کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی گلدشتاین

کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی گلدشتاین

روز جمعه 25 فوریه 1994 که مصادف با روز پانزدهم رمضان بود یک شهرک نشین صهیونیست وارد حرم ابراهیمی شد و به روی نمازگزاران آتش گشود. در این اقدام تروریستی 29 نفر شهید و 150 نفر دیگر زخمی شدند. باروخ گلدشتاین یک صهیونیست تندرو در شهرک کریات اربع بود که به علت درمان نکردن بیماران غیر یهودی از ارتش اخراج شد. او به کار طبابت می پرداخت اما هنوز افسر احتیاط بود. در آن روز لباس ارتشی خود را پوشید و خشابهای خود را پر کرد و جلوی چشم ارتش اشغالگر وارد مسجد شد. به گفته شاهدان، آن روز تعداد نگهبانان صهیونیست، کمتر از همیشه بود. ضمن اینکه هنگام تیراندازی، دربهای حرم را بستند. از پانصد نفر نمازگزار 29 نفر شهید شده و 150 نفر زخمی گشتند و بقیه به دست خالی این قاتل را به درک فرستادند.

در تشییع شهدای این کشتار وحشیانه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی، دوباره به مردم شلیک کردند و تعداد شهدا به 50 نفر رسیدند.

کمال خیری عابدین که گلوله باعث قطع نخاع وی شده چنین حکایت می کند: آن روز بازرسی خیلی کم بود و راحت می گرفتند. زنان را راه ندادند. ما تعجب کردیم. نماز صبح بود. در سجده اول بودم که صدای گلوله آمد. فکر کردم از بیرون مسجد است. اما صدای شلیک ادامه داشت و دیدم جلوی من مردم تیر می خورند و می افتند. وقتی سرم را برگرداندم که ببینم چه خبر است گلوله صاف به گردنم خورد. صدای جیغ و داد و فریاد و آه و ناله با بوی باروت و خون در آمیخته بود. (گزارش طه ابو حسین در پایگاه اولترا فلسطین)

باروخ گلدشتاین آمریکایی الاصل عضو سازمان تروریستی صهیونیستی کاخ بود که حتی خود آن رژیم آن را تروریستی خوانده و منحل کرد. اما هنوز شخصیتهای آن در رژیم کنونی فعالیت می کنند. جالب است بدانید نتانیاهو برای انتخابات آتی با ایتمار بن غفیر و میخاییل بن آری اعضای سابق سازمان تروریستی کاخ ائتلاف کرده است.

امروزه پس از گذشت 25 سال از کشتار ترویستی توسط این شهرک نشین تندرو، رژیم صهیونیستی با سو استفاده از قرارداد 1997 شهر الخلیل را به دو قسمت تقسم کرده است. آنها خیابانهایی را بسته اند و در اختیار 800 شهرک نشین قرار داده اند و 60 هزار فلسطینی این شهر را در قسمت قدیمی محاصره کرده اند.

لازم به ذکر است همانطور که وهابی ها قاتل شیعیان را ستایش می کنند، صهیونیستها گلدشتاین را می ستایند و وی را رکورددار کشتار مسلمانان می دانند. در سال 2010 در جشن پوریم در برابر چشمان همسایگان عرب سرودی را اجرا کردند. قسمتی از این سرود می گوید: دکتر گلدشتاین هیچ کسی در جهان مثل تو نیست، دکتر گلدشتاین ما همه تو را دوست داریم، او به سر تروریستها شلیک کرد، ماشه را محکم چکاند، گلوله شلیک کرد، و شلیک کرد و شلیک کرد...

منابع: روزنامه الاخبار، ویکیپدیای عربی، ویکیپدیای انگلیسی که بر اساس اسناد وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس و منابع دیگر نوشته شده است.

۰ ۰ ۵ نظر ۱۵۵۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

سلام

دو سه روز بيش مشرق كليبي كذاشته بود از بازرسي نصف شبي اين نجس ها از خونه فلسطينيا  خيلي اشك ريختم محمود خيلي حالم بد شد  اي كاش همه ايرانيا و اعراب ماهيت و ذات اينا رو بشناسن و ذره اي نسبت به تنفر ازشون شك نداشته باشن

پاسخ:

۹ اسفند ۹۷، ۰۹:۲۴
سلام. بله دیدم. قبلا هم دیده بودم مشابه اون رو. خود لبنانی ها هم یادشان هست. حتی گاهی نصف شبی اهل خانه را بیدار می کردند و می گفتند بیا بیرون. تا همه بیرون می آمدند می دیدند دور تا دور دیوار ها مواد منفجره کار گذاشته شده و خانه را منفجر می کردند بدون اینکه وقت بدهند مدارک، وسایل یا هر چیز کوچگی از خانه برداری.

سلام استاد چند سوال 

قبل از انقلاب ایرانیا از مرز میگذشتن میومدن لبنان و فلسطین جنگ چریکی رو یاد میگرفتن  الانم هست هنوز؟ اگر یکی بیاد یاد میدن؟ حالا ایرانی نباشه مثلا افغانستانی . یه چند روز پیش یکی رو دیدم میگفت میخواد خودشو برسونه لبنان اموزش ببینه !

حزب الله تو سایر کشور ها اینجور که میگن فعالیتی داره؟ مثل صحرای غربی پولیسارو  یا مکزیک! ؟


پاسخ:

۱۶ اسفند ۹۷، ۱۴:۰۵
علیکم السلام
خب قبل انقلاب، مرکز مبارزان شیعه در لبنان بود. الان ایران هست. لبنانی ها و یمنی ها و خیلی ها را در ایران آموزش دادند. الان حزب الله کسی رو از بیرون نمیگیره.
به گفته حزب الله و سید حسن نصرالله، اتهامات دشمنان مبنی بر فعالیت حزب الله در کشورهای دیگر، خنده دار و بزرگنمایی هست.

سید علی موسوی

۱۶ اسفند ۹۷ ، ۰۸:۴۹
سلام 
لطفا در خصوصراین مستند جدیدی که در مورد سید حسن توسط اسرائیل ساخته شده مطلبی رو درج کنید ...
ممنون

پاسخ:

۱۶ اسفند ۹۷، ۱۴:۰۲
علیکم السلام. وقتی خبرگزاری ها و رسانه ها مطلبی رو کار کنند، اگر اطلاعات محلی اضافه ای پیدا نکنیم، کار نمی کنیم. در کانالهای همراه ما مثل شامات می توانید ببینید.

سلام ودرود 
میشه لطفا یوبلاگ آموزش لبنانی بزاربید ماهم ب شما کمک میکنیم سوالات ما میپرسیم ک اذیت نشید فک کنید چ آموزش بدید،،روزی ده تا کلمه هم بیشتر نمیخاییم

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۷، ۱۴:۵۲
علیکم السلام
فرصت نمیشه

اینا که تازگی نداره ! 

راه مرتفع کردن شونم بصیرت مسلموناست که ظاهرا نداریم 

که اگه داشتیم، 

یه عده جنگ شون برای قدرت رو تو زمین ما اجرا نمی کردن که هم قربانی بشیم هم متضرر جنگی که اساسا وجود نداره و فقط یه نقشه ست و ما بخوایم نخوایم مهره های این نقشه ایم😐 

امیدوارم روزی منطقه به شکوه و رونق و آرامش سابقش برگرده :) 

امیدوارم با هوشیاری این غریبه ها رو از خاک مون،از کشورمون،از منطقه مون بیرون کنیم 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها