سیاستمداران کدام کشور تروریست و خرابکار بودند؟

سیاستمداران کدام کشور تروریست و خرابکار بودند؟

در ۲۸ دسامبر ۱۹۶۸ گروهی از کماندوهای سیرت متکال رژیم تروریستی صهیونیستی به فرماندهی جنایتکار جنگی رافائل ایتان به فرودگاه بیروت رفته همه هواپیماهای مسافری شرکت هواپیمایی خاورمیانه (میدل ایست) را منفجر کرد. ۱۳ هواپیما در عرض نیم ساعت دود شدند. بهانه آنها این بود که یک فدایی فلسطینی با هواپیمای این شرکت به فرودگاه آتن رفته تا عملیاتی انجام دهد.
این عملیات بدون هیچ مقاومتی از سوی نیروهای نظامی لبنان رخ داد که اساسا پایگاهی در کنار فرودگاه دارند و شارل حلو رییس جمهور لبنان به همراه فرمانده ارتش از قصر بعبدا که مشرف به فرودگاه است این انفجارها را نظاره می کرد و دستور داده شده بود واحدهای نظامی با دشمن درگیر نشوند.
گروهبان احمد شحاده که به خاطر وطن پرستی اش به کماندوها شلیک کرد توسط دژبان ارتش بازداشت و به دادگاه نظامی سپرده شد که چرا اوامر نظامی را اطاعت نکرده است.
آن روزها در لبنان نه مقاومت فلسطینی وجود داشت نه مقاومت ملی که بهانه صهیونیستها برای تهاجم باشد. آن روزگار لبنان در برابر دشمن بدون دفاع بود و سیاسیون لبنان برای توجیه ضعف خود شعار قوت لبنان در ضعف آن است را مطرح کردند. شعاری که پیر جمیل رئیس حزب کتائب آن را اختراع کرده بود.
اما امروز به برکت خون شهدا و مقاومت، صهیونیستها نمی توانند چنین رفتارهای وحشیانه غیر قانونی و ضد بشری داشته باشند.
تصویر فوق مربوط به یکی از هواپیماهای منهدم شده در فرودگاه بیروت است. در این عملیات تروریستی که ۴۰ دقیقه به طول انجامید لبنان ۴۳.۸ میلیون دلار خسارت دید.

۰ ۰ ۰ نظر ۴۸۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها