فرانسه مهد حقوق و دموکراسی!

فرانسه مهد حقوق و دموکراسی!

جورج عبدالله پیرمرد 68 ساله لبنانی است. این مرد مسیحی از 35 سال پیش در فرانسه زندانی است. او در دانشکده تربیت معلم درس خواند و فارغ التحصیل شد. عضو جبهه ملی لبنان بود و سپس به جبهه مردمی آزادی فلسطین پیوست. از آنجا که علیه اشغالگران می جنگید در 24 اکتبر 1984 توسط موساد تحت تعقیب قرار گرفت و مقامات فرانسه او را به اتهام نداشتن مدارک شناسایی معتبر بازداشت کردند. اما این اتهام هم دروغ بود. او با پاسپورت الجزایری و بصورت قانونی وارد شده بود.
در 1986 محاکمه شد و به اتهام در اختیار داشتن اسلحه و مواد منفجره به 4 سال زندان محکوم شد. اما دادگاه فرانسه برای همکاری با صهیونیستها به آنها قول حبس ابد داده بود. لذا دوباره او را در سال 1987 محاکمه کرده و به اتهام توطئه در انجام فعالیتهای تروریستی و مشارکت در ترور یاکوف پارسیمنتوف دیپلمات اسراییلی و چارلز روبرت رای مستشار نظامی آمریکا در پاریس، حکم حبس وی تا سال 2013 تمدید شد. آنها انفجارهای دهه هشتاد را به جورج و دوستانش نسبت دادند و افکار عمومی را فریب دادند. به ناگاه اعلام شد کلتی در آپارتمان جورج پیدا کرده اند که در عملیات ترور دیپلمات اسراییلی استفاده شده! این تنها دلیلی بود که حکم حبس ابد به جورج داده شد.
یادم هست خانواده و دوستان وی و هواداران مقاومت در آن سال جلوی فرودگاه رفتند و خود را آماده استقبال از وی نمودند اما معلوم شد فرانسه، این کشور مدعی قانون و دموکراسی و حقوق، وی را آزاد نکرده است. در فرانسه حکم حبس ابد 15 سال از آغاز بازداشت است و عملا حکم وی سال 1999 به اتمام رسیده بوده. تقاضای آزادی وی هر ساله رد شده است.

جاک ورجیس وکیل وی پاسخ نادادگاه فرانسه را این چنین قرائت می کند: هجوم ددمنشانه به امپریالیسم و مبارزه با اسراییل در آقای جورج عبدالله تغییر نکرده است! یعنی آنها وی را برای مقاومت در برابر اشغال لبنان توسط اسراییل محکوم می کنند. اینکه یک شهروند لبنان در برابر اشغال کشورش در کنار مقاومت لبنانی باشد برای آنها قابل قبول نیست.
انیس نقاش دوست وی می گوید: اینکه تو یک معلم از شمال کشور باشی، مسیحی باشی، اسمت جورج باشد، خواهرت ژاندارک در مدارس فرانسوی درس خوانده باشد، اما چپی بشوی و بروی از فلسطین دفاع کنی، باعث می شود معادله آنها به هم بخورد.
رولاند دیماند که وزیر خارجه فرانسه در زمان محاکمه جورج عبدالله بود اعتراف کرده است که آمریکا برای محکومیت وی دخالت کرد و فشار آورد.
جورج می گوید من به خاطر اشغالگری اسراییل سلاح به دست گرفتم. اگر دوباره به کشورم حمله کند قول نمی دهم که باز هم سلاح به دست نگیرم. آنها می گویند پس تو مصمم هستی اگر اسراییل کشورت را اشغال کرد در برابر اسراییل مقاومت کنی. پس در زندان بمان.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۳۶۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها