دوره مقاتل (آموزش نظامی به مردم)

دوره مقاتل (آموزش نظامی به مردم)

سالهاست از پشت پرده های حزب الله نمی نویسم. ولی این بار در مورد آموزش نظامی عمومی آنها اطلاعات اندکی منتشر میکنم.
حزب الله برای همه جوانها دوره آموزش نظامی و آمادگی نظامی برگزار می کند. کسی هم که بخواهد وارد حزب الله بشود، باید دوره های نظامی ببیند. اولین دوره نظامی که دورة مقاتل یا دوره ی رزمنده می نامند بیش از 40 روز به طول می انجامد.

جوانها از مساجد و مناطق مختلف اعزام می شوند. در بدو ورود لباس و اسلحه خالی تحویل می گیرند. در پادگان که در کوهستان است چادر می زنند. هر روز از نماز صبح بیدار می شوند و پس از ورزش و صبحانه کلاسهای آموزشی نظری و عملی برگزار می کنند. تمرین های روزانه آمادگی جسمانی جزو همیشگی برنامه است. یکی از جوانها که وزنش کمی بالا بود و در دوره نظامی 14 کیلو کم کرد از چابکی مربی می گفت؛ وی که برای فرار از تلاش برای فرار و اختفا و استتار، پشت تانکرهای آب پنهان شده بود، مربی را دید که مثل تیر از صخره ای به صخره دیگر می پرید و از تپه بالا می رفت.

آموزش باز و بسته کردن سلاح های مختلف از جمله کلت، کلاش، ام16، دوشکا، تیربار گرینوف، آرپی‌جی7 یا بقول لبنانی ها ب7، برگزار می شود و با همه آنها تیراندازی می کنند. جوانی که از شرکت در دوره کیف کرده بود می گفت ام16 های آمریکایی خیلی قدیمی بودند. اما ام16 ایرانی نو و تمیز بود. جوان گفت خیلی ما را اذیت می کردند، دم به ساعت آماده باش می دادند. باید سه سوته با تجهیزات کامل به صف می شدیم. بعد دستور می دادند لباسها را درآوریم. دوباره دستور آماده باش می زدند و هنوز لباس و کفش در نیاورده بودیم که باید دوباره می پوشیدیم.

از آنجا که سالهاست سربازی اجباری در لبنان به سربازی حرفه ای تبدیل شده و جوانان کشور آموزش نظامی ندارند، حزب الله به همه جوانانی که علاقه داشته باشند آموزش می دهد تا همه مردم بتوانند در هنگام تجاوز دشمن، بخوبی عمل کنند.

اما دوره های نیروهای خود حزب الله زیاد است. مثلا دوره انصار. یا دوره های تخصصی که هر کسی بنا بر تخصص خود شرکت می کند و از دوره های دیگر اطلاعی نخواهد داشت. برخی دوره های تخصصی هشت ماه طول می کشد.

۱ ۰ ۵ نظر ۱۸۰۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

سلام استاد دوتا سوال داشتم

1-الان تظاهراتی که در لبنان به راه هست بیشتر به ضرر کیست و شعار ها  علیه کیست؟ ضد حزب الله هم هست ایا؟ یا ضد حریریه و حزب الله خوشحاله؟

2- به تازگی تیم العهد لبنان به فینال مسابقات کاپ اسیا  رسیده که اتفاقا این باشگاه متعلق به حزب الله هست یه جورایی.

اگر بخوایم برای یک تحقیق و گزارش در مورد این بازی به لبنان بیایم اینجور مسائل مثل بلیط فروشی اطلاعی دارید چقدر در لبنان بر اساس نظم و ترتیب هست بوروکراسیشون؟ یا  تقریبا مثل خودمون دارای هرج و مرجه؟

پاسخ:

۱۱ مهر ۹۸، ۰۸:۵۵
سلام
تظاهرات و اعتراضات خیلی خیلی محدود هست. در حد پنجاه نفر صد نفر فوقش. الان حزب 7 که اعضای اصلی اش آموزشهای انقلاب رنگی رو در آمریکا و دیگر کشورها زیر نظر آمریکا دیده اند تلاش دارند خودی نشان بدهند و تجمع ها را به خشونت و اغتشاش بکشند.
در مورد فوتبال باید عرض کنم همه جای دنیا مثل همه. یخورده بالا پایین میشه ولی اساسا یکی هست. در لبنان که بدتر، تقریبا 17 سال قبل دیدار تیم منتخب لبنان و تیم منتخب سوریه بود که با یکی از دوستان به استادیوم بیروت رفتیم. یک ربع به انتهای بازی گفت پاشو. گفتم مگر تمام شد؟ گفت بیا، شلوغ میشه. بیرون که رفتیم دعوا شروع شده بود. با سنگ می زدند. اطراف ما سنگ بود که فرود می آمد روی ماشینها.

سلام
غیر لبنانی ها هم میتونن در این دوره شرکت کنن ؟

پاسخ:

۱۱ مهر ۹۸، ۰۸:۵۸
سلام. بله این دوره عمومی است اما تصور میکنم غیر لبنانی ها جدا از لبنانی ها آموزش ببینند.

سلام 

 

کی به شما اجازه داد این اخبار را فاش کنید ؟؟

پاسخ:

۱۱ مهر ۹۸، ۰۸:۵۸
سلام. این مقدارش سری نبود و برای مردم عادی که عضو حزب الله هم نیستند دوره برگزار می شود. پس نگران نباشید

حزب الله بابت اینکار هزینه می گیره؟

از کجا مردم رو ثبت نام می کنه؟ 

پاسخ:

۱۱ مهر ۹۸، ۱۱:۵۲
نه. پول مردم و جوانهای 15 ساله کجا بود. به مردم آموزش میدهند که اگر جنگ شد هر نفر، توان دفاع داشته باشه
ثبت نام عموما از طریق مساجد و مراکز حزب الله در هر شهر و روستا است

آموزش‌های نظامی مثل اینجا خشک و خشن هست؟

پاسخ:

۱۵ مهر ۹۸، ۰۹:۰۸
همه جا آموزش نظامی خشک و خشن هست. در خیلی قدیم که برای بالا بردن تحمل نیروها و مقاومت در برابر جلادان و شکنجه گران دشمن، زخم خیلی سطحی هم به آنها می زدند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها