط شناسنامه وی را می گیرد، و دویست هزار لیره تحویل می دهد. یعنی با ارائه شناسنامه و بدون همراه داشتن پول برای خرید دلار، دویست هزار می گیرند و بیست هزار هم گیر صراف می آید!

۰ ۰ ۰ نظر ۱۰۶۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها