طبیب الفقرا- دکتر مسیحی که مسلمانان در تشییع جنازه اش شرکت کردند

طبیب الفقرا- دکتر مسیحی که مسلمانان در تشییع جنازه اش شرکت کردند

حتما وصف حکیمان و طبیبان ایرانی که به رسالت انسانی خود پایبند بوده و از کمک به درمندان و بیماران فقیر دریغ نمی‌کردند را شنیده‌اید. اما بشنوید از طبیب، ادیب و سخنور مسیحی که انسانیتش حد و مرز نداشت.
دکتر «شکر الله حداد» در شهر صور در جنوب لبنان نزدیک بندر سکونت داشت. رفتار و اخلاق و انسانیت او زبانزد مردم بود. از روستاهای اطراف برای درمان نزد وی می آمدند. او با یک داروخانه هماهنگ کرده بود که وقتی علامت مشخصی روی نسخه می گذارد، از آن شخص پول نگیرند. بدین ترتیب فقرایی که نزد وی می رفتند، از آنها پول که نمی گرفت، بلکه داروی آنها را هم مجانی تامین می کرد.
او که طبیب عالم گرانقدر شیعیان، سید عبدالحسین شرف الدین بود، رابطه بسیار خوبی با ایشان و علمای دیگر داشت و پس از سفر امام موسی صدر به لبنان، از دوستان نزدیک ایشان شد. تا جایی که امام موسی صدر در مراسم های مختلف از ایشان به عنوان خطیب و سخنران استفاده می کرد، حتی در مراسم های مذهبی مثل ولادت پیامبر و حضرت علی، یا عاشورا.
روایت می شود که وی علاقه زیادی به ائمه شیعیان خصوصا حضرت علی علیه السلام داشت و به عراق سفر کرد و به زیارت عتبات مقدسه رفت. شهید سید محمد باقر صدر به توصیه امام موسی صدر او را در عراق تحویل گرفته و از وی استقبال کرد.
در 26 نوامبر 1970 این مرد شریف درگذشت و طی مراسم مجللی متشکل از مسیحیان و مسلمانان تشییع و به خاک سپرده شد. امام موسی صدر برای وی مراسم ختمی ترتیب داد و مردم صور در آن شرکت کردند.
به روح بلند این انسان شریف درود می فرستیم.

پ.ن: دو روز است یعنی دقیقا با سالروز وفاتش، به یاد وی افتادم و ناگهان تصاویری از وی به دستم رسید. چون در اینترنت حتی به زبان عربی هم مطالب و تصاویر درباره ایشان بسیار اندک است، فعلا این مطلب را منتشر کردم. باشد که دیگران اگر اطلاعات دیگری دارند، یاریمان کنند.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۶۶۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها