شیخ سرتیپ

شیخ سرتیپ

حجت الاسلام شیخ م. روحانی لبنانی تعریف می کرد درست زمانی که آمریکا بطور جدی می خواست به بهانه شیمیایی به سوریه حمله کند، برای تبلیغ به سوریه فرستاده شده بود. مسئول حزب الله در آن خط آن روز به مرخصی رفته بود.

یک سرهنگ ارتش سوریه هم با واحدش تازه به این خط آمده بودند. معاون خط سوریه ای بود، به شیخ گفت شما با سرهنگ حرف بزن. شما تنها لبنانی این خط هستی. حرف ما را گوش نمی کند.

شیخ تعجب کرد، آخر او با اینکه آموزشهای نظامی دیده بود ولی فرمانده نظامی نبود. رفت و با سرهنگ نشست. برای باز کردن سخن گفت ماموریت شما چیست و کجا را پوشش می دهید؟

در کمال تعجب دید سرهنگ خودش خبر ندارد و توجیه نیست. اصلا نمی داند دقیقا کجا هست و موقعیت چیست. به سرهنگ گفت ماموریت واحدهای حزب الله و ارتش سوریه این است که باید در صورت حمله آمریکا و جان گرفتن تروریستها، از اتوبان فرودگاه دفاع کنند و نگذارند بر آن تسلط فیزیکی یا تسلط آتش داشته باشند.

سرهنگ پرسید خب ما چه کنیم؟ شیخ نقشه را آورد و گفت این سه معبر، تنها راه نفوذ تروریستها است. سرهنگ گفت یعنی با لودر خاکریز بزنیم و ببندیم؟ شیخ گفت نه، شما بگو چه تجهیزاتی دارید؟ گفت.

شیخ آنها را روی نقشه چید: اینجا یک ضد تانک میگذاری، اینجا تیربارچی، اینجا تک تیرانداز و...
سرهنگ رفت و به خوبی نقشه را اجرا کرد. نصف شب بیسیم زد که می خواهم با شیخ صحبت کنم. بنده خدا را بیدار کردند.

سرهنگ گفت خواب بودی؟! من خوابم نمی برد! شما نمی ترسید که کشته شوید؟ شیخ گفت یا شهید می شویم یا زنده می مانیم. ترسی ندارد. بگذار بخوابم.

شیخ می گفت افسران ارتش سوریه بسیار بسیار کمتر از یک نیروی تعلیم دیده حزب الله تاکتیک بلدند. اما همگی آمادگی بدنی و رزمی بالایی دارند و بشدت در تمرین و آموزش به آنها فشار می آورند. افسران عالیرتبه عموما علوی هستند که هر نوع نقشه کشیدن و عملیات را برعهده دارند. ظاهرا این روش برای جلوگیری از وقوع کودتا اتخاذ شده است.

در عراق هم نیروهای حزب الله در اول آموزش و هدایت بچه های حشد را بر عهده داشتند.

پ.ن: این روزها دشمن فشار خود را از هر جایی که می تواند زیاد کرده چون در بحث نظامی شکستهای بدی خورده و سیاستهایش در منطقه با شکست مواجه بوده. اگر سنگر رسانه و اقتصاد را خالی نکنند، . مالک را از پشت خیمه معاویه برنگردانند، سنگر رزم جای نگرانی ندارد. چرا که پر است از شیر مردان دیار مقاومت. این هم یک خاطره برای تقویت روحیه. آخوند حزب الله جای سرتیپ قدرت فرماندهی و مدیریت میدان نبرد داره. نیرو مخصوص ها که دیگه هیچی!

۱ ۰ ۴ نظر ۱۵۹۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

سلام  اکثر رسانه های اقتصادی از بحران های اقتصادی در لبنان  اسم میبرن که به وقوع پیونده  و بعضیا میگن برای تحت فشار قرار دادن حزب الله هست.  

 

بنظرتون ایا امکان داره  این اتفاقات به تظاهرات گسترده و علیه حزب الله بکشه؟ ایا مردم حزب الله رو مقصر میدونن یا دولت رو؟

 

بنظر اینکه گسترش فقر داره میشه تو لبنان اتفاق بدیه  ولی میشه با کمک به محرومین  وجهه حزب الله رو بهتر کرد  هرچند همین الانم کلی  محروم هستن در لبنان  که کسی کمکشون نمیکنه

پاسخ:

۲۳ مهر ۹۸، ۱۶:۰۵
سلام. نه مردم حزب الله رو باعث فساد نمی دونند. دولت و مسئولین را عامل فساد می دونند. هرچند برخی احزاب برای موج سواری و سیاسی بازی، اتهاماتی رو به حزب الله می زنند، اما حزب الله چون برخلاف بقیه، سابقه حضور در سیاست و دولت رو کمتر داره و آدمهای کمتری در مسئولین داره، و افرادش هم نسبت به بقیه پاک هستند، مورد اتهام نیست و مردم این رو میدونند.

سلام استاد چندتا سوال داشتم

1-اصولا شما دورنمای رابطه اهل سنت با مقاومت رو چطور میبینید ایا مثلا امکانش هست رفته رفته کم کم اهل سنت بعضیاشون حتی غرور خودشونو کنار بزارن و یا شیعه بشن یا طرفدار حزب  الله؟

2-یک بار از شما دیدم که گفتید حزب الله ای ها و شیعیان  خیلی بچه دار میشن و مسیحی ها و سنی ها حداکثر یکی دوتا  و به خاطر همین سرشماری در لبنان صورت نمیگیره    بنظرتون الان اگر سرشماری انجام بشه ایا تغییری به اون صورت خواهد بود ؟

3- میزان مهاجرت لبنانی ها به خارج خیلی زیاده اینها بیشتر از کدوم قشر هستن ؟ سنی شیعه مسیحی؟  

پاسخ:

۲۶ مهر ۹۸، ۱۰:۳۹
سلام
1- اهل سنت با مقاومت خوب بودند و هستند، بعد از موضوع سوریه قسمتی از آنها با حزب الله بد شدند. ولی هنوز قسمتی با حزب الله هم خوب هستند خصوصا وقتی معلوم شد جریان سوریه چیست و یک تقابل شیعه سنی نیست.
2- بله تعداد فرزند در شیعیان زیاد است. البته اهل سنت در مناطق فقیر نشین همینطور هستند. نسبت جمعیتی تقریبا معلومه. هرکی 30 درصد هست. تغییری رخ نمیده به خاطر نظام طایفه ای در لبنان. اگر کشور سنی یا شیعه محسوب شود و دست یکی بیفتد اوضاع خراب می شود. اگر سنی محسوب شود، می شود یکی از کشورهای عربی ضعیف که رزیم صهیونیستی به جهت طمع به آن، قورتش می دهد. اگر شیعه شود، بین کشورهای عربی محاصره و در اقلیت و فشار بیشتر قرار خواهد گرفت. در لبنان ضرب المثلی هست که میگویند مارونی ها اکثریتند حتی اگر فقط یک مارونی در لبنان بماند.
3- شیعیان بیشتر هستند چون در اقلیت و فشار بودند و امکانات نداشتند و در زمان جنگ داخلی خیلی ها مهاجرت کردند به خارج

استاد در این تظاهرات اخیر که کم کم داره تشدید میشه بیشترین اسیب ها به کجا ها بوده و خواهد بود؟ به اموال مردم بدبخت بیچاره باز اسیب میزنن؟ یا مثلا در مناطق بالاشهر و افراد پولدار

پاسخ:

۲۹ مهر ۹۸، ۱۰:۴۰
بیشتر در مناطق فقیر نشین به پروژه های ثروتمندان خصوصا سیاسیون ضربه زده شد.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام اقای علوی چند تا سوال داشتم.

 

1:شما توی تلگرام گفتید که سنی ها دست دادن با زن ها را حرام نمیدانند.لطفا دیگر از این دروغ ها تحویل ندهید حرام خدا حرام و حلال خدا برای همیشه حلال است.این یک دروغ از سنی ها هست مثل کشتن مردم دیگر مذاهب مخصوصا شیعیان مظلوم که ان را حلال میدانند.ایا سر بریدن دیگران حلال است؟

 

2:ایران و سپاه دارد از تروریست هایی مانند طالبان و سنی های فلسطینی دفاع میکند.من بارها فیلم های جنایات و سربریدن شیعیان افغانستان به دست طالبان را دیده ام.ولی ایران از این جنایتکارها دفاع میکند و شمخانی رفت کابل و حمایتش را زا طالبان اعلام کرد حتی خبر امده که اعضای سپاه در میان کشته شدگان طالبان بوده اند. از نظر من شیعه ایرانی این یک خیانت به شیعیان افغانستانی مه بیشتر از هزار نفرشان در سوریه شهید شده اند هست.

 

3:دیگر از سنی ها دفاع نکنید.تجربه ثابت کرده است که سنی ها تمامیشان ******** و دشمن شیعیان و انسانیت هستند.مگر جرم یک کودک شیعه چه بوده است که باید به دست سنی های ******** در مقابل خانواده اش سر بریده شود؟

پاسخ:

۲۹ مهر ۹۸، ۱۰:۳۹
سلام
1- این مطلب دروغ نیست و اهل سنت حتی برخی روحانیونشون دیدم با زن دست می دهند و چنین حکمی قائل هستند.
2- بحث سیاسی را با موارد خاص گروه ها قاطی نکنید. ایران از آنها حمایت نمی کند. ایتکه تلاش کرده باشند سیاست و رویکرد آنها را اصلاح یا تغییر بدهند بحث دیگری است، نه حمایت.
3- در این امر از امام معصوم و مرجع تقلیدم جلو نمی زنم. دستور دستور آنان است. بحث احساسی پیش نکشید که آنها هم صد برابرش را علیه ما دارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها