اعتراض فرمانده فرانسوی یونیفل به برج مراقبت لبنان در ناقوره

اعتراض فرمانده فرانسوی یونیفل به برج مراقبت لبنان در ناقوره

به گزارش الاخبار این برای اولین بار است که اوضاع در مرزهای اشغالی برعکس می شود. ارتش لبنان اوایل هفته گذشته در نقطه مرزی ناقوره پروژه ای را آغاز کرد و جاده ای نظامی بین پایگاه خود و سیم خاردارهای مرز که در نقشه های سازمان ملل با نام B1 نشانه گذاری شده است کشید.
ارتش لبنان در حالی به کشیدن جاده و انفجار مین ها پرداخت که ارتش اشغالگر و نیروهای سازمان ملل به حالت آماده باش درآمدند. سازمان ملل از ارتش می خواست که به این منطقه نیاید چون مشرف به پایگاه صهیونیستها در طرف دیگر و مشرف به دکل جاسوسی آنها است که به جاسوسی از لبنان می پردازد! در هنگام پروژه، ارتش 15 مین را کشف و منفجر کرد. این پروژه یکماه به طول می انجامد و راهی به نقطه مد نظر کشیده شده و برج مراقبت بنا خواهد شد که درست در مقابل برج مراقبت دشمن خواهد بود.
منابع نظامی لبنان به الاخبار گفتند رییس اداره ارتباط در نیروهای یونیفل (افسر فرانسوی) روز سه شنبه تلاش کرد وارد این محدوده شود و به آن اعتراض داشت. او از سربازان لبنانی خواست به سیم خاردارها نزدیک نشوند. اما فرمانده اداره اطلاعات ارتش در شهر صور با تحکم با وی صحبت کرده و به وی اجازه ورود نداد. او یونیفل را متهم به جانبداری از اسراییل کرد که ده ها پروژه مشابه در طول مرزهای لبنان داشته و یونیفل هیچ اعتراضی به آنها نکرده است.
منابع نظامی می گویند یگان فرانسوی یونیفل از هفته پیش به نظامیان و کارمندان خود دستور داده در پادگان ها بمانند و به گشت و خروج از پادگان نپردازند. آنها در پی تنش بین ایران و آمریکا در خلیج فارس، نگران وضعیت امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۲۵۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها