استقبال دولت از مزدور اسراییل؟

استقبال دولت از مزدور اسراییل؟

چند روز پیش رییس زندان مخوف خیام به لبنان بازگشت. حسن علیق در روزنامه الاخبار نوشت عامر الیاس الفاخوری فرمانده نظامی زندان مشهور خیام در زمان اشغالگری رژیم صهیونیستی بود که به تازگی از فرودگاه بیروت وارد لبنان شده است.
فاخوری لبنانی الاصل و 56 ساله پس از آنکه با روسای صهیونیستش دچار اختلاف شد در سال 1998 به آمریکا رفت. او به همراه رییس دستگاه امنیت و تحقیق زندان یعنی جان الحمصی مسئول شکنجه و آزار و اذیت زندانی ها بود و مستقیما از صهیونیستها دستور می گرفت.
نیروی پلیس فرودگاه با دیدن اسم او در پاسپورت آمریکایی اش متوجه شد که وی تحت تعقیب است. اما با بررسی مشخص شد که دستور جلب لغو شده است! حکم او 15 سال زندان با اعمال شاقه بود. علاوه بر آن احکام توقیف غیر قضایی صادر شده از ارتش هم پس گرفته شده! نیروی پلیس بدون حکم قضایی نتوانست جلوی ورود او را بگیرد. اما از آنجا که مدیر پلیس امنیت داخلی می تواند مدارک هرکسی را که خواست توقیف کند، پاسپورت وی توقیف شد.
نویسنده مقاله می پرسد چه کسی احکام جلب و توقیف وی را باطل کرده است؟ او در بازداشت و زندانی شدن تک تک زندانی ها و شکنجه شدن آنها سهیم است. اگر به خاطر گذشت 20 سال از صدور حکم، حکم باطل شده، پس احکام ارتش چه؟ چه کسی دستور داده تا از آنها چشم گوشی شود؟ دیروز یک سرتیپ ارتشی با لباس فرم همراه او به مقر پلیس رفت تا وضعیت او را اصلاح کند. آیا او بدون اطلاع سلسله مراتب خود دست به این کار زده است؟ چرا با پرونده ای با این حساسیت، چنین برخوردی صورت گرفته است؟
کاربران لبنانی نسبت به این موضوع ابراز انزجار کردند. برخی از آنها نوشتند حتما فردا خواستار بیمه و سنواتش هم می شود!
ترجمه لیبانیران از الاخبار

۱ ۰ ۰ نظر ۱۲۳۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها