آن سبو بشکست ...

آن سبو بشکست ...

دو روز پیش از بسته شدن فرودگاه بیروت یکی از سیاستمداران لبنان که رابطه دیرینه ای با بنی سعود دارد از ریاض بازگشت. وی تلاش کرده بود محمد بن سلمان را ببیند اما موفق نشد. به وی گفتند او الان حاضر نیست لبنانی ها را ببیند.
این شخص با رییس استخبارات سعودی خالد الحمیدان دیدار کرد و گفت ما به کرم شما چشم داریم و اینکه در کنار ما بایستید.
حمیدان گفت انشالله. اما افسری که در کنارش بود با کسب اجازه گفت: چرا پول بدهیم؟ از سال ۲۰۰۵ عربستان هیچ چیز از شما دریغ نکرد. ۵ میلیارد دلار به شما داده ایم. نمی دانیم کجا رفته، مگر وقتی که دیدیم در رسانه ها نوشتند برادرمان سعد (حریری) به یک دختر مدل، بذل و بخشش کرده. به سمیر جعجع ۵۰۰ میلیون دلار دادیم که گفته بود وضع لبنان را دگرگون خواهد کرد اما مطلع شدیم همسرش اموال را بالا کشیده و اراضی و آپارتمانها و الماس خریده و بقیه را پنهان کرده. به جنبلاط ۴۰۰ میلیون دلار دادیم تا مراکز بهداشتی و اقتصادی تاسیس کند که جلوی موسسه های شیعه قد علم کند، اما فهمیدیم املاک خصوصی خریده و تنها ۱٪ از آن به دروزیان رسیده و جلوی ما تبلیغات می کرد که با این اموال چه کارها کرده اما ما واقعیت را می دانیم.
اما همپیمان بزرگ ما سعد حریری که نگو ونپرس. ۴ میلیارد دلار گرفت تا موسسه هایی برای اهل سنت بزند در برابر موسسه های شیعه. یک میلیارد برای خودش برداشت و به خارج فرستاد که نمی دانیم چطور منتقل شد، و بقیه بدون هرگونه نقشه و برنامه خرج شد و هیچ موسسه ای هم تاسیس نکرد نه برای مردم طرابلس نه برای گرسنگان شمال و نه برای اهل بیروت نه صیدا. بلکه پولها را بین اطرافیانش پخش کرد. حتی به پسر حبیش که ۲۰ دلار نمی ارزد ۲۰ میلیون دلار داد که در شهرش برای خود قصری ساخت.
افسر به شخص لبنانی گفت یک دلیل برای ما بیاور که ما یک فلس (یک قرون) در لبنان خرج کنیم، حتی اگر آمریکا هم از ما بخواهد به شما یک فلس هم نخواهیم داد.  از دست شما خسته شدیم. هزار گرفتاری داریم غیر شما، و دیگر سخن چرب و نرم شما برایمان مهم نیست.
مطلب اختصاصی iconnews
توضیح: این مطلب صرفا ترجمه دقیق از پایگاه لبنانی است و صحت و سقم آن و کم و زیاد بودن اعداد و ارقام معلوم نیست.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۱۲۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها