نتایج امتحانات نهایی سراسری دبیرستان اعلام شد

نتایج امتحانات نهایی سراسری دبیرستان اعلام شد

این امتحانات سراسری بسیار تاثیرگذار و مهم است و کسانی که در آن قبول شوند بسیار خوشحال شده و ترقه و فشفشه در می کنند و برخی پدرها هم تیرهوایی شلیک می کنند.
نتایج و نمرات این امتحان برای ورود به دانشگاه مد نظر قرار می گیرد و چون به زبان خارجی برگزار شده و خیلی سخت است، دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد.
مدارس صاحب نام تلاش می‌کنند بچه هایشان همه قبولی بگیرند و مثل قبولی کنکور در ایران، یکی از گزینه های بسیار مهم برای ثبت نام و معرفی سطح علمی مدرسه به شمار می رود.
جالب است بدانید کسانی که در امتحان بروه (کلاس نهم، برای متوسطه به دبیرستان) نفرات ممتاز شوند، در مدارس معروف و گران، می توانند سه سال دبیرستان را مجانی درس بخوانند. حتی برخی مدارس خیلی گران و صاحب نام، بورسیه دانشگاه وی را هم می دهند.
علتش این است که وجود چنین افرادی باعث می شود مدرسه معروف شود و خانواده های پولدار برای ثبت نام بچه شان در آنجا اقدام کنند.
حتی برخی مدارس، یکی دو سال آخر، اسم بچه هایی که احتمال دارد قبولی نیاورند را از لیست خود خارج می کنند و به نام مدرسه دیگری ثبت می کنند تا مبادا قبولی صد درصد آنها دچار خدشه شود!
از وقتی نتایج امتحانات اعلام شده، تصاویر نفرات برتر و قبول شدگان و کارنامه آنها در صفحه های اجتماعی منتشر می شود. از جمله تصویر پسر سید حسن نصرالله که شباهت عجیبی به برادر شهیدش سید هادی دارد.
به مدرک و امتحان رسمی پایان مقطع متوسطه (سال نهم) بر اساس سیستم آموزشی فرانسه بروه brevet می گویند و امتحانات و مدرک پایان دبیرستان را ترمینال می‌نامند که در شاخه های ریاضی فیزیک، اقتصاد و اجتماع، آداب و علوم انسانی، و علوم طبیعی برگزار می شود.
گزارش اختصاصی لیبانیران

۰ ۰ ۷ نظر ۱۷۶۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

معدلشون از چند هست که این ممتاز به حساب میاد ؟

پاسخ:

۲۰ تیر ۹۸، ۱۰:۰۱
معدل از 20 هست. در تصویر مشخص هست. نفر اول دیپلم اقتصاد و اجتماع، 18 از 20 شده. از 530 نمره کل امتحانات هم 500 نمره آورده.

سلام،
شهید عمادمغنیه از همسر ایرانیشون فرزندی هم داشتند؟؟!
آخه توی فیسبوک کارنامه ی متوسطه ی دختر شهیدمغنیه هم داشت دست به دست میشد! 

پاسخ:

۳۱ تیر ۹۸، ۰۰:۵۷
سلام. الان اطلاع ندارم

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

** **** * ****** * *****

پاسخ:

۱۴ مرداد ۹۸، ۱۶:۲۳
ببین، مواظب خودت باش. فعلا همین. وگرنه مجبور میشم یکی رو بفرستم ادبت کنه چون پدر و مادرت ادبت نکردن. خدا رو شکر کن جمهوری اسلامی هستیم نه جمهوری خالی.

 سلام میشه بگید منظوراین جوک چیه؟اللهم انا من لبنان وانت ارحم الراحمین،،،،،،

ی جا دیدم نوشتن اذا لم تکن بعلبکی یعنی انک تعانی من فقرالرجوله،بعلبکی یعنی گردن کلفت؟؟

پاسخ:

۱۷ مرداد ۹۸، ۱۰:۱۷
سلام laughlaughlaugh
یعنی خدایا من از لبنانم، خودت بهم رحم کن! (دقیقا همون احساس ایرانی ها نسبت به کشور)
بله یعنی بعلبکی مرد هست و بقیه مرد نیستن


راست میگی تو جمهوری اسلامی‌ هستیم حلال کن اگه ناراحت شدی از حرفم ! ولی قسمت دوم نظرم رو معتقدم ! (البته با لغات بهتر) کیفیت سایت خیلی افت کرده

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۸، ۲۱:۱۲
البته جمهوری همیشه نظام نیست،‌گاهی اسم خیابونه. wink
علت اینه که در فضای مجازی بیشتر فعال هستیم. مطالب بلند کمتر میشه که بنویسیم.

اینا با 18 نفر اول شدن ما با 20 رفتگرم نمیشیم البته درس های ما صد برابر از اونا بازم سخت تره فلذا بازم خاک بر سرمون

پاسخ:

۲۲ شهریور ۹۸، ۱۶:۱۶
ببخشید، ولی درسهای اونا به زبان فرانسه و انگلیسی هست. خیلی هم از درسهای ما سخت تره. برای همین هرکدومشون میرن خارج، راحت میرن دانشگاه. هم زبانشون فوله هم مباحث اضافه تر و سخت تری رو خوندن. مثل داستان دیپلم قدیم ایران و دیپلم امروزه هست که حتی کتابها نسبت به زمان گذشته آب رفته.

اگه این طوریه پس چرا کشورشون هیچ پیشرفتی نمی کنه؟ یا حداقل پیشرفت های ایران بیش تر بوده؟ ایران این همه دستاورد علمی داشته لبنان چه دستاورد علمی داشته که الان میگی اونا علم شون بیش تره

 

ضمناً قدیما ایران کتاب ها سبک بوده ولی بچه ها همون هارا خوب یاد می گرفتند نه مثل الان که مطالب سنگین تر شده بچه ها درست بلد نیستند 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها