درسی که نتانیاهو از 22 سال پیش نگرفت

درسی که نتانیاهو از 22 سال پیش نگرفت

دیشب مانندی کماندوهای ارتش اشغالگر قدس به اطراف شهر انصاریه نفوذ کردند. نیروهای مقاومت آنها را رصد کرده و کمین کرده بودند. سپس آنها را محاصره کرده و بمب بزرگی را که قبلا سر راه کاشته بودند منفجر کردند. این انفجار باعث منفجر شدن مواد منفجره ی همراه گروه مهاجم شد. ضمن اینکه مجاهدان مقاومت هم آنها را زیر رگبار خود گرفتند. هلیکوپترهای دشمن برای نجات و انتقال اجساد آمدند، نیروهای بیشتری برای کمک، هلی برن شدند و درگیری بسیار شدیدی رخ داد. مقاومت تلاش داشت مجروحین را به اسارت بگیرد و یکی از آنها که به نزدیکی یک سرباز مجروح رسید با آتش نیروهای نجات مجروح شد.

ضدهوایی های مقاومت و ارتش به سوی هلیکوپترها شلیک می کردند که یکی از آنها مورد اصابت قرار گرفته و فرار کرده و در شهرک نهاریا فرود اضطراری کرد. درگیری ها از نیمه شب تا ساعت 4 و نیم صبح به طول انجامید و با فرار صهیونیستهای متجاوز، یک جسد و تکه هایی از اجساد دشمن باقی ماند. آن زمان رسانه های دشمن از کشته شدن 12 کماندوی ویژه دریایی و ناپدید شدن یک نظامی و مجروحیت 4 نفر خبر دادند.

گزارش تفصیلی عملیات نشان می دهد که دکتر نیروی نجات سروان ماهر دعشی در هنگام نجات کشته شد، ضمن اینکه امدادگر کماندوهای دریایی سرگرد تساحی بن طوف هم کشته شد. از 16 کماندوی تیم تنها 5 نفر زنده ماندند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در یک کنفرانس خبری تاکید کرد آنچه رخ داد شکست بزرگی برای ارتش و سازمانهای امنیتی اسراییل بود. وی نقش ارتش لبنان در این عملیات را ستود.

مراکز ارتش لبنان تحرکات زمینی و هوایی و دریایی دشمن را زیر نظر گرفته و با ورود دشمن به منطقه عملیات، ده ها منور شلیک کرد که باعث شد نیروهای مقاومت به راحتی دشمن را شناسایی کرده و با آنها درگیر شوند.

سخنگوی نیروهای حافظ صلح در لبنان گفت بهانه این عملیات واضح نیست خصوصا که منطقه 30 کیلومتر دورتر از قسمتهای اشغالی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت گفت این شکست فاجعه ای مالامال از اندوه بود. یوسی سارید رییس حزب مرتس مسئولیت این شکست را بر گردن نتانیاهو دانست و گفت نتانیاهو که وعده صلح و آرامش داده بود برای ما فاجعه پشت فاجعه به بار می آورد.

سال 2010 سید حسن نصرالله با نشان دادن فیلمی که از هک کردن پهپادهای دشمن بدست آمده بود گفت منطقه عملیات به مدت دو هفته زیر نظر پهپادهای دشمن بود و ما می دانستیم عملیات مهمی انجامی خواهد شد و برای آنها کمین گذاشتیم.

جالب است که صهیونیستها از شکستهای خود درس نمی گیرند و دست از تجاوز بر نمی دارند. سیاست ترور و کشتار که بازمانده های گروه های تروریستی مثل ایرگون و هاگانا در مجموعه های نظامی امنیتی سیاسی رژیم صهیونیستی دنبال می کنند، به نابودی خودشان منجر خواهد شد.

ترجمه و تالیف لیبانیران. منابع: العهد، المیادین، المنار

 

۱ ۰ ۲ نظر ۱۵۹۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

عالی بود


اینا هم مانکن بودن

#عملیات فریب ،زرشک


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها