بازگشت جسد یک سرباز پس از سی و هفت سال

بازگشت جسد یک سرباز پس از سی و هفت سال

ارتش اشغالگر قدس اعلام کرد دیروز چهارشنبه جسد یکی از سربازان خود را که در حمله و اشغال لبنان در 1982 ناپدید شده بود بدست آورده است.
در آن سال پیش از حمله و اشغال لبنان، نظامیان صهیونیست با حمله ای دقیق و ویرانگر به پدافند سوریه در منطقه بقاع لبنان، آن را نابود کردند. اما در پیشروی زمینی ۸۰ تانک و ۳۰ نظامی خود را از دست دادند.
یکی از این سربازان زخاریا (زکریا) باومل بود که جسد وی تا کنون مفقود بود. سایت اسراییلی دبکا ادعا کرده است روسیه هنگام ملاقات پوتین و نتانیاهو لباسهای این سرباز را به اسراییل تحویل داده است و نتیجه گرفته که آینده سیاسی سوریه در چنگ روسیه و مورد اطمینان اسراییل است. این هدیه روسیه در نزدیکی انتخابات، هدیه ای به نتانیاهو است که از کاهش آرای مردم نگران است.
این سایت نوشته است افسران اطلاعاتی روسیه از سال 2016 دنبال جسد زخاریا و دو سرباز دیگر همراه وی گشته اند. این پایگاه مدعی است سوریه در 1982 تانک اسراییلی را به روسیه فرستاد تا سیستمهای پیشرفته و اسرار آن را بررسی کنند. شبکه 13 اسراییل هم دیروز چهارشنبه به نقل از منبعی عربی اعلام کرد این تانک در 1982 به دمشق منتقل شد که از سرنوشت سه خدمه آن اطلاعی در دست نیست.
بعد از توافق اسلو در 1993 یاسر عرفات اعلام کرده بود اطلاعی از محل اجساد این سه سرباز ندارد. انور رجا یکی از فرماندهان جبهه مردمی آزادی فلسطین به المیادین گفت تروریستهای اردوگاه یرموک این جسد را پیدا کرده و از طریق ترکیه به اسراییل تحویل داده اند.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۶۲۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها