واكنش مقام های لبنانی به حمله تروريستی طرابلس

واكنش مقام های لبنانی به حمله تروريستی طرابلس

رئیس جمهور لبنان: هرگونه اقدام علیه ثبات و امنیت کشور سریع و قاطعانه پاسخ داده می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در واکنش به حمله تروریستی دیشب طرابلس در شمال این کشور، با بیان اینکه این حادثه تاثیری بر ثبات لبنان نخواهد گذاشت، تاکید کرد: هرگونه اقدام علیه ثبات و امنیت کشور به سرعت و قاطعانه پاسخ داده می شود.
عون ضمن پیگیری ابعاد حادثه تروریستی طرابلس، و درود به روح 4 شهید ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، برای آسیب دیدگان آرزوی صبر کرد و از همه دستگاه ها خواست تا با دستگاه های امنیتی هماهنگی و همکاری تنگاتنگی داشته باشند، و نگذارند کسی به شایعات دامن بزند.
دیشب همزمان با شب عید سعید فطر نزد اهل سنت لبنان، «عبدالرحمن مبسوط» با حمله به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در شهر طرابلس واقع در شمال این کشور، 4 تن از آنان را کشته و تعدادی را زخمی کرد.
وی که سابقه عضویت در گروهک تکفیری داعش را داشته و به همین جرم چند ماهی در لبنان زندانی بود، با تنگتر شدن حلقه محاصره نیروهای ویژه ارتش لبنان، کمربند انفجاری خود را عملیاتی کرده و دست به خودکشی زد.
«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان نیز که برای اقامه نماز عید فطر در مکه حاضر است، در تماس تلفنی با وزیر کشور و فرمانده ارتش لبنان، بر ضرورت پیگیری مبارزه با هسته های خفته گروهک های تروریستی و ریشه کنی آنها تاکید کرد.
وی ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: تروریسم شادی عید را در طرابلس هدف قرار داد، اما این شهر همواره علیه افراطی گری و اقدام علیه ارزش های اسلامی خواهد ایستاد.
شهر طرابلس و مناطق اطراف آن در 90 کیلومتری شمال بیروت، در همه سال های بحران سوریه به دلیل حضور گروه های سلفی، یکی از اماکن خیزش تفکر تروریستی در لبنان محسوب شده و جوانان زیادی تحت تاثیر تعلیمات مدارس وهابیت، به گروه های تکفیری همچون النصره و داعش پیوسته و حتی در خود لبنان نیز دست به اقدامات تروریستی زدند.
ارتش و نیروهای امنیتی لبنان در چندین عملیات تعقیب و گریز، طی ماه های اخیر موفق شده اند که هسته های خفته گروه های تروریستی را متلاشی و سرکردگان یا افرادی را که در گروه های تروریستی تکفیری عضویت داشته اند را بازداشت کنند.
«ریا الحسن» وزیر کشور لبنان، ساعتی پیش (صبح سه شنبه) به همراه فرمانده پلیس خود را به محله «المینا» طرابلس رساند که دیشب شاهد عملیات تروریستی بود. وی در بازدید از محل حادثه، تیراندازی دیشب به ارتش و پلیس لبنان را حادثه ای فردی توصیف کرد و گفت: با این حال تحقیقات درباره ابعاد حادثه و عوامل و اسباب آن ادامه دارد.
الحسن همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی بر آمادگی همه نیروهای امنیتی و انتظامی برای مقابله با هرگونه اقدام مشابهی تاکید و خاطرنشان کرد: نخواهیم گذاشت هر کسی با هر هدفی، امنیت مناطق مختلف لبنان را بر هم بزند.
از سوی دیگر «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان در گفت و گو با یکی از شبکه های رادیویی لبنان، از اینکه الحریری هنوز پس از حادثه تروریستی دیشب با من تماس نگرفته است، انتقاد کرد و اظهار داشت: همچنان اهداف و ابعاد حادثه تروریستی دیشب در هاله ای از ابهام قرار دارد، شاید طرح یک عملیات تروریستی بزرگتر در دستور کار بوده که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پیگیر تحقیقات هستند.
شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس شیعیان لبنان هم ضمن محکومیت عملیات تروریستی طرابلس از همه لبنانی ها خواست تا چشمان بیدار ارتش، نیروهای امنیتی کشور و مقاومت برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی باشند.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۰۹۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها