حزب الله پیروز دو میدان

حزب الله پیروز دو میدان

امروز سالروز پایان جنگ تموز در سال 2006 است. شکست دشمن متجاوز و دست نیافتن به اهداف عملیات باعث شد آمریکا و سازمان ملل برای نجات رژیم متجاوز، نقاب صلح و آتش بس بزنند و با قطعنامه شورای امنیت، تلاش کنند حزب الله از مرزهای جنوبی دور نگهداشته شود.
آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی شکست نظامی تلاش کردند با مهندسی اجتماعی و بهره گیری از خرابی های جنگ، مردم را علیه حزب الله بشورانند برای همین بود روز آخر جنگ مناطق مسکونی زیادی بمباران شد. به نظر آنها، خراب ماندن محله هایی که حزب الله و طرفدارانش در آنها زندگی می کردند، بهترین راه برای ایجاد نارضایتی و در بین مردم بود و بدین شکل کودتایی خاموش و مردمی علیه آن شکل می گرفت که می توانست به جای عملیات شکست خورده نظامی، بدون هزینه به نتیجه برسد.
اما با هوشمندی حزب الله این موضوع کاملا برعکس شد و کشورهای مختلف برای بازسازی لبنان هجوم آوردند. خلاصه داستان از این قرار بود که دبیرکل حزب الله یکی از مدیران خود را فراخواند و گفت باید ضاحیه و خرابی ها بازسازی شود. چقدر هزینه دارد؟ گفت اقلا 3 میلیارد دلار فقط هزینه آوار برداری و تمیز کاری است. سید گفت من چند میلیون بیشتر ندارم، اینها را بگیر و برو شروع کن. بقیه اش را خدا می رساند.
حاجی رفت و هرچه امکانات مهندسی بود به میدان آورد، در حالیکه فقط هزینه دو سه روز کار را در اختیار داشت. آمریکا دید برخلاف نقشه، عملیات بازسازی و آواربرداری با چنان حجمی شروع شده که اگر اجازه بدهند ادامه یابد، برعکس باعث سربلندی و دستاورد جدید برای حزب الله می شود. به کشورهای عربی دستور داد همه به دولت لبنان پول بدهید تا دولت به بازسازی بپردازد. میلیاردها دلار سریعا به دولت لبنان کمک شد و در بازسازی ضاحیه و مناطق دیگر بکار رفت. اما هنوز بسیاری از مردم فکر می کنند ایران تمام هزینه بازسازی را داده است. هنر ایران و حزب الله تاسیس شرکتهای پر سود و بدون دزدی بود که با یک دهم هزینه، به راهسازی و بازسازی پرداختند. طبق اسناد دولت لبنان، و با آمار دقیق تک به تک خانه ها، قسمت عمده آنها با پول کشورهای دیگر ساخته شد. طبیعی است در مناطق شیعه نشین و ضاحیه، ساخت و ساز با هماهنگی و زیر نظر حزب الله انجام شد. اما پولش را کشورهای عربی دادند که به دستور آمریکا بود.
بدین گونه حزب الله علاوه بر دستاورد پیروزی در جنگ، دستاورد دومی هم بدست آورد که بازسازی مناطق تخریب شده بود.
@LIBANIRAN

۰ ۰ ۱ نظر ۱۱۵۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

در خصوص بازسازی لبنان، لازم است یادی کنیم از شهید خوشنویس که با همت و اخلاص، جهادی ستودنی کرد و نام و آوازه جمهوری اسلامی را در کل لبنان اعتلا بخشید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها