مجاهدان ژاپنی در راه قدس

مجاهدان ژاپنی در راه قدس

در خرداد ۱۳۵۱ سه ژاپنی با پرواز ایرفرانس وارد فرودگاه لد در فلسطین اشغالی شدند.
ساعت ۱۰ و بیست دقیقه شب، چمدانهای خود را تحویل گرفتند. اسلحه های خود را بیرون آوردند و شروع به شلیک نمودند. آنها پنج نارنجک پرتاب کردند که سه تا به سوی هواپیماها، یکی به قسمت گمرک، و پنجمی به سوی ماشینها پرتاب شد. این عملیات به کشته شدن ۲۱ صهیونیست و مجروحیت بیش از ۸۰ تن منجر شد.
پس از پرتاب نارنجک از فرودگاه عقب نشینی کردند و در راه با گشتی اشغالگران در نزدیک زندان الرمله درگیر شدند. این درگیری هم به کشته شدن ۵ نفر از گشتی ها منجر شد که تعداد کشتگان در مجموع به ۲۶ نفر افزایش پیدا کرد.
دو نفر از آنها به نامهای تویوشی اوکودیرا (باسم) و یاسوکی یاسودا (صلاح) جان خود را از دست دادند و کوزو اوکاموتو هم به اسارت درآمد.
او در بازجویی ها گفت که از ارتش سرخ ژاپن است و این عملیات در چارچوب مبارزه با صهیونیستها و امپریالیسم بین الملل انجام شد که با برنامه ریزی و مشارکت جبهه ملی آزادی فلسطین بود.
در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ و بعد از ۱۳ سال اسارت، کوزو اوکاموتو در عملیات بزرگ تبادل اسرا که جبهه ملی آزادی فلسطین انجام داد آزاد شد.
در ۲۷ بهمن ۱۳۷۵ نیروهای امنیتی لبنان به منزل امیه عبود در جب جنین یورش برده و کوزو اوکاموتو و پنج ژاپنی دیگر را به جرم ورود غیر قانونی بازداشت کردند که سه سال در لبنان زندانی بودند.
در دادگاه وقتی از کوزو اوکاموتو علت سفر به لبنان و استفاده از پاسپورت تقلبی را سوال کردند گفت: پس از عملیات لد تصور کردم دیگر شهروندی عربی هستم و می توانم در هر جایی از سرزمینهای عربی ساکن شوم. اما استفاده از پاسپورت تقلبی به خاطر تحت تعقیب بودن از سوی پلیس ژاپن و اینترپل به علت عملیاتمان در فلسطین اشغالی بود.
پس از پایان محکومیتشان آنها را به ژاپن دیپورت کردند که در آنجا به تهمت تروریسم بین المللی مورد محاکمه قرار گرفتند بجز کوزو اوکاموتو که توانست پناهندگی سیاسی از لبنان بگیرد.
او در مدت اقامت در لبنان مسلمان شد و زبانهای انگلیسی، عربی، عبری، چینی و روسی را به خوبی صحبت می کند. دولت لبنان به دلیل عملیاتش علیه دشمن صهیونیستی و اسارت و شکنجه در زندانهای دشمن، به او پناهندگی سیاسی داد و هنوز ژاپن خواستار پس گرفتن و محاکمه او است.

اوکوموتو در حال احترام به سید حسن در یک مراسم

۰ ۰ ۶ نظر ۲۸۵۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

خخخخخخخخخخ خیلی باحاله

چه جالب بود.
نمی دانستم.
ان دو تای دیگر الان چه وضعیتی دارند؟ 

پاسخ:

۲۳ خرداد ۹۸، ۱۲:۳۴
کدوم دو تا؟ نوشتیم که کشته شدند در درگیری

حقیقت واضح است‌‌.

خود نمی خواهد ببیند آن که به دنبال باطل و در باطل است..

 

 

از آن ور دنیا آمده صهیونیست بکشه‌.

 

اونوقت یک عده به اسم مسلمان و بشر دوست و صلح طلب

هنوووز !!!


عجب!

هنگام حمله یعنی مسلمان هم نبودند؟؟


الحمدلله


مصداق بارز اگردین ندارید آزاده باشید


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها