وابستگی اطلاعاتی صهیونیستها به سازمان امنیت آمریکا

وابستگی اطلاعاتی صهیونیستها به سازمان امنیت آمریکا

به گزارش العهد لبنان، روزنامه تایمزآف‌اسراییل نوشت جدید ترین اسناد فاش شده توسط ادوارد اسنودن نشان می دهد رژیم صهیونیستی بصورت گسترده در جنگ 2006 بر اطلاعات سازمان امنیت آمریکا تکیه کرده است و بارها برای مکانیابی فعالان حزب الله برای هدف قرار دادن آنها در عملیات ترور تقاضای کمک نموده است.

علیرغم وجود قانونی آمریکایی که سازمان امنیت آمریکا را از دادن اطلاعات برای ترور مستقیم منع می کند، فشار صهیونیستها باعث ایجاد چارچوبی برای تسهیل تبادل اطلاعات شد. در خلال جنگ 2006 مقاله ای از یک مسئول امنیتی آمریکا در تل آویو که نامش ذکر نشد در خبرنامه داخلی سازمان امنیت ملی «ساید تودی» منتشر شد که با مسئولان نظامی صهیونیستها تماسهایی داشت.

سند دیگری هم فاش شده که پاورپوینت یک کنفرانس سازمان امنیت آمریکا درباره تبادل اطلاعات جاسوسی بین واشنگتن و تل آویو در آن زمان است.

در مقاله ساید تودی افسر رابط می نویسد رابطه بین دستگاه های جاسوسی آمریکا و اسراییل به خاطر کمک خواهی های متکرر واحد SIGINT (گروه اطلاعات نظامی است و با نام واحد 8200 شناخته می شود) متشنج شد.

در این مقاله آمده است که واحد 8200 در سال 2006 به حداکثر توان فنی خود رسید که مسئولان صهیونیست آنرا کافی ندانسته و از همتایان آمریکایی خود در سازمان امنیت ملی آمریکا، پشتیبانی و اطلاعات بسیار زیادی درباره اهداف مربوط به حزب الله خواستند.

افسر آمریکایی نوشت که در اکتبر 2006 واحد 8200 اطلاعات ویژه ای مثل داده های اطلاعاتی سایبری و دریافت اطلاعات مکانیابی مواضع نیروهای حزب الله را مطالبه می کرد.

تقاضای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده بود و باعث شده بود تا نیمه شب بحثهای زیادی در بگیرد که گاهی به تشنج کشیده می شد و باید به واحد 8200 توضیح می داد که مشکل قانونی سازمان امنیت ملی در مورد ارائه اطلاعاتی که در عملیات ترور مستقیم به کار رود چیست.

رییس آن واحد دانی هراری از سازمان امنیت آمریکا تقاضا کرد تا این سیاست قانونی را کنار بگذارند و گفت به نظر اسراییل این سیاست فقط متناقض با حمایت اسراییل در جنگ با حزب الله نیست بلکه بصورت کلی متناقض با مبارزه آمریکا علیه تروریسم است!

در این سند آمده است که سازمان امنیت ملی در نهایت تصمیم گرفت چارچوب جدیدی برای تسهیل تبادل اطلاعات بین دو کشور در زمان جنگ ایجاد کند که با محظورات قانونی آمریکا در تعارض نباشد. این راه حل جایگزین توسط مدیر اطلاعات امنیت ملی آمریکا که ناظر بر تلاشهای اطلاعاتی آمریکا در خارج بود پیدا شد.

به گزارش این مقاله در یکی از اسلایدها آمده است که مسئولان صهیونیست در میان جنگ با شکنندگی زیادی روبرو بودند و به میزان زیادی به حمایت سازمان امنیت آمریکا وابسته بودند.

اسلاید دیگری با عنوان واحد 8200 چه کرد؟ نشان می دهد رژیم اشغالگر تلاش داشت تا از طریق آمریکا درباره سربازان ربوده شده و نقش ایران در ربودن آنها و هر نوع اطلاعاتی درباره موقعیت جغرافیانیی اطلاعات کسب کند.

ترجمه و تلخیص محمود علوی

۰ ۰ ۰ نظر ۱۳۰۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها