انفجار دریای عمان کار کیست؟

انفجار دریای عمان کار کیست؟

درست در سالگرد عملیات سوزانا شاهد انفجار دو نفتکش در دریای عمان هستیم که ممکن است مثل عملیات سوزانا، رژیم صهیونیستی در آن دست داشته باشد.
رژیم صهیونیستی ید طولایی در عملیاتهای خرابکاری ضد انسانی دارد که مخفیانه انجام شده تا دیگران را بدنام کند و سیاستهای شیطانی خود را به پیش برد. در تابستان سال 1954 عملیات مخفیانه سوزانا قرار بود در مصر اتفاق بیفتد و اهدافی مصری، امریکایی و انگلیسی هدف قرار بگیرد تا روابط این کشورها متشنج شود. اما سازمان اطلاعات مصر این علمیات را کشف کرد و نام آن را به اسم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پینهاس لاوون ثبت کرد که مسئول آن بود.
استخبارات مصر 13 یهودی مصری را بازداشت کرد. یک نفر از آنها در زندان خودکشی کرد. دولت صهیونیست 51 سال این موضوع را انکار کرد و بعدا با بازگرداندن بازماندگان در عملیات تبادل، جزئیات این عملیات را مخفی نگه داشت.
لاوون یکی از افسران اطلاعاتی اش به نام افری العاد، مشهور به جان دارلینگ را به مصر فرستاد تا یهودیان مصری را استخدام کند. او تعدادی از جوانان یهودی عضو آژانس یهود را استخدام کرد. این آژانس تلاش می کرد یهودیان را از سراسر جهان به فلسطین منتقل کند. آنها عبارت بودند از دکتر يهودی مصری «موشه مرزوق» که در بیمارستان اسراییلی عباسیه کار می کرد. رییس این شبکه صاموئل عازار بود و ويكتور ليفی، روبر داسا، فیلیپ ناتاسون، مارسل ویکتورین نینو، مائیر زعفران، مائیر میوحاس، ایلی جاکوب وتسزار كوهن ، إيلى كوهن اعضای این شبکه. سپس افسر اطلاعاتی اسراییلی ماکس بنت به آنها پیوست. او همان جاسوسی است که انفجارهای 1951 بغداد علیه یهودیان را به راه انداخت تا بین یهودیان و بقیه مردم فتنه و نفرت ایجاد کند تا یهودیان عراقی مجبور شوند به فلسطین مهاجرت کنند.
آغاز عملیات
دستورات به این هسته خرابکار از طریق رادیو می رسید. در برنامه رادیویی «منزلی یومی»، در قسمت آموزش پخت کیک انگلیسی، دستور آغاز عملیات با رمز «انتخاب کدبانو» داده شد. عملیات عبارت بود از انفجار ماشین دیپلماتها و شهروندان انگلیس، موسسه های تجاری، مراکز فرهنگی و رسانه ای.
در 2 ژوئن 1954 این شبکه توانست بسته ای را در اداره پست اسکندریه منفجر کند که باعث آتش سوزی شد و تلفات جانی در پی داشت. در 14 ژوئن عملیات دوم، کتابخانه های آمریکا در قاهره و اسکندریه هدف بمبهای آتشزا قرار گرفت که کارمندان و عابران دچار سوختگی شدند. رسانه ها علت آن را اتصالی برق عنوان کردند. در 23 ژوئن (جشنهای انقلاب) قرار بود مواد منفجره در ایستگاه قطار، تئاتر ریوولی قاهره و سینما مترو وریو در اسکندریه جاسازی شود. اما فیلیپ ناتاسون یکی از جاسوسان بدشانسی آورد و مواد آتش زا در جیبش آتش گرفت. او قرار بود سینما را منفجر کند. عابران او را نجات دادند و پلیس به او شک کرد و به بهانه درمان او را به بیمارستان بردند. در بیمارستان سوختگی را ناشی از مواد شیمیایی تشخیص دادند و با بازداشتش اعتراف کرد یهودی 21 ساله و عضو گروه تروریستی است. در منزل وی کارگاه تولید مواد منفجره کشف شد و بنا بر اعترافاتش دیگران بازداشت شدند.

از طرف دیگر یک حساب تویتر به نام بدون سایه (without__shadow) که خود را افسر اطلاعاتی امارات می نامد و بیش از دویست هزار فالور دارد، نوشته است این انفجارها کار امارات بوده تا ایران مجبور به مذاکره با ترامپ شود و ترامپ، پیروزی در انتخابات آینده را بدست آورد. در صورتی که ایران قبول نکند، این اقدامات تروریستی افزایش خواهد داشت.

حتی خود این حساب می تواند ساخته صهیونیستها باشد تا ایران و امارات دچار تنش شوند. دوستی آمریکایی لبنانی که در امارات کار می کند چند روز پیش می گفت در امارات وضع اقتصادی بشدت خراب است و ساخت و ساز و خرید و فروش راکد شده است. سرمایه گذاران در شرایط کنونی جرات ندارند سرمایه هایشان را در امارات بیاورند. خصوصا بعد از انفجار بندر فجیره.

سالها قبل طرح آمریکا و انگلیس برای هل دادن امارات برای درگیری با ایران لو رفت که در پی اشباع شدن ساخت و ساز در امارات، جنگ باعث می شد دوباره شرکتهای انگلیسی بتوانند برای بازسازی و طرح های عمرانی از امارات پول بگیرند.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۴۵۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها