افزایش هزینه تلفن همراه

افزایش هزینه تلفن همراه

در لبنان دو شرکت تاچ و آلفا اپراتور خدمات تلفن همراه هستند که با تعرفه مصوب هیئت دولت و وزارت ارتباطات به ارائه خدمات می پردازند. هر دو، خطوط ثابت و اعتباری دارند. آبونمان خط ثابت در لبنان بیش از 20 دلار است که با مالیات و عوارض مختلف به 25 دلار در ماه می رسد. یعنی اگر خط شما خاموش باشد باید ماهی 25 دلار بپردازید!

در سال 2014 هیئت دولت تصویب نمود که یک ساعت مکالمه مجانی برای خطوط ثابت در نظر گرفته شود و تعرفه مکالمه خط اعتباری هم کاهش یابد.

با کاهش درآمد این دو شرکت و نابسامانی وضع اقتصادی، دولت توقع دارد این شرکتها پول بیشتری درآورند و وزیر ارتباطات خواستار حذف یک ساعت مکالمه مجانی خطوط ثابت شده است. محاسبه شرکت تاچ نشان می دهد این کار مبلغ 14.2 میلیون دلار برای شرکت سود داشته باشد. اما محاسبه شرکت آلفا این مبلغ را 7.8 میلیون دلار بیان می کند. قطعا این مبالغ هم کاهش درآمد این دو شرکت را جبران نخواهد کرد. شرکت تاچ به وزارتخانه اعلام کرده بود که در سال 2018 حدود 200 میلیون دلار درآمدش کاهش یافته است. شرکت آلفا هم از کاهش 50 میلیون دلاری درامد خود خبر داده بود. این کاهش به علت استفاده مردم از مکالمه اینترنتی است. در حالی که در کشورهای مختلف دنیا مکالمه تلفن همراه به نسبت دیتا در درجه دوم قرار می گیرد و ساعت های مکالمه مجانی همراه بسته های اینترنت ارائه می شود، لبنان آن را یکی از منابع مهم کسب درآمد دولت می انگارد.

شرکت آلفا در نامه خود به وزارتخانه گفته است حذف یک ساعت مجانی خطوط ثابت باعث مهاجرت مشترکان به خطوط اعتباری خواهد شد.

البته خطوط اعتباری هم در لبنان ارزان نیست و برای نسوختن خط باید هر ماه به میزان بیش از ده دلار شارژ شود (خط خاموش). برنامه ریزی شرکت به گونه ای است که شما هر ماه اقلا یک کارت شارژ 25 دلاری استفاده کنید.

@libaniran

۰ ۰ ۱ نظر ۱۶۲۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

فروشگاه ساز سیکا فایل

۰۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۳:۳۹
آیا این درسته که شرکت های ایرانی ارئه دهنده خدمات تلفن همراه مثل همراه اول با سوری ها قرارداد بستن و اونجا کار میکنند؟؟
در کل د مورد قرارد داد های اقتصادی پس از جنگ بین ایران و سوریه بیشتر توضیح بدید

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۸، ۱۴:۳۸
اطلاع ندارم. امکانش زیاده. چون در سوریه ام تی ان حضور داره و ایران هم ام تی ان شریک اصلی در ایرانسل هست. و چون هر دو تحریمیم، احتمالا خودمون به خودمون می رسیم.
اخبار اقتصادی روابط ایران و سوریه در رسانه ها منعکس میشه. چیز اضافه ای ندارم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها