تحریم کالاهای آمریکایی در لبنان

تحریم کالاهای آمریکایی در لبنان

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شد. این درخواست ایشان باعث موضع گیری برخی کاربران از دو طیف موافق مقاومت و مخالف آن گشت.

مخالفان و دشمنان این حزب تلاش کردند با بیرون کشیدن تصاویر از پسر سید و دیگر حزب اللهی ها که محصولی آمریکایی بر تن دارند یا استفاده می کنند، ایشان را به چالش بکشند. مثل ساده لوح های سعودی که می گفتند چرا پیکر حاج قاسم با ماشین آمریکایی حمل شد؟! یا چرا سلاح آمریکایی در دستان شما است؟ یا چرا از شبکه های اجتماعی آمریکایی استفاده می کنید.
برخی خودی ها هم به خاطر تنبلی، بهانه می آوردند که با تحریم ما ضربه ای به اقتصاد آمریکا وارد نمی شود، برخی چیزها جایگزین مناسب ندارند، و...
در مورد این موضوع باید به چند نکته توجه کنیم. اولا تحریم کالای آمریکایی از الان شروع شده و کسی که قبلا کالایی خریده نمی تواند آن را آتش بزند. دوم اینکه ما در یک نظام کمونیستی و دیکتاتوری نیستیم که وقتی گفتند تحریم کنید، همه مجبور و مامور به تحریم باشند. آمریکا تحریمهایی علیه ایران وضع کرده و دیگر کشورها را تهدید می کند اگر از من اطاعت نکنید، با شما هم قطع رابطه می کنم. اما ما مستکبر و دیکتاتور نیستیم. جریان تحریم کالای آمریکایی یک جریان فکری و برگرفته از اندیشه و فرهنگ است و از ملت می خواهد به خاطر خودشان و انسانیت و جلوگیری از تقویت ظالم آدمکش، کالای آمریکایی تهیه نکنند.
اینکه شخصی در شبکه اجتماعی آمریکایی باشد، هرچند برای آنها فوایدی دارد، اما باید خود را در جبهه جنگ دشمن بداند. اگر در آنجاست تا مغز خود را در اختیار دشمن بدهد و دنباله روی فرهنگ و سیاست او بشود، قطعا باید آنجا را ترک کند. اما اگر آنجاست تا تاثیر بگذارد خیلی هم خوب است. گاهی در جنگ باید در خاک دشمن پیشروی کرد. بهانه اینکه چرا در خاک دشمن رفتید، فقط از دهان خائن و جاسوس در می آید.
استفاده از سلاح دشمن هم اشکالی ندارد، سلاح وسیله است و اساسا هنگام حمله باید با سلاح دشمن حمله کرد تا وقتی در خاک او هستید بتوانید قطعات و مهمات خودش را استفاده کنید. نه اینکه دو برابر افراد حمله، نیروی پشتیبانی و تدارکات بیاورید. این یک تاکتیک نظامی قدیمی است.
منظور از تحریم کالای آمریکایی این است که شما کالاهای مصرفی که انواع مشابه دیگر دارند را از آمریکا تهیه نکنید. سس کچاب آمریکایی، خوراکی ها و شکلاتهای مختلف و غیره.
برخی هم هستند که اساسا یا عقیده ای به خدا و قیامت ندارند یا هیچ التزامی به احکام دین ندارند، اما تا بحث به اینجا می رسد می گویند شما با کفار چینی دوست هستید و با مسیحیان آمریکا دشمن! اینها اجازه ندارند حرفی از دین بزنند چون مبنای تفکر و منطق و عمل خودشان نیست و از آن چیزی نمی فهمند. احکام معامله با غیر مسلمان در اسلام تشریح شده و لازم نیست کسی که نه اطلاع و نه عمل به دستورات اسلام دارد خودش را مرجع تقلید و مرجع قضاوت مسلمانان قرار دهد.

۰ ۰ ۱ نظر ۱۱۶۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام

اگر بخوام تو لبنان مغازه بزنم و کالای ایرانی بیارم چثدر سختی داره و چقدر سرمایه میخواد؟

ضمن اینکه به عربی لبنانی تسلط کامل ندارم

پاسخ:

۲۸ اسفند ۹۸، ۱۴:۵۲
علیکم السلام
چند نمونه تلاش این شکلی انجام شده که خیلی موفق نبوده. غیر از کالاها، اجاره مغازه هست که از 500 دلار شروع میشه به بالا. و هزینه های برق و غیره که آنها هم ماهی چند صد دلار میشه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها