دادگاه لبنان یک فرانسوی را ممنوع الخروج کرد

دادگاه لبنان یک فرانسوی را ممنوع الخروج کرد

چند ماه پیش کارلوس غصن مدیر اجرایی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، بطور ناگهانی در سفر خود به ژاپن به تهمت فساد اداری بازداشت شد. پس از مدت طولانی و حبس در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا، در ژاپن برای ادامه دادرسی در حبس خانگی بود. چندی پیش وی توانست فرار کرده و به لبنان بیاید. گفته می شود دو آمریکایی مقدمات فرار وی را به ترکیه فراهم کرده و او از ترکیه به لبنان آمده است. ترکیه تعدادی از افراد را در این زمینه بازداشت کرد.
در لبنان علاوه بر حکم پلیس اینترپل برای بازداشت وی، دادگاه لبنان دادخواستی دریافت نمود مبنی بر ورود این شهروند لبنانی فرانسوی به اسراییل و به این علت او را به دادگاه فراخواند.
غصن در سال 2008 برای پروژه تولید خودروهای برقی به سرزمینهای اشغالی سفر کرده بود. پروژه مذکور، برای انتقال تکنولوژی از آمریکا و فرانسه به آن رژیم بود تا بتواند کارخانه تولید خودروی برقی را خودش بسازد.
وکیل غصن می گوید او در این سفر به عنوان رییس حاضر نبود بلکه از طرف شرکت فرستاده شده بود. او با اولمرت و شیمون پرز دیدار کرده بود. سفر اتباع لبنان به سرزمینهای اشغالی طبق قانون لبنان جرم است.
غصن در لبنان مورد بازجویی قرار گرفت و به خانه برگشت. گفته شد پاسپورت فرانسوی وی توقیف خواهد شد و وی در لبنان باقی می ماند و استرداد وی به ژاپن منتفی است.
برخی تحلیلگران می گویند غصن یک مدیر قوی و نابغه است و شرکت نیسان را از ورشکستگی نجات داد. اقدام ژاپن علیه وی، به سبب آن است که در اتحاد رنو با نیسان و میتسوبیشی، رنو که بسیار کوچکتر از نیسان و میتسوبیشی است سهم بزرگتری از سود را خواهد برد و این پرونده پاپوشی است برای دفاع از مصالح کشور ژاپن. برخی افراد در لبنان خواستار به وزارت رسیدن غصن هستند.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۱۰۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها