نفتکش ایران را چه کسی زد؟ عربستان یا صهیونیستها؟

نفتکش ایران را چه کسی زد؟ عربستان یا صهیونیستها؟

یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ دچار حریق شد. کارشناسان ضمن اعلام این خبر، گفتند دو مخزن نفت این کشتی منفجر شده است. شرکت نفت احتمال می دهد اقدام تروریستی باشد و نفتکش سینوپا مورد اصابت موشک قرار گرفته باشد.
پس از این اتفاق قیمت نفت جهانی یک دلار افزایش یافت. درست پس از این ماجرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نخست وزیر پاکستان فردا برای وساطت بین تهران و عربستان به تهران می آید.
به نظر می آید این اقدام اگر از طرف عربستان انجام شده باشد، رو کردن برگ برنده ای برای مذاکرات فردا است.
در موضوع انفجار چهار نفتکش در بندر فجیره هرچند هیچ کسی نتوانست دلایلی برای اثبات دست داشتن ایران در آن ارائه کند و صرفا به اتهام زنی رسانه ای بسنده کردند، اما چند تفاوت عمده با اقدام احتمالی عربستان داشت:
انفجار نفتکشها درست در نزدیکی بندر فجیره و در آبهای ساحلی آنها و درست در برابر پایگاه نظامی آمریکا که مسئولیت جاسوسی از ایران را بر عهده دارد انجام شد.

کشتی ها تقریبا همزمان دچار انفجار جزیی شدند و نشان می داد هدف محموله آنها نبود و بیشترشان خالی بودند بلکه هدف رساندن پیام و ایجاد تغییر بزرگ در سیاستهای بین المللی بود.

آلودگی محیط زیستی به بار نیامد و همه کشورها از جمله رژیم صهیونیستی آنرا یک کار اطلاعاتی عملیاتی بسیار دقیق و پیشرفته عنوان کردند.

حمله به نفتکش ایرانی در آبهای نزدیک بندر جده از چند جهت قابل توجه است. هرچند از عقل اطلاعاتی و نظامی عربستان چنین حماقتی بعید نیست اما ممکن است مثل انفجارهای فجیره، امکان دست داشتن رژیم صهیونیستی برای ایجاد درگیری بین دو کشور اسلامی وجود داشته باشد.

نفت این دو مخزن در دریا ریخته شده و باعث ایجاد آلودگی وسیع خواهد شد.

درست در زمانی که عربستان به غلط کردن افتاده و به دنبال راهی برای رابطه با ایران بود و ایران پالس های مثبت می فرستاد، این انفجار رخ داده که نشان می دهد یا عربستان می خواهد در مذاکرات، برگ برنده داشته باشد و حداکثر امتیاز ممکن را بگیرد، یا طرف ثالثی مثل رژیم صهیونیستی به دنبال کارشکنی است.
از طرف دیگر این کشتی قرار بود دو روز دیگر به کانال سوئز برسد و مقصد خود را سوئز و مصر عنوان کرده است اما در روی نقشه در مقابل فجیره قرار دارد! باز هم یک معمای بین المللی که احتمالا سر انجام و پاسخی نخواهد داشت.

بعدا نوشت: المیادین ساعت 8:21 بیروت اعلام کرد رسانه های ایرانی خبر از انفجار نفتکش می دهند. الان در 11:51 اعلام کرده شرکت نفت اصابت موشک از خاک عربستان را تکذیب کرده! عباس موسوی آمده میگه مسئولیت نشت نفت گردن عاملان این حادثه است! بابا با مردم رو راست باشید. آبروی مملکت رو بردین جلوی دنیا. هر دقیقه یه چیز میگن. جالبه خبر بعدی نوشته، کشتی هنوز در منطقه اصابت است! بالاخره خورد یا نخورد؟ زدن یا نزدن؟!

۱ ۰ ۰ نظر ۱۱۸۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها